alma nahe

Nunta mută

In arena luptelor sterile on Iulie 23, 2012 at 2:51 PM


Vine circul. Pe-o uliţă deocheată de lună,

negru de fum, gură-cască se-adună.

Vin căruţe cu cai, nechezând a viori

şi-n ele, pitici saltimbanci şi dresori.

 

O tobă de nuntă dezgroapă morţii, bătând.

Vânturi grele, cu hamuri, cerul brăzdând.

Despletită, oscilând, cu coroană de flori

o mireasă de lemn ţopăie, trasă pe sfori.

 

Un soldat fură mireasa s-o fută,

copiii-s  legaţi la guri, să nu râdă.

La masă stă ploaia cu surzi clocitori

în aplauze mute, putori şi fiori.

 

Printre sclipici, fiecare suflare şi abur

execută un salt către moarte şi sâmbur

de ceartă, în linguri, valsul altei mirese dezhumă.

La trapez se afumă_ dresaj_ limbi bătute, cu spumă.

 

Licuricii îşi trântesc lanternele, beţi, pe podea,

alice de lebădă împuşcă îngerii prin perdea.

Feţe neclare, dinţi încleştaţi şi vitroasă umoare,

războiul de-afară amestecă circul cu nunta-n pahare.

 

Povestea se-ntâmplă undeva, nu departe de oriunde,

unde nunţile-s mute şi circul adună culoarea caldă şi-o-ascunde.

Resturi de istorie…  întuneric şi o presiune,

între Rai şi Iad,  pacea fierbe, clocotind în ceaune.

N(unt)aşii mutei nunţi: psi, tineriucarmen pricopveroscorpiololita, veroanaveroCarmen, ch3815h, jora, dordefemeie.

  1. balci da, a devenit. 😐

  2. Frumoasă muzică, frumoase versuri, frumoase imagini – chiar dacă lasă în urmă parfum de tristeţe…

  3. Este una dintre cele mai frumoase poezii pe care le-am citit în viaţa mea.
    Nu mă pricep la aşa ceva dar, ar ieşi un clip straşnic din imaginile care se derulează pe ecranul minţii în succesiunea versurilor.
    Şi mai cred că textul acesta aşteaptă şi o melodie pe măsură.

    • bine că ai spus tu repede tot! 😛 şi io ce mai zic acumaaa?

    • Ca venind de la tine, Tineriu, chiar c-o iau în serios! M-a chinuit rima, nu prea mă întâlnesc cu ea, ca să facem plimbări plăcute.
      Psi, vă las să vă lămuriţi ce şi cum.:)

      • Alma
        ştii bine că nu vorbeşte politicosul din mine şi ştiu precis ce greu se nasc astfel de versuri filmice. Tu chiar ai talent şi har.

        psi
        doar o vorbă să-ţi mai spun: sâc! 😛

        • ei, sâc! parcă nu ştiu eu, tibi… las că vine şi vremea miaaaa! 😆 să mă bucur de voi! sâc, sâc, sâc!
          stai! o fac deja… 🙂

          • psi© jucăuş, vremea ta e tot asta, normal…dacă nu de la tine vin cuvintele şi temele, atunci de la cine? 🙂 ar trebui scândvas ă scoatem o carte toţi, împreună, şi să se numească „Duzinarii” sau „Psilunaticii”. 🙂 deh, vrabia mălai…

        • ştiu că nu eşti politicos când mă lauzi; tocmai de-aia am zis că o să te iau în serios; mie îmi place mai mult versul alb, e şi mai confortabil, recunosc. 🙂

  4. […] pricop, vero, scorpio, lolita, anavero, Carmen, ch3515h, almanahe, Share this:TwitterFacebookLike this:LikeBe the first to like this. Posted in 100 de sunete | […]

  5. […] la psi, aburi-de-cafea, anavero, tiberiu, lolita, anavero, dictaturajustitiei, ch3815h, almanahe, jora, Like this:Like6 bloggers like this. […]

  6. Cele mai bune lucruri in viata nu sunt lucruri. Iar la tine, draga mea, la tine trag cuvintele si isi fac colt de Rai.

  7. şi Iadul are colţul lui, la fel de primitor, Heleno! 🙂
    din păcate…

  8. Unde se intampla mai exact aceasta nunta muta?!? :-))))
    Mi-a placut mult, mai ales finalul…”între Rai şi Iad, pacea fierbe, clocotind în ceaune” 🙂

  9. Ce imagini! Licuricii care-si trantesc lanternele, beti, alice de lebada, pacea din ceaune…mi-a placut extraordinar de mult.

  10. Dacă nunta-i mută, m-ai lăsat şi pe mine la fel… Are să-mi sune mult timp ultimul vers în cap, că m-ai izbit cu el în moalele gândului.

  11. […] să-i citiţi şi pe: Emil Călinescu.Eu, LaFeeBlanche, Absolut obişnuit, Alex Bodoli, Andra Pavel, Almanahe, Andzhela Movies, ChGabriela, Cinemagazin.ro, Cinemateca Trisk, Convieţuire, Cronicile unul […]

  12. Intre Rai si iad… e greu sa stai mut cand pacea „clocoteste in ceaune” 🙂
    Reusita poezia, cantarea si mai ales stimularea noastra in a ne imagina un balci atat de frumos! bravo!

  13. some great ideas here…

  14. din nunta asta mută mai lipsea o dragoste oarbă, să calce-n străchini…

  15. Multzumesc de in vita tie, nu m-am putut abtine, re comand cu …caldura(scuze, nu gasesc meta fora necesara), cum spuneam, parerea mea: 20 de km. demers! pe jos, pana la cea mai apropiata sectie de votare pt. re-ferendum, la ora pranzului, cand e aglomeratzia mai mica, si p’orma mai vb. dupa aceea(sau dupa a cella??)

  16. Pamflet, imaginii vii, crude, viață sau vieți laolaltă-
    Povestea se-ntâmplă undeva, nu departe de oriunde,

    unde nunţile-s mute şi circul adună culoarea caldă şi-o-ascunde.

    Resturi de istorie… întuneric şi o presiune,

    între Rai şi Iad, pacea fierbe, clocotind în ceaune.”

    Sunt bulversată.
    Și te citesc cu un fel de curiozitate mereu incitată.

    • Mulţumesc, Gina! Gândesc lucrurile astea pe care le scriu de multă vreme, doar că acum se aşază într-un anume fel, care chiar şi pe mine mă bulversează de cele mai multe ori.

  17. […] România am mai scris: realitate, zarea de plumb,  studiu într-un pahar cu vin, nunta mută, acestor zile, Ro-mânia, Almanahe de colorat(ură) cu poze şi apolitic. Nu e musai să […]

almanahiţi, vă rog!

