alma nahe

S-a luat apa

In dicţionar de mişcare on Septembrie 7, 2015 at 6:43 AM

Întotdeauna,
între două cuvinte,
văd tot
(deși îmi place să merg ca într-o carte,
fără să deranjez pe nimeni din afara ei).
Dar
altcineva culege,
în locul meu,
(între)zilele și (între)nopțile din pom,
tocmit cu clipa (lovit cu aripa):
Hei, clipierule, îi strig,
găsește-ți de muncă în alt loc,
aici nu e de adunat pe-o clipă
și nu trebuie adunat chiar tot
!
Dar în clipa aia eu nu-i exist,
clipierul e în lumea lui,
fie că îi place sau nu,
eu în lumea mea
și, între lumea mea și între lumea lui
nu se aude niciodată nimic cu ecou.
Decât niște ciocănituri în ușa de la intrare
— cuvintele călătoresc și ele până la un prag —,
și-atunci, din senin — că doar nu din mohorât! — apare
câte un vecin:
— Și la tine s-a luat apa, vecino?
S-a luat!
Iute, imaginația mea se vâră într-o sticlă
și pleacă cu apele vecinului.
Pleacă și gândul,
poate cu un pește
sau într-o scoică
(oricum, ceva cunoscut și suficient).
Între noapte și între zi,
e foarte probabil că cineva o va găsi
(sticla!)
sticlind
alături de puricii sărind în nisip,
pe-un mal
sau undeva unde apa e mai mică,
razele lunii oglindindu-se în mare…
Și-atunci găsitorului,
ce altă recompensă?!
Își va face n selfieuri cu ea,
bucuros că s-a ales cu ceva
ce-a luat apa.
O va posta,
va scrie verdemuci sub ea
(referindu-se la mare),
dar nu va înțelege exact curentul,
fiindcă, deși toate lumile (poveștilor) încep din același punct,
infinitul lor are, încă,
strict două sensuri
și destulă et caetera.

  1. Dupa chestia cu curentul, asta cu apa mi-a adus aminte de vremurile de „trista amintire” cand se luau amandoua…Dar tu pui problema in mod poetic si nu vad deloc ceva trist in faptul ca ni s-a luat ceva, chiar daca foarte util.

  2. A cazut …puterea 😉 -la mine.

  3. S-a luat apa, s-a luat curentul,
    Bine că nu s-a luat și talentul!
    Căci de s-ar fi luat, m-aș simți vinovat
    Că nu îndeajuns te-am ascultat.

    Noroc de curent și de apă
    Că nu ne ,mai lași la sapă,
    Ne treci pe rând la citire,
    Din poeme să extragem o știre.

    Aș veni cu sacaua cu apă,
    Dar pentru curent n-am găleată,
    Așa c-am să stau binișor,
    Să văd cum ne scrii tu cu spor!

almanahiţi, vă rog!

