alma nahe

Plouă-n mai, avem mălai

In SuperBlog2020 on noiembrie 16, 2020 at 4:12 PM

Motto: Hei, tu, spectatorule! Nu mai fi negativist! Lumea nu s-a golit încă de semnificaţie, chiar dacă realitatea e, adeseori, ireală.

~Despre TEATRUL MEU, pe care urmează să-l construiesc, scrisoare deschisă către FRISOMAT~

Dragă partenere,

mi-am dat seama că fără tine, aş putea merge pe un drum lăturalnic şi absolut neprietenos, şi, cum se zice în breasla mea, aş trece pe lângă „piesă”, pierzând-o din vedere. Ceea ce e de înţeles în urma acestei scrisori, e esenţialul, adică, vreau să mă las în voia ta și a priceperii tale, fiindcă eu nu mă pricep să trag piesa aceasta înspre mine, cum o faci dumneata. Și, știu asta pentru că am luat urma construcțiilor dumitale din apropierea mea și am văzut cu ochii mei.

Chiar de există o criză a teatrelor în acest moment, eu tot vreau să construiesc unul particular la Focşani, pentru „mâine”. Am văzut că aveţi o colaborare bună cu Compania Global Proiect – General Construct din Focşani şi eu sunt din Focşani. Am citit și mărturia domnului Măzărean:

“Am analizat produsele și soluțiile tehnice de la mai multe companii de construcții din România. Criteriile noastre de selecție au fost: calitatea materialelor constructive, fiabilitatea soluțiilor constructive, eficiența comunicării cu echipa de proiectare a furnizorului și asigurarea termenelor stipulate în contract. Frisomat a răspuns la toate aceste criterii.”(Măzărean Florin, Partener Global Proiect)

De asemenea, sunt la curent că în urma acestei colaborări, s-au proiectat, produs, livrat și construit o sală de evenimente de la Frisomat și o bucătărie, adică 2 hale metalice cuplate:

Hala metalică 1: Sala de evenimente cu o capacitate de 650 de locuri ( 1.170 mp: lățime 23,4 m, lungime 50 m, înălțime 7,15 m la streașină)

și

Hala metalică 2 – Bucătăria (157 mp: lățime 16 m, lungime 9,8 m, înălțime 3,65 m la streașină).

Or, acolo unde văd germeni de calitate şi unde intenţia e şi promisiune realizată, rezonez și, astfel, eu am simţit că trebuie să apăs pe acest „buton” repede, ca să fac ca și proiectul meu să demareze urgent, cu Frisomat. Sunt sigură că voi găsi înţelegere şi cele mai bune sugestii, precum și că voi reuşi să integrez echipa de profesionişti a FRISOMAT în universul ăsta frumos, din care fac parte.

Deşi, prin demararea acestui gând, pare că sunt în contrasens cu vremurile, vă asigur că mă gândesc cu optimism la viitor: după această perioadă pandemică, copiii vor avea nevoie de multe spectacole şi multe veştminte de vorbe, ca să acopere găurile şi goliciunile acestea, ale realităţii curente, iar noi, la Focșani, nu avem un teatru pentru copii și jucăm pe unde putem.

Având în vedere particularitățile tehnice necesare unei astfel de săli, precum și faptul că proiectul meu e finanțat din Fonduri Europene, aspectele cele mai importante ar fi:

  • Încadrarea într-un buget stabilit
  • Respectarea termenului de livrare
  • Asigurarea încadrării în termenul de execuţie
  • Asigurarea calității materialelor și a montajului

Și, am constatat deja că pentru dumneata, aceste patru puncte cheie nu sunt vorbă, ci faptă!

Abia aştept să înțelegeţi proiectul meu şi împreună, să identificăm fiecare detaliu important, fiindcă am observat că aveţi o abordare personală, directă, mai ales că virusul COVID – 19 ne va obliga la responsabilitate maximă și ne va provoca să fim și creativi pentru a păstra strâns legătura.

De asemenea, sunt convinsă că pentru un proiect hala metalica ca cel al meu aveţi experienţa necesară, căci eu consider că Frisomat e o companie care are în ADN inovaţia si optimizarea.

Frisomat oferă soluţii de calitate la preţuri optimizate in fiecare etapă:

1. Proiectare

2. Productie

3. Transport

4. Montaj

Acestea fiind zise, vă rog să luaţi în consideraţie că cea care vă scrie aceste rânduri, are suflet şi construcţie de artist, dar gânduri de afacerist, aşa încât pot să mă…

Trezesc?!

Eram, sunt încă, fără îndoială, obosită. De gânduri, de proiecte, de zgomotul lumii şi de temeliile ei, care nu prea mai par atât de rezistente. Și, tot gândind la proiectul ăsta, am ațipit.

Poate că eram obligată să le arăt, în scrisoarea de intenție, celor de la Frisomat, chiar dacă în vis, ceva, pe o scenă, dintr-un spectacol de-ale mele sau chiar pivoţii arhitecturii teatrului meu în mişcare, evanescenţi, adică copiii cu care construiesc spectacole mari. Sunt aproape 50 şi ei sunt punctele indispensabile ale construcţiei pe care o aveam eu în cap, acum așternută pe hârtia din visare.

(Spectacol integral „Când Dumnezeu închide o uşă, deschide undeva o fereastră”, o punere în scenă după filmul „Sunetul Muzicii, în regia mea)

Da, arta nu vinde, mi s-a mai zis! Mai ales în aceste timpuri. Dar, până la urmă, Lumea asta, mare, nu e o creaţie subiectivă şi extrem de arbitrară a minţii oamenilor?

La urma urmei, şi FRISOMAT a început aşa şi acum arată aşa (joacă-te cu cursorul!):

Este timpul pentru un spațiu cu adevărat reprezentativ pentru afacerea mea și, precum în vis, aș alege soluțiile tehnice și arhitecturale Frisomat.

Fiindcă, da, uneori, plouă-n mai, şi de-asta avem mălai!

machetă scenă




Articol scris pentru proba nr. 18, SuperBlog2020

almanahiţi, vă rog!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.