alma nahe

Există încă darul ascultării, precum și cel al privirii

In dicţionar de mişcare on octombrie 13, 2014 at 10:27 PM
image

Erika Kuhn

Privea puricii, câteodată îi și asculta, insuflâdu-i închipuiri, oarecum un plus extatic de renunțare la lume. Soarele nu strălucea, era alb, cerul era ferecat în el însuși, negru. În feluritele închipuiri stăruia, mai ales, asupra faptului că, la sfârșit, toate ar fi trebuit să fie bune într-o zi(sau noapte), astfel scornind câțiva dumnezei și planuri de lucru pentru ei, ca într-un final omenirea de dincolo de cutia cu purici să capete din nou dreptul la culoare.
— De unde vin gândurile, bunică?
— Din fabrica lor…
Erau primii ei pași în cunoașterea de sine. Așadar, gândurile au o fabrică a lor. Dar poftele?
— Din mai multe țări. În unele umblă cămilele, în altele câini înhămați.
N-a înțeles-o atunci decât ca pe o formulare artistică, dar așa era ea, o combinație de om cu duh, însă s-a conturat în gându-i, aproape imediat, cum avea să scape de lumea aceea în alb-negru: avea nevoie de un filtru! De plastic!
— Galben sus și verde jos! Așa o să pot vedea soarele și iarba…
Însă, pesemne că fabrica aceea de gânduri nu era deschisă non-stop, fiindcă uitase de cer. Și de mare. Dar marea era și verde, era și albastră… Și stelele? Și soldații? În ce culori să-i zugrăvesc? Dar războaiele? Și norii?….Așa că și-a făcut o colecție de filtre, acum devenise totul color, dar era foarte obositor să le tot schimbe, ca să se potrivească și-ntr-o zi(sau noapte) a renunțat.
Te întrebi, poate, de ce își alesese acest drum anevoios? De ce își fundamentase cercetările întru aflarea sinelui în afara acelor zeci de jocuri posibile care chiar aveau culoare? De unde atâta poftă de culoare? Dintr-o desfătare a spiritului, cel mai probabil. Era ceva măgulitor să ai putere asupra culorilor lumii ăleia în alb-negru.
Un joc, cu o structură de monolog dramatic haios, pe o sticlă…de-atunci, dintr-un cândva înaripat.

***
— Există încă darul ascultării sau al privirii…există!

De-aici încolo începe altă poveste. Altă imagine, alt televizor, alte oferte și un magazin on-line.
Într-o lume alb-negru. O propoziție tematică a unui alt joc.

image

Televizor LED SAMSUNG 3D UE40F7000, 101 cm (40 inch), Full HD, HyperReal 3D Engine, CMR 800, Wi-Fi, Smart TV

Dacă poftiți la el….poftiți! 🙂
00181

Superblog 2014, proba de trecut-Smart cuimage

Punctaj obținut: 95

  1. Intr -o lume ca asta, in care ma întreb chiar eu ” unde esti, dom’le, unde mai incapi ca om?”, o amintire atat de suava m- a mai imblanzit un pic. 😉

  2. Superb ! Sa traducem? Stii tu…

  3. Cred că nu-i nevoie să-ţi mai spun că-mi plac advertorialele tale 🙂
    Sper că vei avea parte şi de jurii care să le aprecieze!

  4. M-am emotionat. Voiam sa spun mai multe, in timp ce citeam imi veneau multe imagini, dar acum m-am blocat. Poate pentru ca am simtit o anume tristețe insailata pe dedesubt, desi jucausa redactarea povestii. Poate nu redactarea, de fapt…nu stiu daca nu altceva. M-ai trimis si in fosta mea casa, acum e sediul mare al PSD, unde am revazut un episod asemanator din copilarie. Multe emotii, multe, multe, multe.

  5. nu e nevoie de traducere. simt asa o bucurie cand nu am nevoie de dictionar sa inteleg scrierile Almei. nu mereu imi iese.
    si totusi, in lumea asta plina de prea multa culoare ti se face din cand in cand dor de alb si negru….

  6. Finalul e neasteptat, a inceput alb-negru, dar ai colorat, apoi cand sa ma bucur de culoare,
    m-ai trimis iar in albul negru, dar e-o desfatare sa urmaresc cum ma trimiti nu numai la produs( ups!)

  7. Într-o lume care și-a uitat culorile, așa e, te uiți mai mult la televizor. La unul modest, că la ăla de mă trimiți cu link, nici în 2059 nu mă lipesc. Doar dacă fac ceva reduceri până atunci. :))

  8. Să citești articolul ăsta http://adevarul.ro/entertainment/tv/the-hunger-games-televiziunea-ucida-1_53ba78e50d133766a8365dab/index.html.
    La subiect cu lumea asta alb-negru cu care ne-ai îmbiat la joc.

  9. Galben sus si verde jos, iar la mijloc portocaliu explodat dintr-o fabrica de ganduri inepuizabile, pe care mi-ar placea sa le privim si ascultam mai ales cand totul in jur pare alb-negru, la televizor sau aiurea.

  10. In alb-negru totul pare mai simplu, dar este inselatoare senzatia. Exista atat de multe nuante de gri si atat de fine, incat parca mai sincere sunt culorile. Nu stiu cum as fi reactionat daca as fi vazut un tv color copil fiind, poate mi s-ar fi parut obositor…

  11. Am privit, am ascultat.

  12. Mie, televizorul îmi dă așa, o senzație de nesingurătate, dar atunci când nu mă uit. Când ascult, doar. Seara, când toate sunt în galben-negru, galbenul felinarelor.

  13. […] Există încă darul ascultării, precum și cel al privirii . […]

almanahiţi, vă rog!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.