alma nahe

Secret

In Cartea în care se tace on Februarie 22, 2015 at 4:36 AM

Târam după mine un secret mai vechi,
îl loveam de toți stâlpii,
de toate bordurile
de departe părea un secret nebun,
poate beat,
iar dacă te apropiai nu vedeai legătura.
Ultima oară,
când l-am obligat să treacă pe lângă un castel roz,
îi venise dintr-o dată cheful să fie știut,
dar nu s-a întâmplat,
căci de îndată l-am prins de partea lui întunecată,
i-am adăugat o amintire,
o ocheadă,
l-am îngreunat,
i-am arătat eu lui,
secretului!
Apoi m-am întors să cos pământul,
fiindcă cândva am săpat niște tranșee.

  1. Nu-mi sunt la îndemână secretele,
    Mult mai comode îmi sunt sonetele,
    Acelea de bătut stâlpi în pământ,
    Ca să-l poți coase și întrema mai curând!

  2. Lasă pământul necusut, ca să-și poată suge Anteu vlaga din el! Și ți-aș coase eu,
    mai degrabă, „handmade-urile”, ca să poți răscoli adâncul cuvântului…nerăscolit.

    • Am înlocuit „handmade-urile cu „făcutele de mână” și am lăsat o bortă mică-mică în mama Geea pentru vlaga lui Anteu, căci am crezut că îi e de-ajuns. În fond, tot o bortă mică-mică i-a fost suficientă și la naștere. Tranșeele săpate de mine erau prea multe și prea adânci. Orice războinic le-ar fi detestat. Mai cos un pic, bine? 🙂

  3. Ce-mi place când revii
    E ca şi când s-ar desface Pământul
    În două jumătăţi inegale
    Şi ar umple toate golurile
    Toate spaţiile, toate nimicurile
    Cu câte puţin din tine
    Şi apoi cu câte puţin din mine
    Şi tot aşa
    Cu câte puţin din noi.

    • Iar mie, cel mai mult îmi place când cuvintele care s-ar cuveni ca răspuns vin, indiferent de unde. De fapt, oricum toate cuvintele vin din universul facerii lor, trupurile noastre sunt doar mijlocul prin care ni se așază pe splină, ficat, inimă…

  4. Şchioptezi un pic atunci când cari după tine secretul, mai ales că e un secret nebun, nesupus care se zbate să se elibereze. Da’i bine că nu te cară secretul pe tine.
    Coase, Alma, coase pământul, dacă aşa îţi vine! Şi coase şi cuvinte, că mie mi-e dor de cuvintele tale! 🙂

  5. Vrei sa iti spun un secret? Orice ai scrie, oricum ai scrie, eu raman la convingerea ca esti unica in lumea asta virtuala. Privind pe fereastra plina de feţe si buci, ma conving ca esti la fel si in viata reala. 🙂

    • Oh, zilele astea chiar îmi vine să scriu numai despre buci; am început un demers în această direcție. 🙂
      Știi cum e cu unicitatea asta? O are fiecare în el. Cred că cel mai mult contează cum o combină posesoru’ cu infinitatea de unicități existente în spațiu și timp.

almanahiţi, vă rog!

