alma nahe

Durerea mamei

In haiku on August 21, 2012 at 1:58 AM

(bunicii mele, mama mamei)

 

cu sânii lăsaţi,

îngreunată umbră

pe culmea vieţii,

floare de plumb

rugină pe os, puterea,

scurgând-o în jos. 

cu chip veştejit,

grădină-n floare încă,

primind pieirea

senin, în ochi

cătând bob de iertare.

în zare, unsoare.

o doare pieptul

în braţele fiului, 

sârmă ghimpată.

tabelul psi©-ului, pe aceeaşi temă, mama, au mai scris şi:

1. Vero 2. carmen pricop
3. cammely 4. anacondele
5. tibi 6. Scorpio
7. Irealia 8. Dictatura justitiei
9. dordefemeie 10. tineriu
11. altcersenin
  1. […] pe 21/08/2012 la 01:59 | Răspunde Durerea mamei « Almanahe […]

  2. Ştiam eu că nu te lasă inima să ne lipseşti…
    Ştii vorba: ţuc şi hug! 🙂

  3. Deci nu te-a răbdat inima să lipseşti şi ai adus haiku-urille cu tine! 🙂

  4. erau aici, cred…dar cumva eram la subiect şi prin absenţă( am fost plecată la mama, care stă cu bunica; dar casa e a fratelui mamei şi de-aici povestea).

  5. Mi-ai amimtit de sânii bunicii, cea care avusese 8 copii și pe care-i pe care-i alăptase cu multă dragoste. Cum a luptat ea cu sărăcia din perioada celor 2 războaie și dintre, cum s-a chinuit să ne crească,a mai avut grijă și de 2 nepoate care-i spuneam „mamă ”, nu ne-a povestit niciodată pentru că era plină de umor dar pieptul său era o dovadă a tuturor sfâșierilor avute.

    • o, eu când mă uit la bunică-mea_am văzut-o de vreo câteva ori dezbrăcată, căci o spăla maica-mea şi nici nu prea puteam să mă uit, fiindcă e foarte slabă_ mă apucă o tristeţe de nedescris; a avut trei copii, două fete şi un băiat, dar doar mama îi poartă grija, ceilalţi doi sunt nişte idioţi, deşi n-am dreptul să-i judec eu, ştiu…dar nu-şi iubesc mama si nu pot să înţeleg asta nici dacă mă tai.

      • Crezi că în cazul bunicii a fost altfel ?
        Am descris anul trecut, într-o postare, cum s-a întâmplat. Mama și Marta, sora mamei, cele care au avut grijă de bunica au fost cumva răsplătite. Au avut o moarte ușoară.
        Dumnezeu vede !

        • sper, Carmen! da’ parcă nu e drept pentru bunica să plece cu amar în suflet; a fost o femeie foarte corectă şi cu frică de Dumnezeu, ştii cum sunt majoritatea oamenilor care trăiesc la ţară; şi? pentru ce? în fine…s-or aşeza toate cândva…

          • Gândește-te la partea bună a …
            O prietenă m-a sunat astăzi și mi-a povestit că-i nevoită să-și ducă tatăl la cămin.
            N-are pe nimeni altcineva în familie care să poată avea grijă de tatăl bolnav.
            Bunica ta o are pe mama ta, mama te va avea pe tine alături, dar tu ..?
            Eu ?

            • întotdeauna mă gândesc la partea bună, dar uneori ea e minusculă, abia de-o zăresc…pfff, eu? greu de zis..poate Jora; pe tine? păi, Lordul Pip. 🙂

  6. @ Almanahe,
    Buna dimineata !
    Sa-ti traiasca MAMA si BUNICA !
    Din pacate, ale mele scumpe invatatoare, s-au dus de mult in locuri
    doar de ELE stiute, DUMNEZEU sa le odihneasca !
    Ma bucur ca ai revenit cu ceva duios, de suflet !
    Te astept
    la o felie de tort aniversar !
    Cu stima,
    Aliosa.

      • Si eu iti MULTUMESC pentru comunicare !
        In speranta ca te vei delecta, postez cateva

        ” PROVERBE STRICT ROMANESTI ” :

        – Ca romanu’ nu-i nici unu’, unde-s multi putea fi unu’!!
        – Fie painea cat de rea, tot ti-o fura cineva.
        – Cine NE viziteza ne face ONOARE, cine NU, PLACERE.
        – Ne nastem goi, uzi si flaminzi. De abia dupa aceea lucrurile se inrautatesc.
        – In viata sunt doua cuvinte care deschid multe usi: „trage” si „impinge”.
        – Omul intelept isi face vara sanie si iarna o pune pe foc.
        – Cine fura azi un ou si se lasa prins…e bou!!!
        – Proverb marinaresc: „Iubeste-ti copilul ca si cum ar fi al tau”
        – Nicio fapta buna nu scapa nepedepsita!
        – Cum iti asterni, cum vine altul si se culca in locul tau.
        – Sa te fereasca DOMNUL de PROSTUL cu DIPLOMA !
        – Daca totul a iesit bine, inseamna ca ai gresit undeva.
        – Mama prostilor e mereu gravida…
        – Mai bine burtos de la bere decat cocosat de la munca!
        – Lasa pe maine ce poti face azi ca poate maine nu ma i este nevoie.
        – Nu esti beat atata timp cat poti sta intins pe podea fara sa te sprijini.
        Toate cele bune !
        Cu stima si respect,
        Aliosa.

  7. Imi place – de-mi vine sa te plagiez! Dar scapi, ca din pacate n-am timp de internet 😦

  8. Tristă icoană mergătoare!
    Un fir de busuioc bunicii tale!

  9. iar ai ars! până la capăt!

  10. Numai inimile de nepoti cunosc durerile…pieptului de bunica.

  11. grădini în floare
    ne rămân bunicile
    toată vecia.

    mie aşa mi s-a întâmplat.

    • sper să rămână încă pe-aici…trag de ea, din răsputeri, ori de câte ori merg la ea. O ţine încă pe-aici iubirea pe care i-o port, şi mama, o fiică extraordinară.

  12. […] Alte ,,Provocari” la psi, anavero, poezele, cammely, anacondele, tiberiu, irealia, dictaturajustitiei, labulivar,
    almanahe, altcersenin, tineriu, Like this:Like14 bloggers like this.   […]

  13. hmmm, draga mea mi-e greu sa mai spun ceva
    parca mi-a ramas pe retina imaginea sânilor lăsaţi

  14. Când văd cuvântul mamă,
    Tristeţi difuze, mă cuprind,
    Când ştiu, că orice-aş face
    Icoana ei, nu pot, s-o reaprind!

    Madi şi Onu

  15. […] catre umanitate : nu prigoniti si nu striviti acesti singuratici creatori de frumos. Like this:LikeBe the first to like […]

almanahiţi, vă rog!

