alma nahe

Ieşirea din cerc

In arena luptelor sterile on Ianuarie 14, 2013 at 12:27 AM

M-a întrebat Sever,

e sufletul tău?,

arătând spre el.

Iar el,

sufletul meu,

căutându-şi plinul

în al locului fel,

se zbătea pe deasupra

şi loc îşi găsea,

în ieşirea din cerc

şi în vorba de nea.

 

L-a întrebat Sever,

e sufletul tău?

arătând spre mine.

Pot s-o strâng în braţe,

s-o simt numai eu?

Non ti preoccupare!,

a continuat  îmbătat,

îmbrăţişându-te, gândul bun,

ca un fulg,

ţi s-a topit pe obraz

şi-ai aflat:

cercul nu te-a mai strâns,

te-a vindecat!

 

Sever, noi, în nopţile cu ninsoare,

nu suntem nici triunghi,

nu suntem nici dalie-n floare.

Eu şi el suntem cercul dintr-un pătrat

ce-a-ngheţat

niciodată-nceput,

niciodată-ncheiat.

El e sufletul meu nemângâietor,

eu îi sunt misticul dintr-o notă

şi liricul din subsol.

Şi împreună-n înlănţuire,

o za-ntr-alta,

suntem valul ce pleacă, ce vine.

Iar deasupra-ne,

dintr-un timp ferecat,

un zmeu roş, fermecat,

seara ne-adoarme,

spre mântuire

şi-n al inimii cat,

ne mai pune ziua înc-un lăcat.

00181

S-au mai încumetat să iasă din cerc, înscriindu-se-ntr-un pătrat şi psi©,

1. Griska 2. carmen pricop
3. carmen pricop 2 4. tibi 1
5. tibi 2 6. Scorpio
7. almanahe 8. dor
9. Dictatura Justitiei 10. Abisurile
11. altcersenin

Submit your link:

  1. Te ţuc 🙂 Mă bucur că ai revenit. Ţi-am dus lipsa sîmbătă.

  2. Miao, eu n-am zmeu… doar un cerc roş, care-mi stă la gât, ca să le spună pişcătorilor „zât”!

  3. Lasă tu Alma, că te almanehesc io. 🙂 O leacă mai tîrliu.

  4. Ei bine, m-ai făcut să vibrez din zori încă întunecați. Cu tot sufletul meu, pe care mi-l recuperez noaptea, înainte de culcare și-l dau iar, celor dragi, dimineața, la trezire.

  5. Când ai ieșit din cerc, constați că erai într-un triunghi! hahahahahaahah!

    [Citat]
    care era formula pentru raza cercului inscris si circumscris am uitat

    „r=s/p, unde r=raza cercului inscris, s=aria, p= semiperimetrul triunghiului.
    Bonus! R=abc/4s, unde R=raza cercului circumscris, a, b, c sunt lungimile laturilor, iar s= .. ca mai sus!
    SuperBONUS! Daca stii lungimile laturilor unui triunghi, poti afla aria trunghiului cu formula lui Heron. Cred ca o stii! (s=R(p(p-a)(p-b)(p-c)), unde literele au semnificatia de mai sus iar prin R(x) am notat RADACINA PATRATA a numarului x). Ceea ce cred ca nu stii, este FORMA pentru RADICALI a formulei lui Heron. Nu se foloseste prea des dar este FOARTE PUTERNICA! Se obtine facand calculele din formula clasica si reasezand termenii (de fapt, formula pe care o stii este derivata din formula pe care ti-o spun!)
    s2=(4a2*b2-(a2+b2-c2)2)/16.
    Cand vezi (numai in formula de mai sus!) x2, citeste ‘ x patrat’! Daca n-ai inteles, traduc: patratul ariei triunghiului este egal cu …. ‘(4 a patrat*b patrat-(a patrat +b patrat – c patrat) la patrat) totul supra 16’ Uff! Asa ceva n-am mai facut! Vreau sa precizez ca exista, intr-o varianta, o problema in care avem un triunghi cu laturile 5, 6 si R(17) si se cere aria lui. Problema, in contextul ei, poate fi rezolvata folosind teorema celor trei perpendiculare, si multe altele. Dar daca folosim formula de mai sus, aria triughiului se calculeaza (relativ) simplu, eu, rezolvitorul, am scapat de sarcina si ramane EVALUATORUL sa decida daca ia sau nu in consideratie rezolvarea mea, analizand rezultatul obtinut de mine (corect) si modalitatea de rezolvare. In mod normal, trebuie sa ia un pix sau un creion si sa verifie formula (daca nu o stia!) si sa-mi dea punctele! Anormal… poate fi orice!!!
    Tu ai incredere! (Dar cred ca dormi sau asa ar trebui!)
    Succes! „

  6. […] Au scris: psi, Griska, carmen pricop, carmen pricop 2, tibi 1, tibi 2, almanahe, dor […]

  7. Se pare ca cercurile noastre cam seamana :)))

  8. Multa frumusete si multa emotie in vorbele tale mestesugite… Mi-a placut mult 🙂

  9. Ce aroganţă pe Sever! De ce-l bagi în seamă? Ieşi rapid din cercul influenţei sale! 🙂

  10. Pe tine Zmeul Roșu te adoarme ?

    • Mă adorm din ce în ce mai mult oamenii. De fapt, Zmeul Roş e o adunătură de prieteni care mă vor adormită, căci cred că le zic poveşti, ca să-i adorm. 🙂 Dar ei nu ştiu că pe mine mă adorm doar eu.

  11. nu-i cam sever şi temător
    şi pus de raza-i, un picior
    de-oscior
    în cercul tău fuior?
    a. nu, albuş
    arcuş
    vin, vin acuş
    din nea,
    din cer
    un cerc să-ţi cer…

    • De fapt, noi mergem în spirală
      şi uneori, din punctul de cerneală
      sărim, de arcuri ajutaţi,
      sau uneori striviţi
      şi prinşi în ale arcului constrângeri.
      Sever e-un om, deloc sever.
      Un om ce a surprins momentul
      şi-a vrut, deloc interesat, ca iernile, a mea şi-a lui,
      să fie primăveri.
      Dar gândurile bune sunt ca fulgii de zăpadă,
      când întâlnesc căldura, se topesc
      şi nu mai ştii dac-au fost grei sau mari,
      fiindcă devine totul doar o apă,
      cu fluxul şi refluxul ei, ce se termină-n ESC.

  12. Imi place cercul intr-un patrat 🙂
    Te imbratisez cu drag!

  13. almanahăăă… io zic aşa: nu te lenevi că te trezeşti cu mine la uşă!

  14. Almanahim….:d , felicitari pentru blog

  15. @ Buna dimineata !
    ” Non ti preoccupare !”
    Mi-ai adus aminte ce ” italienii mei dragi ” ( fata, ginerele si nepotelul ) .
    Dupa umila mea parere, TOTI vom IESI din CERC mai devreme sau mai tarziu !
    Cand insa, numai DUMNEZEU stie !
    O duminica frumoasa !
    Cu respect,
    Aliosa.

almanahiţi, vă rog!

