alma nahe

Ca o floare de câmp

In Cartea în care se tace on Martie 2, 2015 at 11:34 PM

Când ești,
cuvintele nu mi se ascund după ușă,
sub prag sau
în toc, cum ai crede.
Ele se zbenguie nestingherite
pe marginea unui pahar,
lunecă ude și cântă.
Când nu ești,
mi se așază pe genunchi ca niște baloane de săpun,
care se sparg, se scurg către glezne
și devin apoi o băltoacă cu apă-curcubeu
sub tălpi.
Atunci, eu o lovesc ușor cu degetele de la picioare
și le pescuiesc doar pe acelea care,
orice s-ar întâmpla
și oriunde,
rămân doar între tine și mine.
Când ești și nu ești
eu te numesc în gând om
din soare,
din ploaie,
din umbră,
zâmbesc
și socotesc că distanța ta nu e un drum,
nu e nici ocale,
ci culoare
printre acele cuvinte care se așază obosite
când într-un copac,
când într-o pasăre,
când într-un nor.
Când îmi caut cuvintele,
nu alerg,
nici nu stau,
ci zbor și
de-acolo, de sus,
arunc flori albe peste războaie.
Apoi merg la culcare,
ca și cum în dimineața următoare o să încolțesc
ca o floare de câmp
în tine.

  1. bineeeee…. 😀

  2. Nu-mi dau seama dacă nu cumva mă ameninți… 😛

  3. nici io nu-mi dau seama, Alama… :)) însă io pot zice bineeeeeee ! 🙂

  4. Te scalzi în apă-curcubeu, să-ți înflorești a tale gânduri, apoi ți le așterni în rânduri ca să-nflorești sufletul meu.
    Frumoase vorbe-mperecheate aduci în pragul primăverii, ca o poveste-n poarta serii, cu dulci povețe adunate.
    Să înflorești frumos, tu, zână, tu, Alma Nahe de poveste, căci frumusețe viața-ți este, frumos buchet de flori de mină !

    • O scald pe-aici o vreme, de-o fi soare,
      Căci am citit eu undeva că dacă scrii
      devii nemuritoare floare. 🙂

      • În scris parcă te naști a doua oară,
        În tril și ciripit de primăvară.
        Iar apanajul tău e nemurirea,
        Că-n scris te-arunci cu toată-nsuflețirea!
        Iar despre flori, eu n-am sa spun nimic,
        Căci iată! Alma Nahe(r) a-nflorit!

  5. Am avut senzatia ca faci echilibristica intr-un pahar cu vise (Iti mai aduci aminte, doamna? 🙂 ) pe dupa usa. Mi-a mirosit a flori de camp, a ploaie cu soare, a om de cuvant, a frumos… intr-un cuvant.

almanahiţi, vă rog!

