alma nahe

Echilibristică

In dicţionar de mişcare on decembrie 6, 2013 at 10:02 PM

Te simt acum ca o bărcuţă de hârtie ce îmi încearcă apele şui şi nu poate înainta ca un tanc, nici cu cânt înainte, marş! Dar nu dispera, nici nu te înmuia, ai un sort de chei în tine (şi-o apucătură de gâscă)înmoaie-ţi un călcâi mai întâi, ţipă dacă e fierbinte (chiar dacă o să pari un mâţ calin), eu o să te alint, o să te încurajez – nu-ţi fie teamă! – , calcă apa, ca şi cum te-ai plimba prin deşert şi vino cu buzele arse de soare (la ce-i bun luciul de buze?), eu o să ştiu atunci că te-ai predat şi-n ţeapa(ghimpe) de războinică o să-mi arborez catarg alb (sau mi-l pun şorţ de bucătărie, dar mă mai gândesc!), şi-o să-ţi fac cu ochiul – unde vezi tu însemnul piratului?

Tu ţine-te de fusta mea, în buzunarele ei am întotdeauna frunze de călin (şi-o tipă de gaşcă – un clişeu hazliu – cu care mă înlocuiesc din când în când, însă pe care, minusculă fiind, o tot călcai din neatenţie, c-o mai scăpam pe câte-un cant descusut şi de aceea am retras-o la un moment dat definitiv), dar nu citi paranteza, mai bine sari peste ea, citeşte-n mat, nu-n sclipire sau tăiş de sticlă!

Eu ştiu să-mi ţin echilibrul într-un pahar cu vise, cum să îmi înec corăbiile în el, dar şi să le scot la mal, îmi uit teapa(apa trebue să vie la matca ei și omul la teapa lui – Pann), pot să fiu un desert, chiar dacă amărui, numai că îmi trebuie – am nevoie! – de mai mult de o privire, pe care mi-o arunci în lumini, mai mult decât un zâmbet cu subînţeles, şi chiar de mi-e caligrafia un pic furtunoasă, dacă te vei orienta după stele-mi din ochi şi nu după mâna care le împrăştie, ai să găseşti poezia întreagă, rotundă – dă pe-afară!- dincolo de pahar, inundând alte forme, ce-şi caută încă ceasul vrăjit întru iubire în carul lor mare, în carul lor mic, şi-într-un infinit de gesturi, cu care n-am apucat să te dezmierd, fiindcă viselor nu le e bine într-un pahar, ci în nebunia muzicii pe care-o împrăştie –  nefalsificând viziunea – atingerea.

Uite, dacă vreau acum, pot să suflu peste hârtie, ca s-o urnesc, dar mai bine suflu peste titlu, ca să-l aburesc, nimic să nu pricepi, ca un ţânc care abia îmi descoperă largul şi-n locul lui un clinchet să te cheme, iar tu atunci să te sui în el vrăjit şi cu viteza lui să menţinem treaz un singur vis, restul sunt oricum probe de curaj…(9decembrie2013)

00181

Psilunatici(eu şi duzinăreasă azi): psi©, scorpio, dor, Carmen Pricop, Lili3d, Vero, Vienela, Adriana, Adrian, ch3815h, gândurilunatice, simonaR, filedinpoveste, Alina, Abisuri, D’Agatha, ComiCultural, Mugur, Cristian, Kadia.

  1. Clinchetul tau m-a chemat… si zic prezent 🙂

  2. Multe pahare
    Conțin o mare
    Rosie, Neagră
    Mă ard la picioare
    Pe la călcâie
    La una îmi sfârâie
    Mă-mpinge
    Cu brațe lichide
    Cu o forță egală
    Lichidului
    Mă trage
    Spre scoică
    O perlă.

