alma nahe

Ciorna iubirii

In Cartea în care se tace on noiembrie 23, 2013 at 12:54 AM

E aceeaşi pală de vânt ca acum 100 de ani,
până şi acelaşi palat,
iar eu sunt tot acelaşi palid transfer fluid
unic călător în paltoanele timpului,
fantomă palatină,
a cărei apariţie provoacă
palpitaţii,
palmele ţi se umezesc
şi de vrei să mă atingi,
nu sunt un moment palpabil.
Nu sunt nici măcar un palanchin în care să te-afunzi pierdut
răsfăţului apei scăldând paltini.
Dacă într-o zi n-o să mă mai găseşti,
tu caută-mă,
ia măsuri,
sparge clepsidra timpurilor diferite pe care le trăim
sau
scoate-mă din pălărie,
doar eşti un mag al timpului tău,
şi iubeşte-mă iar!
Iubeşte-mă ca şi cum ai degusta ceaiul pe înserat,
iubeşte-mă cât visul florilor care se-nchid numai întru visare în ochi de stea,
cât drumul gărgăriţelor către poieniţe luminoase,
purtând în aripi rugăminţi care-aşază case,
dar să ştii că cel mai mult şi mai mult
îmi place să m-ascund în gâtul chitarei,
în sunetul grav de palisandru
şi în ciorna iubirii noastre.

În ciornele iubirii(de orice)au mai scris şi: psi©AdrianaMatildaScorpiocarmen pricop, abisuri, vienelach3815h, ioanaanacondele, lili3d, Vladen, Gabriela, Maria.

  1. Iubeşte-mă cu teamă şi ardoare Căci zguri de plumb răsar,sumbru, pe veac… Fii elixir speranţei care moare – Ca eu tristeţii tale să-i fiu leac.

    • Gracias, yo no sabía el poema! 🙂

      Iubeşte-mă-n octombrie, străine,
      – Căci în noiembrie deja-i târziu –
      Fii pentru mine primăvara iernii
      Şi eu o umbră, poate, c-o să-ţi fiu.

      Iubeşte-mă în toamna desfrânată,
      Ce chiuie în aburi dulci de must –
      Că-n lumea asta, de putere beată,
      Iubirea e un sentiment vetust.

      Iubeşte-mă cu teamă şi ardoare
      Căci zguri de plumb răsar,sumbru, pe veac…
      Fii elixir speranţei care moare –
      Ca eu tristeţii tale să-i fiu leac.

      Apari duios din ceaţa ruginie,
      Cu părul tău, de toamne răvăşit,
      Iubirea ta, molcomă şi târzie,
      Să-nvioreze sufletu-mi sfârşit.

      …Iubeşte-mă-n octombrie, străine,
      Că suntem fericiţi să ne minţim…
      Prin pâcla veacului păşind, hai, vino –
      Amanţi deplini să īnvăţăm să fim…

      (Boris Ioachim)

      Alma, mi seudónimo … jeje .. significa alma. No tengo ni idea si el spam, pero me gusta lo que hiciste. Sólo el amor no está aquí, sino un proyecto de la misma.(traducción de Google 🙂 )

  2. teza scrisa bine, nu ciorna caci pretuieste, zau! 🙂 fain zis, Alma! 🙂 weekend ca aici sa fie si trait! 🙂

  3. hait! e de tăcut pe-aici, astăzi… prea făţiş strigătul îmi pare, aşa că…

    eu mă ascund sub pălărie de palanchin.
    nicio pală de vânt să nu mă atingă,
    nicio boare de palisandru să nu mă ajungă,
    astăzi nu vreau paltoanele de palpitaţii flămânde
    şi nici gust de paltini în frunză.
    palpabil ca o pâine aburind,
    cuvântul e uneori un palat
    sub care doarme palid,
    roşindu-mi palmele
    o inimă.
    nu ţi-s fantomă palatină
    atunci când râd.

