alma nahe

Alb pentru tot restul vieții

In dicţionar de mişcare on August 9, 2014 at 10:09 AM
image

Erika Kuhn

Mi-am vopsit pereții în alb vindecător,
apoi am așteptat cu un aer văratic,
cu bucuria omului alchimist,
omul cu verificările.
Nu aveam aprobare,
nu aveam nici măcar un proiect,
cei de la Salubritate au trimis și ei un reprezentant,
care imediat m-a pus la punct:
— Domnule visător, sunteți naiv!
Acesta e un alb sălbatic,
orice nălucire își va găsi culcuș aici.
Priviți aceste muște, pe care le-ați strivit!
Deși incert deocamdată,
prin alipire, obținem conturul unui inorog.
Eu vedeam negru înaintea ochilor,
așa că i-am închis — simțeam aproape
14 miliarde de ochi închiși — și-am poftit afară toate închipuirile,
ele ieșeau pe rând, politicoase,
cu o mână ștergeam muștele,
cu cealaltă ștergeam lacrimile.
Când a venit omul cu verificările nu mai era nimic,
nu mai erau nici pereți,
am păstrat doar o singură închipuire,
călare pe-o șa (de bicicletă),
pe care am depus-o
la bancă — grație omului cu banca —, sperând că într-o zi
voi trăi în alb
tot ce se poate trăi în alb,
un trai fără lipsă,
alb pentru tot restul vieții
din dobândă.
00181

Alți ochi, aceleași cuvinte, alt înțeles la psi.

  1. …alb să fie dacă vrei tu; dar la bancă, Alma? La bancă? Nu ştii cât sunt de periculoase? Dar eu cred în dobânda sufletului tau; de acolo vei trăi bine şi fără lipsuri…căci esti tare bogată!

    • Păi, nu zisei că îs naivă? Indirect, i-adevărat, prin omu’ de la Salubritate. Hai că zic altfel: Depun albele la o bancă din parc. :p
      Mulțumesc!

  2. până şi şaua au primit-o la bancă? probabil că face o dobândă frumoasă…
    cât despre albul exterior şi interior îl dorim uneori la modul ideal. in realitatea ne-ar face să ne vânăm gângăniile să decorăm pereţii (casei şi sufletului).

    • Musai călare închipuirea! Eu de-atunci, de când am scris asta, am decorat cu nişte gândaci de bucătărie şi de apă; că dacă tot au poftit la albastrul meu de perete, iar Jora nu pune botu'(pe ei), să-i folosim creativ atunci! 😛

  3. Mie imi place albul dar garderoba mea – in ultimii 10 ani – s-a innegrit!
    Si eu imi doresc o albire… macar o „ingri-ire”! 🙂

    Si imi place visul tau!
    Te imbratisez … alb!

  4. mi-a placut mult
    ”Priviți aceste muște, pe care le-ați strivit!” – cu ele am plecat 🙂

  5. din dragoste de alb ne luptăm cu griul și uneori negrul

almanahiţi, vă rog!

