alma nahe

Euniceea sau un altfel de… selfie?!

In dicţionar de mişcare, SuperBlog2016 on Noiembrie 4, 2016 at 7:55 PM

Enter a caption

Vezi ceva? Sus! Nu? Chiar dacă nu vezi, e ceva acolo, sus. Pune degetul! L-ai pus? Nu tu, tu! Tu pune săgeata! Ai văzut că e? Acum vreau să te conving să te lași amăgit. Ce vezi? Vreau să spun, ce vezi, de obicei, atunci când ai în față un ecran alb? Ești centrul tuturor lucrurilor? Eu așa pățesc. Privesc ecranul alb și îl simt de parcă mi-ar reține toate expresiile feței. Mai devreme am clipit, ai văzut?

Dar acum?
Ce vezi? Un scaun verde? Dacă vezi un scaun, așază-te! La fel de bine poți vedea și un teren de fotbal, de tenis sau o masă de biliard. Ne încredem în ceea ce ochiul poate vedea? De fapt, este un ecran chroma-cheie. Nu-l privi prea mult, c-o să vezi roz! Acum gândește-te la o petrecere. A ta, a altcuiva, nu contează. Concentrează-te, lasă imaginile să se deruleze în ecranul verde. Hei, tu! Ce faci? Unde te uiți?! Îți place lanțul tipei… Hmmm! Sigur nu ai proiectat fața ta pe bluza ei albă?

[…]

Simt că mă pot juca așa fără oprire, dar sunt nevoită să încetez. N-am chemat încă pe nimeni aici, în același spațiu cu mine și nici pe voi, cei de dincolo de ecran și, ar cam fi cazul să vă trimit invitațiile, ca să ajungeți la timp. Nu le-am trimis încă, deoarece încerc să îmi domolesc entuziasmul, știind ce v-am pregătit vouă și blogului meu. Desigur, poate că ar trebui să aștept așternerea următorului articol și să mut toată acțiunea ce va urma acolo, căci acela ar fi al 500-lea text scris pe acest blog, iar acesta nu e decât al 499-lea. Numai că aici e locul potrivit, căci aici e deja instalat PartySnap și nu altundeva!


La urma-urmei, cine zice că e obligatoriu să împlinești o cifră rotundă, ca să ai un pretext pentru divertisment? Și, după cum vedeți, e vorba de o nouă dimensiune a divertismentului.

Așadar, astăzi, eu nu o să fiu nici Olimpia, nici Alma Naher, ci Euniceea! La divertisment nou, nume nou! Mi-am luat liber de la îndeletnicirile mele zilnice, de la spectacolele mele de teatru, de la poeziile mele și am hotărât să îi fac o petrecere blogului meu, cu ocazia celor 499 de articole scrise.

Bineînțeles că puteam să iau două-trei prăjituri, să le mănânc tot eu, scriam două trei rânduri poetice și așa trecea ziua. Dar blogul meu a trimis către mine mereu câte-o mângâiere sau câte ceva neașteptat, de-mi imprima dorința de a cânta. În paginile lui m-am închinat de multe ori pe ascuns în ce privește lumea, cu tot cu prăpăstiile ei sau m-am destrăbălat întru cunoaștere de sine. Așa încât, am hotărât că îi datorez o altfel de acțiune, iar pentru invitați am pregătit o activitate veselă, o acțiune de ispitire: fotodivertisment.

Nu, PartySnap nu este o cabină foto, ci este vorba despre un display alb de dimensiuni mari cu touch screen…


— Huh!… Euniceea… de la „e unic ceea” ce o să văd? De-asta ai început cu un spațiu alb acest articol?

El, cel ce m-a întrerupt acum, ca un fulger în noapte, e blogul meu.

— Da! Și acum îl umplu! Euniceea vine de la „eu”, un soi de selfie, dar având alte dimensiuni.

— Poți să fixezi mai repede aparatul ăsta, să-l conectezi la ce trebuie și să ne distrăm un pic mai repede? Simt cum mă răcesc.

— Nu îl fixez eu, ci operatorul PartySnap. Eu doar explic, dacă nu mă mai întrerupi! Display-ul alb e legat la un aparat foto și o imprimantă, ambele performante. Invitații noștri se vor vedea ca într-o oglindă în ecranul alb (live view) și fiind „open air”, se vor putea fotografia și 40 de oameni odată. Vezi?

— Aha! Și eu cum o să fiu prezent? Eu sunt om?

— Tu ești fundalul. Ca acum, ca mereu… Doar că de data asta se vor fotografia și alți oameni cu tine. Tu vei fi în centrul atenției, fii fără grijă! Vezi ecranul verde de mai sus? Ei bine, ecranul verde este folosit în cinematografie pentru obținerea unor scene spectaculoase, pe care nu le-ai putea filma la modul real. Spre exemplu, dacă noi doi am fi acum subiectul unui film, nu am putea să vorbim, fără ca eu să am un ecran dintr-ăsta, verde sau albastru în spate, urmând ca ulterior să se suprapună la montaj cadre cu tine, tu fiind un personaj de animație.

— Hehei, știi ce, hai că încep să mă încălzesc și să pricep ce surpriză mi-ai pregătit. Mă miram eu de ce port o liniuță de dialog! Pisicile pot vorbi, dar blogurile nu. Așa gândesc uniii! Pot să port ochelari? Și mustață! Și…

— Stai că am să îți și arăt, ca să înțelegi cu adevărat mai bine! Nu te grăbi! Și ai deja mustață și ochelari… Ești nedumerit?… Lănțișorul de mai sus!

img_9558img_9557

— Ce drăguț, au sosit deja și primii invitați? Cine le-a adăugat obiectele virtuale peste?