  4. frumoasa invitatie la (re)iubire si ne-delasare. adica sa nu cumva sa fuga in lume, sa puna mana sa te cate pana te gaseste si sa o ia de la capat. bine ii zici tu.

  5. ¿Que te pasa, carajo!?
    De parcă n-ai şti că gîtul chitarei se numeşte ‘grif’. 🙄 Da’ poeta tot poetă, deh! 😛

    Tot privind prima poză, îmi vine să strig precum fotografii secolului trecut:
    „păsăricaaaaaaa!” 😆

    • Nada! ;)Nada tan importante, nada especial…
      Voiam să-i stau în gât, de-aia! În grif, căuta lumea la dicţionar, nu pe mine. 😛
      Ţi-ar plăcea să rânjească, Oş Drag, nu?! 😉

      • Să le stea lenea-n grif, atunci! 😛 Ete na, că altfel nu-i vezi cu grifurile lungite în admiraţie cînd latră pe sticlă cîte-un hoţ la costum pulitician. 👿

        Ce de romancolie melantică în poezia ta… şi io numa’ cu gîndu’ la cirip-cirip! Nţ, nţ, nţ… 🙄

        • Da’ de ce nu îi privim vânătaia? E un contrapunct bun, că oricât am vrea, mânuțele ei nu se mișcă de-acolo, nici murate!

          Sună mai bine în gâtul chitarei, decât în grifu’ ei, tre’ să recunoști! 🙂 Cât despre roma antică, habar n-am ce m-a pocnit. Cre’ că tot ciocănelu’ meu; ăla de-l scot eu când mă bâțâi ca o fetiță drăgălașă foc.

          • OK, no grief. 😎
            Să lăsăm păsărica, dară, c-a stat prea mult în genunchi de-a păţit şi vînătăi – dacă tot ai vrut s-atragi atenţia asupra aspectului. 😛 Deşi mîinile alea îmi par oarecum prea mari şi nefeminine – ce zici, Andreea, oare am dreptate sau mi-a luat minţile dedesubtul lor, al mîinilor…? 🙄

            Nu ştiu ce-ai făcut tu şi cu care ciocănel 😛 🙄 da’ parcă a ieşit la iveală ceva frumos dinspre tine, fetiţă drăgălaşă. 😉

  6. daca-ntr-o zi ma vei gasi
    apara-ma c-un palos
    sau cu palavrageli
    sub palmier

  7. […] zilei e Alma Nahe, iar alte duzini găsiţi la psi. Din partea mea nu aşteptaţi vizite şi comentarii. Sunt încă […]

  8. ….eu plec cu ciorna asta la mine, că nu stiu limbi straine si vad că aici lumea cunoaste. Şi o trec pe curat iar la final iti spun că: te iubesc alma, pentru fiecare cuvant ce mi-l daruiesti

  9. Iubirile astea peste timp se pot trece pe curat de multe ori. Totuşi, nu aşa cum spunea Marin Sorescu:

    Cand o dragoste
    La care lucram mai demult
    Mi-a reusit,
    Atunci o trec pe curat,
    Pe inima altei femei.

    Natura a fost inteleapta
    Creand mai multe femei
    Decat barbati,
    Pentru ca ne putem desavarsi
    Sentimentul,
    Folosind un mare numar
    De ciorne.
    (Don Juan)

  10. Indemnul tau este romantic, dar absolut nerealist, almă. Care din doi se va simti bine vreo clipa, dupa ce clepsidra ce dadea siguranta a fost sparta, dupa ce timpii au fost schimbati, dupa ce lumea cunoscuta a disparut?

    • Siguranţa nu ne vine dintr-o sticlă în care am închis nisip! Şi nici din lumea ştiută! Tocmai, aici e şpilul! Suntem şi nu suntem în acelaşi timp. 🙂 Şi, crede-mă, ştiu ce spun! 😉

almanahiţi, vă rog!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.