alma nahe

La mulţi oameni!

In Ciné ma sculptat on decembrie 28, 2009 at 3:01 PM

Seamănă leit cu tatăl lui, pe care l-am văzut o dată sau de două ori în viaţa mea. Înalt, grăsuţ şi fumător, gest care îl prinde. Însă felul în care s-ar topi imediat ce soarele ar arde şi mai tare, potrivit unui ritm tainic, pe care-l urmează şi măsura vorbelor mele, îl aseamănă  mai degrabă cu mine, decât cu tatăl său. S-a născut, nu din inimă, ci, oarecum din rânduieli mărunte şi din supunere. De fapt, nu seamănă deloc cu mine, dar absolut deloc, dar nu ştiu cum se face că, privindu-l, îmi tresaltă inima, de parcă aş fi eu acolo, în locul lui, cu capul în soare.

M-am trezit într-o dimineaţă, în care-aveam pe masa bunică-mii soarele potrivit, oala, morcovul, roşiile uscate, ardeiul roş si iute, fularul verde şi cărbune destul, omătul, satul, uliţa, timpul şi viaţa, şi, în primul rând motivul, adică sugestia bunica-mii că puteam zugrăvi un chip deosebit de altele. Mi-am zis atunci,  că dacă chipul îţi poate fi redat măcar o dată astfel, în culoarea caldă a frigului de-afară,  nu te mai poate uita nimeni. Şi-aşa a fost!

Când i-am văzut chipul finisat am înţeles pe dat’ ce anume reţinusem greşit în anumite chipuri vreme de ani de zile. Mărisem întotdeauna gurile, buzele tutuora erau cărnoase, ca cireaşa de acre, dar încântătoare…însă ardeiul uscat, dar încă iute, pe post de gură acum îmi zâmbea cu subînţeles, şi-aşa am ştiut de îndată cum stă de fapt treaba în realitate. Şi asta nu e tot…dar ce-am mai înţeles mai păstrez şi pentru sine.  Totuşi, o să mai adaug că aproape toţi oamenii pe care i-am cunoscut au, mai mereu, privirile-n pământ, uitând parcă să mai salte capul şi să privească drept în/la lume.

De sub fiecare morman de zăpadă mă privea câte un om ca ăsta, pe care-l multiplicasem, astfel că întreaga curte era plină de oameni ca el.  Nu era hărmălaie cum s-ar crede, ci foarte multă linişte. Din când în când zăpada de pe acoperiş se prăvălea pe alee.  Puţinul zgomot care  era, venea de dincolo de gard, căci trecătorii se opreau să exclame la vederea lui, şi asta probabil fiindcă era singurul OM de omăt  din sat, nu neapărat a admiraţie.

Totul era tăcut şi neclintit, ca în copilărie,  departe de forfota şi bătăliile năucitoare şi sterile ale lumii. Spre seară ochii mă dureau şi îmi lăcrimau, ori fiindcă soarele şi zăpada mi-i arseseră, ori fiindcă cel mai greoi aspect al facerii este să vezi ceea ce vede în întunericul lui, Dumnezeu.

Aş dori ca dragii mei cititori, care se apleacă mereu atent asupra  tristeţilor şi poveştilor mele, să poarte mereu în gând acest chip, ca punct de plecare al universului meu. Din când în când, eu, almanaha sunt fericită când mă duc la culcare, din când în când mă îndrăgostesc, din când în când socotesc că dragostea mea va primi neîndoios un răspuns pe măsură, din când în când privesc lumea cu încredere şi o pot vedea ca pe un loc bun, din când în când cuvintele nu se mai scriu aici, fiindcă nu se mai scriu deloc, aşa că nu fiţi suspicioşi/-oase.  Drept dar al răbdării şi înţelegerii voastre, vocea mea a împrumutat IARNA altcuiva , şi-acum o poartă pentru voi, printre timpuri şi spaţii, rulând, pe repeat, Calea Lactee ( ca să-mi fie iertate rătăcirile în alt plan decât ăsta, oro25 şi holiciko) .

Pentru voi toţi(corect era voi toate, dar nu mai acordăm gramatical acu’, dar acord atenţie tuturora, chiar dacă nu pun link), capete de linkuri, LA MULŢI OAMENI, dragii mei oameni! Rămâneţi aşa cum vă ştiu, laolaltă cu harul, vopselile, curvintele şi dragostea voastră şi de-acum înainte!

