alma nahe

Părăsitoarea

In Cartea în care se tace on Decembrie 31, 2015 at 10:20 PM

De câte ori nu mi-am luat adio în aer, în ape, de la nimic?! Coboram cu nasul pe sus câteva trepte drepte și, respirând, inhalam aerul libertății veșnice, bucurându-mă de semne: soarele arunca și mai multe raze înspre pământ, iar ciripitul păsărilor nu era altceva decât cântec întru bucurie.

E plăcut sentimentul părăsirii, atunci când nu ești tu cel părăsit. Desigur, oricât ți-ai prelungi de mult starea aceasta, libertatea nu e veșnică, iar bucuria nu e pentru totdeauna. La primul colț, când ești suficient de departe de locul sau de un alt suflet părăsit, păsările nu le mai auzi deloc, soarele se ascunde după primul nor călător și, iată-te, părăsitoareo — încuiată în altă odaie, cu mai multe ferestre și mai multe uși, alipită unei lumi care nici măcar nu ar exista, dacă n-ar fi iubirea —, proiectând deja o nouă părăsire!

Dacă viața ar fi corectă, n-ai putea să mai râzi imediat ce ai întristat un alt suflet.

Așadar, pe 2016 vă doresc un râs și-un plâns din toată inima! (Atenție, nu citiți virgula acolo unde nu e!) De restul se ocupă încuietoarea dintre oameni!

PS: Probabil că aceasta va fi ultima postare aici, căci…
image

  1. Mulțumesc efervescent (precum șampania) pentru frumoasele urări, și sper să le primești cu aceeași bunăvoință și pe ale mele! Că le meriți cu prisosință! La mulți ani și un an nou mai bun!

    • Petru, sigur că le primesc! Pentru urări nu îți trebuie bunăvoință, ci loc unde să le depozitezi, iar inima mea are patru cămări ca și a voastră. 🙂

  2. Alma,
    Că ești artistă am aflat .
    Valoroasă, mi s-a spus.
    Fie ca de Noul An
    Să nu ai o clipă-n van! 🙂

  3. La mulți ani frumoși și plini de bucurii, Alma!

  4. La multi ani si la multe vorbe frumoase pe noul domeniu, chestie de care sunt sigura ca te vei achita cu brio.

  5. La mulți și buni ani, Alma!

    Ce ai zis aici: ” dacă viața ar fi corectă, n-ai putea să mai râzi imediat ce ai întristat un alt suflet”…. e…. unic! Am simțit un nod în gât. Cred că toți cei care au citit l-au simțit…sau așa ar fi fost normal. căci m-ar mira să nu existe pe lume suflet care să nu fi întristat vreun altul…la un moment al vieții, fie și fără să dorească asta.
    Dacă acel ‘corect’ s-ar întâmpla, ar fi numai oameni triști, nemaizâmbitori în lume…dar poate atunci am fi mai autentici.

    La cât mai multe scrieri, cu folos pentru inimi!

    • Și eu am simțit nodul în gât scriind, era inclus! După ce am scris, mi-a trecut prin minte că voi întrista poate pe cineva cu acele cuvinte și-atunci mi-am dat seama că m-am întristat chiar pe mine, în primul rând, recitindu-le. Așa că nu prea am râs în noaptea trecerii dintre ani, am zâmbit mult, în schimb. Ca să fac ca viața să fiu un picuț corectă. 🙂
      Nu cred că ar fi numai oameni triști, fiindcă eu nu am decretat râsul, în general, nepotrivit. Numai pe cel imediat l-am abolit în mintea mea. Mulțumesc, Oană! Te îmbrățișez.

  6. La Multi Ani cat mai inspirati!
    Sanatate si bucurii cat cuprinde!
    Sa stii ca omul de zapada primit de la tine este in bradutul meu si in acest an! 🙂

    • Suzana, mă bucur! Mulțumesc pentru felicitare, de obicei nu mă uit în cutia poștală cu săptămânile( o ocupă mereu facturile), dar s-a întâmplat să mă uit când plecam să întâmpin noaptea dintre ani, astfel că au ajuns cuvintele și urările tale la timp. 🙂

  7. Un An Nou asa cum trebuie. Cum trebuie?

  8. Anul a inceput de prea putin timp. Parca nu imi vine sa ma intristez de acum, asa ca aleg sa ma bucur de alma-naher.ro. 🙂
    La multi ani, alma draga!

    • La mulți ani, Vienă! Și mie îmi place locul ăsta, habar n-am cum o să mă descurc cu domeniul, nu știu nimic. Cred că e cam multă bătaie de cap. Dar încerc. Am găsit „găzduire” la cineva, deocamdată gratis, dar trebuie să găsesc pe cineva să îmi mute mobila. Domeniul mi l-a făcut cadou o inimoasă prietenă de la SuperBlog. 🙂 Nu știu de ce m-am grăbit să închei socotelile pe-aici, da’ așa mi-a venit atunci. Oricum, mai durează până când inaugurez noul cămin. 🙂 Nici nu înțeleg exact ce mut și cum. 😆 Presimt că o să mai scriu aici un timp.

  9. ba te poftesc să te muți degrabă la casa ta: an nou, casă nouă. te-om ajuta cei ce știm cum se deretică în lanul propriu, numai să întrebi.
    mutatul durează fix un strop: se ia o bază de date, se mută. pe-ormă musai trebuie să rulezi niște plugins-uri, pentru că o să ai linkuri rupte, comentarii dispărute, de-astea. dar te descurci tu că ești isteață.
    an nou, casă noo.. poate și obicei nou? încercăm? poate scrii mai des, zic.

almanahiţi, vă rog!

