alma nahe

Stări postume…

In haiku on august 4, 2012 at 9:58 AM

greiere cântând_

pe umeri de trandafir,

o rugăciune.

 

cu coapse, pântec

biserica are sân,

goală-n rostire.

 

sunt jumătate.

dar pentru tine însemn

un tot cumpătat.

 

nod umed în gât_

urma cuvântului “nou”

sub un felinar.

 

în miez de ceartă,

nervura cuvântului

străpungând umăr.

 

obraz  încolţind_

dâre de gând se preling,

mărgăritare.

 

în umbra pleoapei,

semn de toamnă târzie:

îngreunate ploi.

 

prăduind copaci,

poet cântă natura:

dosar de frunze.

 

ce noapte rece!

ceainicul fluieră lung,

trenul nu vine.

 

privea cu nesaţ

în gol, fără hotare

visând decolări.

 

clădesc în nisip.

întreagă, devenirea

dărâmă un zid.

 

e sigur să zbori

dacă ai unde să cazi_

stări postume.

hai ku cercu’ psi©, tineriu, Carmen Pricop, dor, irealia, scorpio, virusache, carmen, vero,  jora, veronicisme!

  1. […] duzinisti sunt: psi, tiberiu, poezele, dordefemeie, irealia, Virusverbalis, almanahe, Like this:LikeOne blogger likes this. […]

  2. Mi-a placut ce a iesit…mai ales ,,sunt jumătate.

    dar pentru tine însemn

    un tot cumpătat.”

  3. […] pe 04/08/2012 la 09:59 | Răspunde Stări postume… « Almanahe […]

  4. ” dâre de gând se preling,

    mărgăritare.” Abunda imaginile stilizate, frumos..O zi faina,Almanahe! Si racoroasa! :))

  5. Oli, cu asta chiar că m-ai pus pe gânduri :

    „cu coapse, pântec

    biserica are sân,

    goală-n rostire.”

  6. Văd că tu şi Tineriu v-aţi luat la întrecere: în haiku-uri v-aţi silăbit – şi-am câştigat noi, cei care v-am citit 😀

    • Mi-a promis că mă plagiază şi s-a ţinut de cuvînt aşa cum ştie Oli mai bine: MI-NU-NAT!

      • uite-aici plagiat, nu bănuieli nefonda(n)te! :))
        sigur, inima mea

        lunecă-n umeri la sîn

        din vis nemurit.

        umeri şi sîni dalbi.

        cînd nu eşti în ea, neclar

        rămîne-va o urmă,

         urmă vuind clar

        umbră de nelegiuit.

        rămîi împietrit!

         umbra privirii,

        şir de mărgăritare

        lucind infinit,

         mărgăritare

        arzînd, de(h)! vină? stă-n miez,

        cu vii străluciri.

        miez de lacrimă,

        întreaga noapte un trup.

        de lut e păcat?

        întreaga noastră,

        tăiată în două e.

        formăm un nesaţ.

         nesaţ de amor.

        sclipind rece-n lumină

        pandant palid: nea.

        rece flacără,

        iubire! umbră goală,

        cîntăm unison.

         goală de gînduri

        de gemetele celor

        jumătate om.

        jumătate tu,

        jumătate eu, singur,

        ce mor prăduind.

        prăduind, Amor_

        sigur, şi-o ţâră neclar_

        orgie-n eter.

        (originalul aici.)

    • ei, Vero, n-a fost chiar o întrecere…ci eu am fost în trecere prin lumea lui haiku; m-am molipsit de la tine; recunosc, nu mă dau în vânt după(să le scriu eu, adică, că de citit pe la alţii îmi plac, la nebunieee!)

  7. „e sigur să zbori

    dacă ai unde să cazi_”…
    Da, doar două braţe puternice fac cât o mie, atunci când căderea-i inevitabilă.
    Foarte, foarte mult invidiez (constructiv- aşa cum ne-a învăţat profa de română – :)) minţile în stare să alcătuiască astfel de decoruri din numai câteva cuvinte! Şi iar zic: Ce fain, ce fain!

    • o, mie-mi plac şi mai mult cei care folosesc decorul şi care se simt confortabil pătrunzând, fie şi numai pentru o clipă (în) mintea altuia. 🙂

      • Trebuie, vorba aia, să ai cu ce să pătrunzi, că mie, una, când îmi doarme neuronul, mi-s paralizaţi toţi muşchii creierului şi niema putirinţă… Iar când e treaz, îl suspectez că-i made in China, dacă stau să fac comparaţii! 🙂

  8. „sunt jumătate.

    dar pentru tine însemn

    un tot cumpătat.”
    – – –
    „Miez de lacrimă

    tăiată în două e

    jumătate om.”

    • :)să încerc să fac un mix, dându-l prin blenderul jocului…nu! o să le las pe-amândouă să sclipească, acolo, pe cer(c)ul lor, la distanţa potrivită.

  9. îmi dai voie să sar de pe scândurelele alea de la sfârșit de cuvânt?

  10. Margalito, copila a marii!

  11. am rămas mută.
    cuvintele-s la tine…
    plec să le caut!

  12. Mie asta mi-a placut cel mai mult „dâre de gând se preling,

    mărgăritare”. Foarte foarte frumos ai scris.

  13. PLAGIAT 😀

    greiere cântând
    întreagă, devenirea_
    un tot cumpătat.

    cu coapse, pântec…
    dar pentru tine însemn
    dosar de frunze.

    sunt jumătate.
    dâre de gând se preling,
    îngreunate ploi.

    nod umed în gât_
    nervura cuvântului
    dărâmă un zid.

    în miez de ceartă,
    biserica are sân
    sub un felinar.

    obraz încolţind
    pe umeri de trandafir
    mărgăritare.

    în umbra pleoapei,
    poet cântă natura:
    stări postume.

    prăduind copaci,
    semn de toamnă târzie…
    trenul nu vine.

    ce noapte rece!
    în gol, fără hotare
    e sigur să zbori.

    privea cu nesaţ
    urma cuvântului “nou”
    străpungând umăr.

    visând decolări,
    ceainicul fluieră lung
    o rugăciune.

    clădesc în nisip
    dacă ai unde să cazi,
    goală-n rostire.

  14. […] psi©, tineriu, Carmen Pricop,dor, irealia, scorpio, virusache, carmen, vero , almanahe. […]

  15. Toate-mi sunt dragi, dar mai mult și mai mult-
    „obraz încolţind_

    dâre de gând se preling,

    mărgăritare.„.
    Să fii iubită!

  16. […] Pingback: Stări postume… « Almanahe […]

  17. […] şi carmen cea care ne dăruieşte poezii miraculoase, cu ochii aţinţiţi de data aceasta spre almanahe (plagiatoarea şefă) greiere cântând întreagă, devenirea_ un tot […]

  18. […] recomand să-i citiţi şi pe: Recenzii beletristice, Almanahe, Andra Pavel, B’ Blogul micului burlac, Emil Călinescu.Eu, Addicted, Anzhela, Aventurile […]

  19. ultimele trei versuri sunt preferatele mele! not to mention ca am citit „sunt un felinar” in loc de „sub un felinar”…

  20. 🙂 păi, sunt un felinar…scrisesem unt în loc de sunt., aşa că dacă ceteşti „unt”, aşa e!!!! :))

  21. apăi, stii ca eu sunt innebunita dupa felinare, nu? 😀 si dupa unt, dar doar uneori. dupa felinare, intotdeauna 😀

  22. ce mi-a plăcut!!!!
    cu tot cu…”plagiaturi” :-))

almanahiţi, vă rog!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.