  1. La multi ani, oamo! pfuu de mult nu am mai vazut un om de zapada asa aratos!

  2. deja ma ingrijorasem ca nu ai mai scris de ceva vreme; trebuie ca esti intr-o poveste acolo la bunica, cel putin asa se vede in imagini; frumos omul tau de la sfarsit de an! am vrut si eu sa fac unul dar nu am avut cu cine :)))
    La multi om frumos!

  3. :)))))) ceee bineeee, om la orizont. la pupa, mai precis. la mulţi ani, e foarte frumos omuleţul tău mare. vai ce bucurie! mă aşteptam cu frică să revii cu un post deprimat, cu omu’ dărâmat, cu morcovu’ înfipt în pământ. eh, să-mi trag sufletul.

  4. puckuşor, la mulţi omi şi-n păduricea ta fermecată! păi e arătos, căci era mai mare ruşinea ca la vârsta mea să nu fi fost. 😉

    inaokioaso, a fost de-ajuns ca bunica-mea să-mi zică că lipseşte din ograda ei un om de zapadă, ca nimic nu m-a mai oprit…bine, că si vremea a fost de partea mea, si mama, cu lopata, şi bunica, cu indicaţiile…şi, şi…şşşttt!

    oro, n-aduce ceasul rău ce aduce lâncezeala de la ţară! la pupa…t, zici?;)

  5. 🙂 exact! wordpressul ăsta o avea pupături? fac un test de pupătură 😀 😡

  6. aolio, nu e bine deloc :* :-*

  7. deci n-areee 😦
    mai încerc o dată
    :*
    :-*
    wordpress nesuferit!

  8. hehe, ia să vedem:…:-*

  9. mă duc să citesc la suport tehnic 😀

  10. te du! te aştept aici!

  11. wordpressul nu are pupături! 😥 are fel şi fel de grimase şi plânsete şi roşeli 😳 da’ n-are :kiss: . jenant, un wordpress foarte lipsit de afecţiune. te pomeneşti că pentru pupat tre’ să plăteşti.

  12. Bucuria vine din lucrurile marunte, linistea din suflet, iar caldura din inima. Iti doresc sa le ai pe toate, alaturi de cei dragi tie!
    Sarbatori fericite!!!
    j.

  13. aşa cred, pupatu’ se plăteşte! ca-n viaţă, deh!…nici râsu’ nu face casă bună cu wordpressu’…aşa, că…lasă! te fă că m-ai pupat şi gata!

    windwhisperer, multumescu-ţi pentru şoapte…noima lucrurilor este să se afle acolo, dinaintea noastră, iar rostul nostru e acela că trebuie să le vedem, nu să le cautăm în altă parte…eu îmi doresc să NU le am pe toate, dar să le pot duce pe cele pe care le am deja. Sărbători numai ale tale îţi doresc şi eu, fiindcă astea fericite sunt ale tuturora. 🙂

  14. La muţi ani, cal verde pe perete! Bine că te mai prinde omu’, oamă. :p

  15. nici cu cercu’ nu mă prind uneori…da’ e de bine. De calu’ negru zic…La multe cerculeţe şi ţie! 😛

  16. Draga mea, mi-a placut tare mult povestioara asta a ta a OMului si ma bucur ca ai revenit cu zambetul pe buze. te pup si mi-e tare dor de tine!!!

  17. ahhh, ce figura mi-a alocat wordpress-ul. sunt mult mai draguta de-atat :))

  18. haha! confirm că eşti mult mai drăguţă decât crede wordpressu’! Da’ bleu eşti! 🙂

  19. La mulţi ani! frumoşi, buni, fericiti… ăăăă… şi mereu indragostiti… 🙂
    OM-ul tău de zăpadă este delicios, draga mea. Sper, totuşi, să nu se topească prea repede de la atâta plăcere.
    Io, recunosc, sunt defectă. Privirea mi-e destul de des pe deasupra lumii, nu în pamânt… Adică sunt cu capu’ în nori, ce să mai zic?:)))
    Şi mulţămim muuult pentru cuvintele ce ne-au gâdilat în mod plăcut şi auzul, nu numai retina… 🙂

  20. A doua zi după ce-l modelasem, adică a treia zi de Crăciun a plouat, mai-mai să îl topească…dar bunică-mea a luat o bucată mare de celofan, l-a prins cu cârlige de rufe şi l-a ferit de ploaie, aşa ca acum e teafăr…cuvintele(cele audio) sunt ale arhitectului(la IARNA mă refer), deci o parte din gâdilături vin de la el. 🙂 La mulţi ani, fată dragă, chiar dacă, în anumite (ne)cazuri fără un om, doi, trei…dragi…

  21. ca si creatori tot dupa chipul si asemanarea noastra stim a construi. asa ca iti doresc, Om frumos, sa ai un an nou pe masura sufletului tau mare.

