alma nahe

Capitolul III

In teatru on Noiembrie 9, 2008 at 12:44 PM

Capitolul trei : în care sperietorile capătă nume şi se întâlnesc cu o fetiţă ; în care fetiţa le povesteşte de moartea mamei sale ; în care ea nu ştie că sperietorile sunt vorbăreţe ; în care se dovedeşte că una din sperietori ştie mai multe decât spune că ştie ; în care una din sperietori joacă rolul unei femei însărcinate ce e prinsă de ploaie ; în care răceşte, în care naşte, în care moare.
paie12

NARATORUL: Pe-o noapte cu lună, sperietoarea pare un om, atât de sărmană. Din creangă în
creangă se preling picături. Câtă grabă! Nu vor să zăbovească-n lumea asta
păcătoasă. Pălăria ei e la pământ. Sperietoarea pare descumpanită. O privesc. Şi-a
întors capul în altă parte.”Uite!”, mi-a dat ghies să spun, dar sunt singur…
câteva resturi de hârtie. Spun unii că se află un loc mai potolit şi-n miezul rotitorului
vârtej. De ce nu-i pic de tihnă şi-n volbura inimii mele? Luna nu-i la fel? Primavara nu-i
şi ea ce-a de-acum un an?…Nicidecum: Fiinţa mea a rămas ce-a fost atunci.
Sperietoarea I: Am găsit! Muko! Da, da, Muko! Iar eu, Jisei!
Sperietoarea II: Ce faci?!…
dsc00250

S I: Nume! Al tău! Al meu!
S II: Trebuia?!
S I: Habar n-am!
S II: Muko?!
S I: Râu.
S II: Jisei?!
S I: Despărţirea de viaţa.
S II: Pleci undeva?
S I: Nu acum…
S II: De te răpune dorul să te ucidă grăbnic…
S I: Tăcere! O pasăre păşeşte peste petalele uscate! Ascult-o!
dsc00254
FETITA: Ia te uită, ai ochi si nas! Mămica ta ţi-a ciupit nasul cârn, păpuşo! Şi ai mâini de dansator.
S I: Târăşte-te şi râde! De azi înainte eşti şi copilul ei.
FETITA: Ia-ţi pălăria! Ţi-a căzut!…Vrei să fii soţul meu?
S I: Să stea acasă, aşteptându-te?!…Nici gând!
S II: Mai tacă-ţi… gândul!
FETITA: Ştii, eu sunt un copil! Despre asta aş vrea să-ţi povestesc.
dsc00255
Naratorul: A fost odată o bătrană vrjitoare…
Fetita: A fost odată o bătrâna vrăjitoare…
Naratorul: …ce mama i-a luat…
Fetita : …ce mama mi-a luat…
Naratorul: Vreau doar să-ncerc, de pot, să mă deprind cu lipsa ei…
Fetita: Cerul e oare amintirea iubirii ei?…
În noaptea fără lună
Ce-nchide drumul meu spre tine
Stau trează, aşteptându-te,
Şi-n pieptul răvăşit de flăcări
Inima mea-i un tăciune…
Ea nu mai vine.
Şi m-am întristat.
Dar iată,
Un păianjen spânzurat de straiul meu îmi spune:
“Speră! Speră! Cată!…
Am obosit, sperietoareo! Mă duc! Te las cu bine. Am să mă întorc şi mâine! Ştiu c-o să mă aştepţi, deşi n-o spui, Muko!
Muko: De unde ştie?
Jisei : Ştie!
Muko: Da, da’ de unde?!
Jisei: Nu ştiu, da’ copiii ăştia au o chestie a lor…
Muko: Muko!!!Totuşi?!…
Jisei:Nu ştiu!
Muko: Ba ştii! Ştii! Uneori am senzaţia că tu ştii foarte bine! Numele tu le-ai ales. Nici măcar nu m-ai
întrebat dacă-mi place!
Jisei: Nu-ţi place?
Muko: Nu!
Jisei: Minţi!
Muko: Un pic!
Jisei: Pic! Pic! Asta-mi aminteşte de ploaie!
Muko: Nu-mi place!
Jisei: Că-mi amintesc ploaia?
Muko: Iţi aminteşti pe, dracu’ să te ia! Ce-ţi aminteşti? Ce?
Jisei: Calmează-te! Devii violent!…Cafeaua….
Muko: Poftim!
Jisei:De câte ori bei cafea, devii agitat, violent, cu chef de ceartă!
Muko: De când beau eu cafea? Cum aş putea? N-am…
Jisei:: Hai zi! Nu poţi să zici, nu?…Creier! N-ai creier!
Muko: Am însă o întrebare! Cine eşti?
Jisei: Cine sunt?
Muko: Cine esti? Eu sunt Muko! Tu cine eşti?
Jisei: …
Muko: Ştiu! Şi tăcerea-i un răspuns!
Jisei: …
Muko: Da! Da’ mie nu-mi spune nimic!
Jisei: În general tăcerea nu spune nimic…încă! Taci şi-ascultă…(ploaie)
paie22

  1. personajele se dilueaza, se scurg.

  2. mi-e dor de clasa aia, doamna „profesoara”. 😉

  3. offff! ce tanara si grasuna mai eram!

  4. Frumoasa povestea. Zana fatala e simpatica foc.

  5. @elegantly wasted: În construcţia personajelor am jonglat cu sentimente ce se asortează mai degrabă cu spiritul nipon, de-asta pare că se scurg. Asemenea „dulcegării” par să funcţioneze asupra câtorva dintre noi, doar dacă suntem echipaţi c-o pungă de seminţe, în faţa televizorului. 😉

    @Georgi: Tânără? Da! Grăsunică? Unde?

    @Zeflemea : 😛

  6. zeflemea, esti un(o)dragut(a).
    ai dreptate, almanahe, oamenii mananca prea multe seminte 🙂

almanahiţi, vă rog!