    Mă-mpinge
    Mă trage
    Mă descoase
    Până la oase
    Arhimede
    Jacques-Yves Cousteau
    Vreau și io

  3. Noroc de cei care mai sunt ţânci!

  4. bavo, imi place creativitatea tea cu care am inceput demult sa ma obisnuiesc, chiar si fara sa zabovesc mult in a retrospecta, chiar de la prima vizita la inceputurile mele in club si chiar inainte de a ma alatura voua descoperindu-ti ideile almanahirii, am zis, e clar, stii tu ce stii! si stii bine, caci faci din orice clipa poezie, nu musai ca forma discursiv literara, dar ceva aparte. caci jocul ti-e paradigma dincolo de persoana prinsa-n timp care esti! 🙂

    • adi, eu nu doresc să vie vreodată ziua în care alma nu se joacă cu sine, pe sine… căci triste ar fi cuvintele şi rămase mici ca nişte rochiţe.

      • acu-i vreme zau, de pantaloni! 🙂 si astia se poarta ceva mai largi, mai evazati, ca sa-ncapa si sa tina si de cald! si merge si ca sa te joci, chiar si asa! 🙂

        • stai să mai ningă puţintel. să vezi atunci joacă! 😉

          • raportat la acest context despre care am vorbit, pot spune ca de-abia astept! la celelalte, comune, uzuale, imaginatia multora e-n tenta prea agresiva si cum eu-s pacifist nu le agreez prea tare! 🙂

  5. […] Scorpio, Vienela, Psi, Dor, Carmen, Lili, Vero, Adriana, Adrian, Ch3815h, Claudia, Andreea, Simona, Alma,  Abisuri, Litere […]

  6. ai trișaaaaat! 😆
    Am crezut că am greșit pagina 😀

  7. eu nu-mi amintesc să fi zărit prin buzunarele tale frunze de călin. chiar nu.

  8. […]  Scorpio, dor de femeie, Carmen, Lili,  Vero, Vienela,  Adriana, Adrian, Adi, gânduri lunatice, Alma, some words, dagatha, ComiCultural, Abisurile şi Litere […]

  9. Eu te văd plutind deasupra viselor. Eşti un pescar ce prinde vise mântuite. Te uiţi la ele: „ăsta-i prea mare, ăsta-i prea mic!” şi îl arunci iar în oceanul din pahar. Arunci iar undiţa până ce prinzi visul potrivit: nici prea mic şi nici prea mare, nici prea scurt şi nici prea lung, nici prea greu…nici prea uşor, nici prea plin şi nici prea gol. Unul pe măsura ta.
    Cred că din paharul cu vise pescuieşti poveştile astea frumoase. Este?

  10. …indiferent de ce vise ai, in ce echilibru esti sau nu cu ele …pe noi ne faci să visam, sa cautam sensuri, idei şi de ce nu…poate, uneori, suntem afară din ceea ce tu ai gandit …la inceput.

  11. De pe 6 te-aştept, ba chiar dinainte! 🙂
    Probă de curaj e să mai spun ceva după tine şi mă fofilez. Zic: „Bine că-i altul cel supus la probe! Să răspundă el…” Cred că a răspuns deja, se citeşte visul împlinit printre rânduri. 🙂

  12. M-ai introdus intr-un tabel în care nu-mi am locul. Nu m-am înregimentat în club! Oare pe unde o fi, că aș bea si eu o cafea!
    Și mi-ai folosit și numele, fară aprobare oficială, scrisă. Te pun să-mi plătești drepturi de autor!

  13. mă înlocuiesc cu un clișeu? cu un clip. durează o clip ă.
    mai bine un chip. (de ce nu o chip ă?)
    hai că rămâne-Asemănarea!

  14. Poți să faci orice cu un pahar cu vise… 🙂

  15. Buna dimineata !

    O zi calduroasa !
    Aliosa.

  16. Cred ca am mai povestit undeva, dar acum mi-ai amintit si tu: eram pe la mama si am vrut sa incalzesc putina apa, sa il spal pe Ionut pe picioruse (avea vreo doi ani). Am pus un lighean de tabla pe foc, apoi copilul a bagat un calcai si a inceput sa tipe. Apa nu era prea calda, insa eu nu mi-am dat seama imediat ca ligheanul de tabla era foarte incins. 🙂
    Nu ineca toate corabiile, alma, chiar daca stii cum se face asta! Lasa macar una, sa te intoarca mereu la mal! 🙂

almanahiţi, vă rog!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.