  22. Scrisesem, aici, mult şi… mi-a căzut curentul… 😀
    Straşnică femeie, bunica ta! Ştiam că doar vocea îţi aparţine – spusesei doar – (cântăreşte, însă, destul de greu lucrul acesta; chiar şi o poezie renumită poate suna anost dacă este recitată prost sau dacă îţi vine să fugi mâncând pământul la auzul vocii celui ce o declamă) dar nu ştiam cine este „arhitectul” ce a îmbinat cuvintele. Acum ştiu… 🙂
    Paradoxal, dar pe oamenii dragi ce pleacă fizic dintre noi îi purtăm, într-un anume fel, mereu cu noi. Mai grav este atunci când nu ne sunt alături fiinţe ce încă vieţuiesc în astă lume şi a căror prezenţă ne este foarte necesară… 😦

  23. La mulţi ani, cu oameni pe măsură, emanând o anumită răceaşă!…

  24. vaniuşka, răceaşă vine de la măceaşă(căcădâră)+răceală? 😛
    La mulţi enoriaşi iubitori de sefeuri şi la mai puţini dintre aceia pe care îi doare la băsescu!

    Aselule, aselule, ar fi fost culmea să nu recit măcar corect, căci asta mi-e meseria…vocea mea niciodată nu mi-a plăcut în mod deosebit, dar întotdeauna a plăcut altora; mă bucur că nu te-am pus pe fugă…
    Vorba lui Vania, dintr-o răceaşă, sau dintr-un „nu ştiu ce”oamenii îşi uită suflul cald cu care îşi înconjurau semenii. Da’ nu-i bai, atâta vreme cât respiraţiei noastre îi rămâne acelaşi suflu, chiar dacă nespus, chiar dacă…

    Lollittule, atunci când fac cu mâna mea vreun lucru, devin eu însămi acel lucru…mă gândeam la un moment dat să-l colorez, să torn o găleată de var roşu sau albastru…sau mov…dar m-am liniştit, căci nu mă vedeam ca oamă de zăpadă în niciuna ditre culorile astea. 🙂 Mulţumesc de urare, şi ţie aşijderea…

  25. N-ar fi fost nici o culme, Almanahe.Din păcate ar fi fost ceva normal pentru vremurile astea. Dacă toţi oamenii ne-am (fi) practica(t) meseriile măcar pe jumătate la fel de „corect” cum o faci tu, lumea n-ar fi ajuns acolo unde a ajuns şi nu s-ar îndrepta spre ce se îndreaptă.

  26. la multi ani!!!!! e minunat omul. de zapada si el asa, in sine. si tu. imbratisari roz 🙂

  27. asel, ce frumoase sunt relaţiile virtuale dintre oameni! Mă bucur de parcă acum am descoperit asta, deşi o ştiu de mai multă vreme. Şi e minunat că un om poate intui un altul dincolo de scris fiindcă vrea…

    didule, pinkule, draguţa de tine…Omul de zăpadă zice, aşa, în sinea-i, că eşti şi tu ditamai minunata. Şi eu. Şi eu zic tot aşa…îmbrăţişări de la omul de zăpadă nu, căci are doar un braţ şi acela preocupat de măturică. Şi chiar de-ar fi avut două braţe tot nu l-aş fi lăsat să te îmbrăţişeze fiindcă e rece. Dar braţe, două, am eu…calde. La mulţi ani, didule!

    grinule, mulţumesc şi la muuulte bucurii şi cât mai muuulţi oameni frumoooşi pe lângă tine!

  28. a apărut almanaha,a dispărut holicica. măi, voi faceţi intenţionat!

  29. Cum sî dâsparî? Holocico :)))

  30. orologiule, mai întâi că noi nu făcim, ci drejim; intenţion…ăm sâ ni cerim scuzili di rigoari, da’ pi rând…u’ patru, banca di la jeam…

    cerculeţ, holocicile dispar din cerc precum almanahili di mini, dar pi rând, bre!