— Chiar ei. Aparatul se folosește de aceleași caracteristici similare manevrării unui telefon mobil, cu ecran tactil. Fiecare dintre invitați poate să își adauge un obiect, două, trei, câte vor, care să le înveselească aspectul, totul fiind plasat imediat pe un fundal din cele 6 presetate ale aparatului, discutate și stabilite în prealabil, cu câteva zile înainte de eveniment,  în funcție de tematica petrecerii. Mai mult decât atât, le-am cerut să devii chiar tu un fundal, căci e petrecerea ta. Dar, firește, puteam alege orice alte imagini din lumea asta — neapărat unele asupra cărora aveam drept de folosință! — sau ale unui produs, pe care l-aș fi lansat. Ți-o coc cam de o săptămână! Detaliile se stabilesc cu câteva zile înainte.

— Adică, puteai să îmi faci o petrecere corporate? Făceai niște lănțișoare cu pandative Alma Naher, trosc-pleosc o lansare de produs cu petrecere și pe urmă vindeai. Trăia și blogul de mine din ceva… Mă simțeam mai util. Așa, îți așterni poemele în mine, pe care nici nu ți le înțelege toată lumea și produc… NIMIC! Așa așterni, așa dorm, Euniceeo!

— Puteam să te și mărit, AlmanaheuleDar nu vreau să-ți stric cheful. Deși puteam să pregătesc un team building, că observ că avem nevoie, am ales să fie o petrecere de familiela care am invitat cititorii tăi! Desigur că, m-am gândit și la varianta în care nu ai vrea să fii prezent, căci știu că ești capricios, astfel că, împreună cu echipa PartySnap te-am fotografiat când nu știai, în diferite ipostaze: când dormeai în IPAD-ul meu, când plângeai, când râdeai, când te dădeai cu capul de perete la SuperBlog când conținutul tău nu lua 100 de puncte etc. Dacă nu vrei să fii la această petrecere, invitații vor apărea alături de tine în poză, fără să fii prezent. Uită-te la filmul ăsta,

 în timp ce eu aranjez câteva obiecte de recuzită reale: pene, ochelari, pălării, mustăți, eșarfe…

— Păi, e și cu obiecte reale? Nu erau virtuale?

— Sunt și, și! Tot echipa PartySnap ni le-a adus, ca să nu-mi mai bat eu capul și să cotrobăi eu prin magazia Teatrului.

Ete, fleoșc! Normal că vreau să fiu prezent! Important e că ne vom bucura de acest nou concept împreună! Restul sunt trecătoare… Când începem! I-ai tocmit cu ora?

— Imediat ce termin acest articol! 4 ore de fotodivertisment! 15oo lei!

— Bine că îmi spui prețul! Nu știi că e de bun simț să rupi eticheta de pe cadou?

— Uneori, ca să înțeleagă unii, lași eticheta acolo unde e!

— Să vinzi fotografiile, ca să nu îmi mai scoți ochii! Le dai invitaților pe degeaba?

— Nu știu când te-ai făcut atât de materialist.

— De când cu SuperBlogu’ tău… Auzi, le-ai spus invitaților să nu se îmbrace în verde? C-altfel numai capul și mâinile lor or să apară în fotografii. Verde pe verde… Sunt fotografii magnetice? E o modă acum…

— Și magnetice, și obișnuite. 10 x 15 cm. Cât despre ținuta invitaților, află că e obligatoriu verde. Când scrii ceva îți trebuie numai capul și mâinile! O să beneficiem de o distracție în plus. Fotografiile evenimentului sunt personalizate cu logo-ul tău. Mai mult decât atât, au protecție UV și împotriva lichidelor.

— Eu nu beau! Eu sunt genul care se îmbată cu apă rece! Nu mai bine le trimiți un e-mail?

— La câte poze or să-și facă cu tine, da! Se pot trimite și prin e-mail sau publica pe contul tău de Facebook. Software-ul le încarcă instant în toiul evenimentului. Îți imaginezi cum o să fie, sute de printuri!

— Fix 499!

[…]



Acesta e unul dintre fundalurile pregătite de mine pentru invitați. Pentru cei dintre voi, care nu ajung la petrecerea reală, v-am lăsat un loc virtual unde să puneți capul și să vă selfie-uiți alături de el.  V-aș lăsa și un fundal cu Euniceea, că, până la urmă blogul meu e și o bucățică din ea, dar nu mai am timp (vezi ora publicării articolului!) să-mi fac un selfie mic și nici chef, când știu că la petrecere mă așteaptă un selfie mare. Dimensiunea contează!

Care nu aveți chef aici, dintre concurenții SuperBlog invitați la petrecerea de azi, o puteți face la Gala SuperBlog, unde o să ne distrăm cu PartySnap și nu vreau să îmi imaginez cine, cui și din ce motive o să i se pună mustăți, fundițe, coarne, guri mai mari, o să i se scoată ochii etc. Blogurilor, de fapt, că în fond, pe ele le reprezentăm.

Hai, urâți-ne sau urați-ne petrecere frumoasă! Rog vecinii de blog să nu ne dea stingerea înainte de 23:59! 4 ore de petrecere într-o nouă dimensiune!


SuperBlog 2016, Proba nr.13. Sponsor: 

  1. Articolul, ca articolul! Dar fundalul m-a dat gata! La multi ani, Alma Nahe(r)! Sa ne graiesti… asa cum esti!

  2. Bun! Bun rău! Demenţial de jucăuş! Love it!

almanahiţi, vă rog!

