alma nahe

Uși

In 1 on Martie 1, 2015 at 9:50 PM

Ca să văd dacă o ușă s-a încuiat
m-am apropiat într-atât
încât am zis s-o scot din balamale,
de-o fi încuiată.
Și, după ce am zis, am făcut.
Era încuiată!
Și, după ce am făcut,
am realizat expunerea.
Lângă suflet
ședea un spirit,
cu prezență de spirit,
care îi împărțise pe oameni în anotimpuri
și așchii.
Când m-a zărit,
mi-a zis uși,
nu mai sta aici ca o toamnă,
crezi că tu ai sărit mai departe de trunchi?
Cine te-a visat, te-a poftit,
de-aia
te-a pictat,
te-a sculptat,
te-a cântat,
te-a fabulat,
te-a scuipat.
Și când zicea toate astea,
nu le zicea cu gura,
fălfâia din ochi,
și eu, cu recile mele,
cu caldele mele,
mă dădeam de ceasul vieții
ca încă,
că dacă,
și tot așa,
uși-uși,
uși-uși,
într-o mizerabilă zi de primăvară,
în care mi-ar fi plăcut să leșin,
fiindcă,
ce să vezi?!
Nu mi s-a mai întâmplat niciodată.

00181
SpringSuperBlog 2015 a deschis ușa. Cam ger pentru întâia zi de primăvară, dar văd că prima probă e cu îmbrăcări. Primul gând a fost „înfofoliri”. Parcă văd că la mine o să fie taman pe dos — cu dezbrăcări, adică. Da’ unde nu-i joacă, nu încape nici cuvânt. Și eu, ca să nu leșin, fiindcă nu mai scriu „la liber”, măcar să scriu „la ocupat”, dar să scriu, că tare mai duc doru’ scrisului.
Așadar, uși! Uși în concurs, Almă! Ca și cum ar fi întâia oară! Ca și cum ai găsit ușa încuiată, dar ai spart-o! Ca și… Ca și…
Da’ stai, chiar e prima dată când particip primăvara!

  1. Ca şi… cum ai fi ştiut că ne-a fost dor de scrisul tău. Baftă, Alma! şi … uşi deschise!

  2. Cică, unul participa la un concurs cu 10 etape. Premii-gârlă!. În prima zi duce prima probă la camera cu Ușa 1. Apoi , în ordine, la juriile dincolo de ușile 2, 3,…10, unde tot predă strălucite „produse” Pentru premiile câștigate este orientat prin săgeți colorate și felicitări, din ușă în ușă la cea de a 13-a, semnalată cu un uriaș afiș: PREMII! O deshide și pășește bucuros …în stradă!
    Uși ai vrut, uși am făcut. Succes la deschis!

  3. Mult succes, Almă! Să-ți fie numai cu uși deschise în față și să închizi doar ce uși vrei tu 😛

  4. Poezia asta e prea frumoasă pentru SuperBlog.
    ”îi împărțise pe oameni în anotimpuri și așchii”… eu aș vrea să fiu un anotimp 🙂
    Minunată scriitură ai.

    • Dar, Ioana, poezia asta a apărut, numai fiindcă am vrut s-o consider înscriere în concurs. Altminteri, cel mai probabil, ar fi zăcut pe tărâmul îndepărtat al poeziilor care nu vin niciodată. 🙂 Și tu participi? N-am apucat să văd cine, căci aseară, târziu, m-am hotărât să o fac și eu. Dacă da, spor(t)! 🙂

  5. ştii ce cred,
    cât despre uşi: a mea e închisă demult. şi e bine aşa.

  6. Nici eu nu ma invat minte si tot apas pe clante… Succes in SuperBlog! Prima proba e draguta, s-ar zice ca favorizeaza femeile.

  7. Alma, deschide uşa inspiraţiei sau uşile, că poate-s mai multe şi mult succes!
    P.S: M-am înscris şi eu, din nou, dar tot pentru prima dată în Spring! 🙂

  8. Pe principiul „Bate si ti se va deschide”, am batut-o pe Claudia (la cap) pana ne-a deschis usa SB-ului de primavara 🙂 AcUSI sa vezi astenii 🙂 Spor!

  9. Din sfera mea venii cu greu
    Ca să te-ascult ş-acuma,
    Şi blogul este tatăl meu,
    Iar alma-mi este muma… :))))
    Bafta, de o mie de ori bafta! 🙂

almanahiţi, vă rog!