  31. or fi după murături, eeeaarr. da’ nu ne-ai zis de cine te-ai îndrăgostit! 😀

  32. aşa e, nu v-am zis…m-am îndrăgostit de…de…mine! eeeaarr!

    lasă că ne zice hohocika, draga de ea dacă după murături s-o dus şi-o dres ori după mere acre.

  33. ei, ce noroc pe capul tău! totul îţi va fi uşor! îţi urez o relaţie fericită şi durabilă. 🙂

  34. La mulţi ani!

    Răceaşă vine de acolo că tasta ş este lângă tasta l…

  35. hehe/dacă-mi umbli cu alte taste, de-aia…io merg cu altgr+s la sigur!trăiască româna cu Alt dreapta cu sedile; la mulţi ani încă o dată, Vaniuşka!

  36. LA MULTI ANI PENTRU 2010!
    🙂

  37. a fost frumos de anul cel nou îl oraşul cel urât?

  38. in Bucuresti adica, ca aici is inca…a fost placut; inca mai e, pana plec o sa se astearna iar ninsoarea, observ…in Dristor ninge.

  39. vezi, dacă veneai mai devreme acum era totul acoperit. mai stai, mai stai! e mai frumos cu zăpadă pe el! 🙂

  40. stiu, stiu…ca doar stiu de unde-am plecat si unde ma reintorc…:P si iar o sa plec…si iar o sa ma reintorc…stii ca am nevoie de zapada sa-mi ascund cuvintele; deci era musai sa ninga…poate fac si aici un om. Fericit! 🙂

  41. sunt sigură că te pricepi :). noi pe-aici nu prea mai clădim oameni de-ăştia. doar în parcurile pentru copii, poate. 🙂 să ai un an frumos ca un om (de zăpadă, că-s mai curaţi) fericit!

  42. nu stiu pe ce te bazezi tu cand spui ca ma pricep, dar asta, hehe, pentru ca ma prefac. 🙂

    si tu, si sa ai parte de ora aceea in plus!…fie ea de liniste, de bucurie sau de mult zgomot pentru nimic…

  43. nu, nu. te prefaci tu da’ mai contează şi cum (te) prefaci! 🙂

  44. mulţumesc pentru urări A.
    anii îi fac tot oamenii, păcat că din vreme-n vreme nu cei din zăpezi
    să fie al tău curat şi bun… măcar liniştit

  45. Io vin cu La mulţi ani’ul pe vechi.
    Uite că oamenilor de zăpadă nu le’a îngheţat sufletu’. Pe mine una mă ia cu căldurici când mă uit la omu’ tău :D. Cât despre iertarea rătăcirilor în alt plan – da’ se poate? Nici rătăcire n’am mâncat, nici blăniţa nu’mi pute’a oiţă. Beheee, să ai un an ca tatăl omului de zăpadă, care să te prindă, să trasalţi,drag’almanahehe! (nu ştiu ce s’a întâmplat cu acel comment, însă cu siguranţă nu l’am şters. Acum, că m’am întors, le’am citit cuminte şi frumos pe toate-toate 🙂

  46. cella, n-a fost liniştit deloc; s-a luptat cu ploile până la final; mai întâi i-au căzut ochi, apoi i s-a topit mâna…te scutesc de detalii. :)dar a fost o vreme în care-a reuşit să fie şi curat, şi bun, şi liniştit.

    holly, mielule, tu vin’ când voieşti şi pohteşti!

  47. salut , te intereseaza un schimb de link cu http://baiatulciudat.com 😀 ? Astept un raspuns pe blogul meu personal .

  48. […] – scrie mai îmbârligat, dar te uiţi şi tu la titluri. Al2lea e mai pe înţelesul tău, la Almanahe n-o să pricepi nimic, da’ scrie rar… Uite, Ana Peride! E literatură special pentru […]

  49. Bună !
    Te contactez în legătură cu un link-exchange, dacă te interesează să faci cu mine(http://www.paulyk.ro/) trece-ma în blogroll apoi intră aici: http://www.paulyk.ro/index.php/schimb-de/ şi lasă un comentariu după următorul exemplu(ca să te trec şi eu) :
    Nume: (Numele blogului tău)
    Link: (Linkul blogului tău)

    Este simplu, se rezolvă în câteva minute!
    Cu mult respect,
    Paulyk.ro

  50. Hei,

    Daca te intereseaza un schimb de linkuri cu mine ai aici:

    Nume: Târgoveţul
    Link: http://www.targovetul.info

    Sa-mi lasi un replay la simplusgeo@yahoo.com te rog.

