alma nahe

Am zale

In Rece-n zi e on Noiembrie 5, 2014 at 8:10 PM

image

Am ochi-busole pentru condamnări
și acea privire în părți
pentru câmpul de bătălie
pe care îl sărută ploaia și am
pași albaștri prin băltoci și scări
sub o umbrelă cu stele de fluturi.

Am acea privire-corn, cremene
tânjind l-apus după frânturi de
compact,
când îngerii dor(m) în dormitor
în orchestre,
în pilde nani-nani,
în grădinița de la bloc
și-atunci mi-e m(i)ere de tine înveșmântat
în molimi de gânduri-arc
ex-temporal,
pumn de clipe-cub
de gheață și foc.

Am vocea,
proba de jug înflorat
pentru cascadelele din (s)clipirile din ochi,
am și-o voce interioară
în dialog cu sine când câteva idei
fac studii pe muze:

House of God.
Move, spring, good night, final frontier.
Review.
Pull beneath the surface,
poiein(create and do!)

Ce frumos peisaj! Călătoria vieții în sus,
ce larghețe, ce freamăt de codri rari!
Sub cortina verde înfrângere,
beatitudine, kinezie, claustrare,
conjugare, alegere.
Mijiri, vădite ape repezi tulburi.

Am în palmă roze coline,
cruci de bună dimineața,
semn în prag, apoftegmatic,
cuvinte pentru minte, micro-sine(ad):
poartă oglinzi să nu uiți să iubești!
Ameno, amin!

Am un fleac oniric taumaturg în conviețuire
cu epiloguri și pilde agățate în pomii din drum,
vibrații în dos de piele,
ca atunci când tu sari peste petale
surpriza să vină din sărutarea nopții
și nu prin ochean, când ceruri pică de încântare,
odă prieteniei imbold „cum ar fi să?”
iar și iar.

Opțional, am tactici pe-o fâșie de timp
unde(!?)
altă zi e un pastel aleator cu liane,
alte ițe(să zicem că kaki)sunt pentru consecvența lui tuetu,
și-un pumn de clipe-test, timpurii în clasament,
când „te iubesc, pa!” , ta-da-da-dam, e doar
incipit de noapte albă făr’ de vină.

Revelații — bravo, e-adevărat! — ustensile,
transfigurare, reveniri-femeia întoarsă,
speranțe șoptite despre lupi, coarne,
decembrie luni, cristale clare,
cuvinte-căi pentru minte
(ține minte!),
caleidoscop suav în dimineți cu brațe
și patos exotic cu ploi de foc,
toxic, secant decor de adevăruri
în catene și vacuole,
dar un ecran viu.

Am zale, iubire!
Zalele cerc ale lui te iubesc-faptele.
Treceri, căutare, putere, un cer albastru și
Ida,
mmmiam(stigmatizare cu șerbet),
vineee
(liniștea pașnică grăiește prin tine)!
E-tate, e!
Bunici cu bărbi albite în poză.

Trezește-te, cutezanță-ncântare,
dă fuga-nspre nou!
00187

Acest poem a fost obținut printr-un procedeu almanaheu de a uni titlu cu titlu (n-am scăpat niciunul sper!) cuprinsul cărții de poezii „Zale”, a lui Adrian, o incursiune-zbor în loc de „rece-n zi e”. O carte cu autograf(dar secret), pentru care îi mulțumesc poetului, o carte care a avut lansarea zilele trecute la Brașov, un loc drag mie și prin oamenii pe care mi i-a dat: Psi, La Fee, GabiAdriana, Manuel, Flavius și, iată, de acum, Adrian.
Cum astăzi am observat că vor a se înmulți aceste poeme „rece-n zi e„, le voi da o casă a lor în Almanahe și…vă mai aștept și pe alții, ce să mai zic, na!

  1. Ai fost mai rapidă sau eu politicos. Aștept acum și eu să am „Zale”. Îmi aștept rândul ca la…poștă. O „zale” și doi, Gradinar.

  2. Alma, nu’ş c-am făcut de m-am dezabonat de la tine, Dar am remediat. Te citesc, ştii bine. Doar că m-am cam obişnuit să tac. Tare frumos mai gândeşti şi-aşezi pe litere. Seară bună, Om frumos.

    • Știu, Irina și eu m-am obișnuit tot așa, dar ne-am obișnuit prost, că alimentăm angoasa asta blogo-sferică. Acum am fost ajutată de titlurile poeziilor lui Adrian, altminteri chiar nu cred că scriam ceva „la liber”, că îmi mănâncă resursele concursul SB.
      Știu că mă citești, nu-ți face probleme, am văzut că te-ai abonat acum, 🙂

  3. Pot să răspund în necuvinte şi să tac
    că zale n-am şi mi-ar plăcea să-mi fac? 🙂

  4. Încerc să tac dar rozele-mi coline
    rostesc cuvinte despre micro-sine.

  5. Ta-da-da-dam, mă-ntorc opţional, la tine
    c-un bună dimineaţa, stigmatizat în bine! 🙂

almanahiţi, vă rog!

