alma nahe

Nu m-ai rugat niciodată să îmi uit iubirea

In dicţionar de mişcare on Noiembrie 16, 2015 at 3:51 PM


Nu m-ai rugat niciodată să nu te mai iubesc.
Știai că, dacă faci asta aș fi devenit
o spărgătoare de florării,
ca să pot trimite buchete de trandafiri tuturor femeilor kamikaze,
înainte să explodeze
sau aș fi inventat ceva mai nebunesc de-atât:
codul rutier pentru femei.

Dacă m-ai fi rugat să nu te mai iubesc,
aș fi văzut că și unele flori se mușcă între ele,
iar eu mi-aș fi astupat urechile,
ca să nu le mai aud țipetele.
Pe urmă aș fi spart toate sticlele de vin,
aș fi ascuns toate cutiile de bomboane de ciocolată și
aș fi distrus toți ursuleții de pluș din lume.

Dacă într-o zi aș fi nevoită să nu te mai iubesc
din cauza unui te rog,
atunci roagă-te la dumnezeul tău să fie în acel moment când
n-ar mai fi nimic de omorât
sau când florăresele n-ar mai ști
că oamenii au nevoie de poeme la cutie sau în coș*
ca să meargă pe sub pământ sau
pe ape,
căci, mai înainte de metaforă au fost florile.

Nu m-ai rugat niciodată să îmi uit iubirea,
chiar dacă mai demult, cadou de ziua mea,
singura floare pe care mi-ai dăruit-o vreodată — un trandafir
în balconul de la etajul 9 — a ținut-o tot drumul altcineva,
poate fiindcă nu voiai să îi simți ghimpii,
poate fiindcă un bărbat cu o floare în mână
nu mai poate fi copil sau poate fiindcă habar nu aveai
că pentru o mie alte motive ori ca să livrezi zâmbete,
te poți folosi
de o florărie online.

Dar gata,
înnoptarea e a gunoierilor,
pe care i-aș plăti suplimentar să-mi arunce amintirile care nu încap în iubire
numai și numai pentru că
știu că nu m-ai ruga niciodată să nu te mai iubesc
cât încă pe umărul trandafirului primit atunci
un greiere își va spune, luminos, rugăciunea de noapte.

image

tablou cu trandafiri – o joacă mai veche de-a mea

00181

* trandafiri la cutie, coș cu flori

00181

Povestea cu numărul 18, pentru SuperBlog2015 șiimage

  1. Ce frumos! Da’ nu ma mai mir…

  2. Tabloul imi pare o fereastra prin care te uiti la o gradina de trandafiri cufundata in intuneric. Este foarte interesanta perspectiva. Poemul este ca o pisica cu ochi verzi, taiosi, desi are blanita catifelata. Ca tot iti plac tie pisicile.

    • Pentru așa un comentariu aș mai scrie încă o dată pentru proba asta. :)) E chiar o grădină de trandafiri în tablou și e a mamei mele. Poemul s-a furișat ca o pisică în mine. Musai cu ochii verzi, că așa îi are și Joră-mea.

  3. să mă uit pe fereastră? o veni cineva cu trandafir? 🙂
    te-ai ascuns la vedere în advertorialul-poem, ai putea spune că așa cum o faci de fiecare dată, dar eu spun că … e altfel. e acea ascundere-dezvăluire care îmi place mie mult la tine.

  4. Ce ochi bun aveti, fetelor! Sau simt artistic… Ori ambele ;).

  5. În cutie, în coș sau în suflet
    Porți trandafiri și un zâmbet,
    Porți suavitatea amintirilor
    Și-n glas, frumusețea rostirilor.

    Ai adunat flori și cuvinte
    Ca să ne trimiți învățăminte
    Cum să oferim o floare,
    Atunci când e ziua cea mare. 🙂

  6. Oh, Doamne, mi-ai citit gândurile :*

  7. Mi-a plăcut așa de mult și de apăsat ce-am citit aici, Alma, încât…nu pot să zic nimic deștept. Pot doar să tac. Și tac.(îți dai seama, eu să tac?) 🙂
    O îmbrățișare da, de mă primești…

    • Oană, aici nu zicem ceva deștept, aici almanahim. 😉 Și tăcerea e la locul ei, deși, recunosc, încă tânjesc după niște explozii de gânduri și oameni din trecut, care erau ceva mai vorbăreți. Și eu cam tac, nimic de zis.

      • Alma dragă, exploziile alea se opresc câteodată fix în rândurile tale. Le lași…mute. De uimire, de drag, de visare, de minunare. Ce să mai zică?
        Mda, și tu cam taci, e de zis 🙂

  8. […] Nu m-ai rugat niciodată să îmi uit iubirea- Alma Nahe(r) […]

  9. […] Nu m-ai rugat niciodată să-mi uit iubirea […]

almanahiţi, vă rog!