    O zi buna!

  51. […] Fericite sunteţi voi, Aby, Ada, Adeline, Adi, Adia, Adina, Adina, Alexandra, Alice, Alle, Almanahe, Amnesiacgirl, Ana, Ana, Ana, Ana Maria, Ana Veronica, Anamaria, Anca, Andi, Andra, Corina, […]

  52. […] invitându-le să ia aminte: Ada, Adelina, Adi, Adia,  Adina, Adina, Alexandra, Alice, Alle, Almanahe, Amnesiacgirl, Ana,  Ana, Ana, Ana-Maria,  Ana Veronica, Ana-Maria, Anca, Andi, Andra, […]

  53. măăăi, iarna mai și trece, au nu așa scri-va în almanahele-vă???

  54. deci trăieşti da’ nu vrei să spui! ahaaam! 🙂

  55. mi aşea cumVa?… fuartTE ciudat să-mi fie dor…
    ţi-am adus LUminĂ?
    nţ, nţ…
    sunt bucoVINĂ:)
    Almaaaa…

  56. mama lu’ Almanaheee, o mai lăsaţi pe Almanahe să se joace cu noi??

  57. Iti multumesc ca inainte de ori*(ce?)… simti! Si ca simtirea nu e (lip)sita logicii.
    Asa ca CE(r)ESC(ape-le) ca esti si pentru asta multumesc lumesc!
    Si te port cu mine in ori/ce alte (id)entitati (contra)dictorii m-as (re)gasi.
    Si ca o smochina (eco)logica ce sunt in( )chei… ca cheile sunt la tine. Sau cel putin asa le-am cusut eu pe retina.

  58. […] – studiind metamorfozele unei lalele, Pamflezistului, care n-ar da și el un ping …, Almanahe – s-a „frânt” de Crăciun deși părea combativ, Ama – care întoarce pe toate fețele experiența desăvârșirii ca femeie, Anei Pauper […]

  59. […] Adina Huțanu, Adina (blogspot), Adina Photography, Adrian Voicu, Alice Drogoreanu, Teekani, Almanahe, Amalgammax, Ana Pauper, AnaVero, Veronicisme, Anamaria Bobeică, Ama, Andi Bob, Arta de a face […]

  60. chiar de-I greu de crezut… şi nu conte(A)z(ă)
    m(ă)i DOR

  61. Hello!!!! Nu ne mai bagi in seama si pe noi cu ceva nou?

  62. Facem schimb de link? Eu te-am adaugat deja.

  63. […] also: Alina, Almanahe, Andi, Vania, Ana, Baiatul, Black Angel, Centru-Stanga, Caius « Atunci i-am […]

  64. @Catz-ule, în almanahe-meu iernile nu sunt pământeşti, iar răspunsul la comentarii vin în a doua vară, căci în astă primă-vară am rătăcit calea către scris…nici măcar de-un titlu nu m-am atins.

    @oro-logi(c)ule, deci TRĂIESC, dar dimineaţa mă prinde pe un alt fond sentimental decât acela al scrisului…dar azi…azi e altfel.

    @smochină: 🙂 mai degrabă pre-SIMT. Cât despre chei(a) în care ai încheiat, ce pot să zic decât că acolo unde-s chei e şi „lăcat”…Oriunde te-ai afla sper să te pot atinge.

    @Cellaaaa, contează!!!! Pe mine? Nu încă…în mine? Poate…în căutare de mauritaniu, bun conductor de magie.

    @Aby, ba da! Stai să mă ajungă noul din urmă. Mă fugăreşte de ceva vreme. Sper încă într-o împiedecare.

  65. semn de viaţă! iuhuuu! 🙂

  66. Buna seara,sunt administratorul site-ului de desene animate desene-tari.ro , si va scriu acest comentariu pentru a incheia un parteneriat de tipul link exchange,daca sunteti deacord treceti-ma cu titlul desene animate si trimite-ti mi codul dvs. la e-mailul parteneri[@]desene-tari.ro,va multumesc.

  67. Scuze ca scriu aici… interesat de un schimb de link ?
    Merci fain si o zi buna 🙂
    http://melculatomic.wordpress.com

almanahiţi, vă rog!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.