alma nahe

Casă AIA

In dicţionar de mişcare, SuperBlog2016 on Noiembrie 1, 2016 at 2:35 PM

Până să ajungi să știi ce îți dorești cu adevărat, ți se întâmplă să vrei aia, aia sau aia?  Eu cred că aia ar fi cu adevărat ce-mi doresc! Ca să… aia! Ți se întâmplă să te încurci în aia? Dai cu capul în aia, te-ai lovit de aia… Da, se întâmplă! Când crești, când te maturizezi. Când ai ocazia să îți proiectezi dorințele ferm, în fața unor oameni care lucrează într-un birou de proiectare AIA și, care îți pot întrupa visul, adică casa AIA la care te-ai gândit atâta amar de vreme. Te blochezi? Dacă acesta e prezentul, dacă l-ai blocat, viitorul nu mai e! Nu mai e acela care ar fi putut să fie.

Pare simplu să privești în viitor, dar nu e! O casă poate să fie rotundă, triunghiulară, dreptunghiulară, pătrată, în formă de stea sau orice altă formă geometrică a Universului ăstuia. Dar cum știi acum, în acest moment prezent, care formă ți se potrivește atunci? Vrei să-ți spun? 

Te uiți mai întâi în tine! Apoi, ia îndepărtează-te și privește-te din exterior! Ei? Ai înțeles?… Aia e! N-ai înțeles, nu-i nimic! 

Dacă tot ce îți dorești de la mine în acest moment sunt niscaiva proiecte de casă tip sau personalizate, află că nu sunt eu expertul! Eu doar știu să caut. Eu doar particip. Eu caut pentru mine.

Casa mea mi se poate potrivi doar mie și poate că, oglindită de AIA Proiect, într-o bună zi, eu și ea vom deveni un singur organism. Acum ai înțeles? Proiectul meu e acolo, în viitor și doar așteaptă să-i spun „Start” aici, în prezent.

[…]

Eu sunt un haiku. La exterior. În interior, mă străbat multe alte forme de poezie. În ce mă privește, nu caut neapărat pământul. Îmi doresc o casă artistică, eu însămi fiind un artist. Artiștii sunt egocentrici, dar, dacă aș fi nevoită să împart casa cu încă cineva, m-aș mulțumi cu un locșor al meu, pe care să-l numesc Atelier. Aș plămădi marionete, păpuși, aș recicla, aș picta, aș dansa, aș juca teatru…

Nu-mi plac casele mari, nu mi-ar plăcea să pierd un minut traversând un hol. Sunt zile când sunt foarte activă și aș putea traversa holul de o sută de ori. O sută de minute petrecute numai în hol, nu sună prea grozav.

Nu-mi plac colțurile, nu-mi plac pereții. Îmi plac ferestrele mari, rotunde și nu-mi plac acoperișurile. Partea ciudată e că mă simt „acasă” în alte locuri, care nu corespund dependențelor mele. Dar cred că simt asta, fiindcă știu că plec într-un final, oricât aș sta.

Dacă trăiești într-o casă a prezentului, știi că la întoarcere te întâmpină mirosul ei specific. La care ai contribuit, alegând materialul care ai crezut că ți se potrivește sau atâta ai putut: chirpici, fân, lut, lemn, bambus, sticle de plastic… Mie îmi place cum miroase piatra. 

Când deschizi ușa viitoarei case, ți-ar plăcea să intri mai întâi, din holul ei, în ce dependință? Mie mi-ar plăcea o baie, foarte aproape de intrare, dar să fie invizibilă. Să știu numai eu că e acolo, să nu-i simt mirosul. Pentru mine, casa înseamnă mai întâi spirit și abia pe urmă corp. Dar, sunt de-acord că obiceiurile nu sunt un obstacol. Și corpul are nevoi!

Dormitorul ar trebui să fure câte ceva din profunzimea cerului. Somnul de zi, nu e la fel cu cel de noapte și-mi plac amândouă. Nu sunt o ființă diurnă, sunt preponderent nocturnă și, tocmai de aceea contează lumina. Fără pereți nu se poate, dar eu i-aș găuri pe ai mei și aș astupa găurile cu cioburi de sticlă colorată. Tavanul ar fi și el o fereastră. Ca și cum mi-ar arăta potențialul vieții mele netrăite încă.

Artiștii, în general, își fac din locuire un exil, sinonim sihăstriei. Eu nu! Pot oriunde asta! Îmi doresc să fie o casă activă, pe principiul „rod”. Odată am visat că aveam un măr în interior. Crescuse dintr-un sâmbure, scăpat cândva prin podea. Și, toată casa își lua energia din rădăcinile lui.

Aș renunța totuși, la dotările tipice. Aș renunța la bucătărie, așa cum o știm acum, fiindcă dacă îmi voi permite casa asta, atunci îmi voi permite să mănânc tot timpul la restaurant. Nu înțelegeți greșit! Îmi place să gătesc acum, dar știu sigur că nu îmi va mai plăcea în viitor. Nu știu încă dacă e o hotărâre înțeleaptă, totuși… 

Sufrageria nu va fi spațiul meu, ci al prietenilor mei și, oricum, sufrageria poate fi un loc mereu în expansiune. Și mie îmi place să fiu într-o continuă expansiune. Dar e firesc, semăn cu mama Gaia, în timp ce celelalte  planete încă se arată pasive, ascunse, discrete. Eu sunt gaiană (dicționarul prestabilit scrisese „găină”), deși par a zborului mai mult. Mă preocupă impactul casei mele asupra mediului? 

[…]

Dacă aș personifica acum un zid, eu nu l-aș putea mai putea proiecta altfel decât fericit. Deși, istoria mă poate contrazice. Însă, un zid fericit e unul care e proiectat bine și echilibrează părțile componente cu simetria lui. Un zid fericit se recunoaște după cum se reazemă de fundație. Proiectarea înseamnă matematică, fizică, da, dar înseamnă, mai ales, participare. Un zid fericit nu separă, ci unește!

Eu, indiferent de designul interior, pentru care aș opta, îmi doresc o casă activă AIA ROD® și motivul e că, dintotdeauna am crezut că dacă natura îți aduce rod aproape în fiecare anotimp, și tu trebuie să îi întorci înapoi ceva. Și, poate nu știi cât, poate nu știi cum, dar după ce ai citit și ai și înțeles, îl intuiești pe „de ce”.  Repetă după mine: soare, ploaie, vânt, iarbă, aer…

Un vis bun are nevoie de un proiect bun și, dacă îți poate reduce cu 45% costurile pentru un loc numai al tău…. Ce mai aștepți? Ăsta e planul meu. Nu știu al cui va fi mâine, dar sper că împreună cu AIA, va fi durabil. 

Casa viitorului (tău) e deja (în) aici! E aici, fiindcă și imaginația ta e aici, chiar dacă nemărginită. O vezi? Poate fi casa aia, aia sau…aia!

 00181

SuperBlog 2016, Proba nr. 12. Sponsor: 

sursa: Pinterest (link-urile sunt inserate sub fotografii)

  1. Ce mi-a placut articolul asta! Interactionezi cu cititorul. Iar pozele sunt teribile. Nici nu-si puteau dori cei de la AIA un text mai elocvent.

almanahiţi, vă rog!

