alma nahe

Inter arma silent musae

In Clubul Psi, dicţionar de mişcare on Mai 12, 2014 at 8:44 PM

image
Scuturam o carte de cotor,
ca să verific depărtarea
până la care se poate face auzit glasul omenesc
și mai cădea un pas bun,
se mai ridica un popas rău,
mai amuțea o frunză, care nu mai fluiera
(oricâte buze experimentate-ncercau),
se mai aruncau niște păduri în spate

și pe loc creșteau piepteni
și-atunci
părul mi se desfăcea spic
și simțeam
cum de fiecare fir îmi mai atârnau o casă,
de casă o masă,
de masă un dans

și de-aici încolo, uite
cum mă scufundam într-un pantof imens
și navigam prin toate bălțile,
Doamne, cum mai ocoleam bâtele,
Doamne, cum mai ocoleam și câte un cuvânt mai deocheat,
îl trăgeam la încheieturi ca să nu i se aplece și
el se lungea, se lungea și se făcea vorbă

și de-aici încolo, trop-trop,
sărăcia omului — un fel de bogăția maimuței —,
trupul pe scări,
ca o lumânare în vânt,
beția zorilor, ca un văl,
clarul nopții, ca o trenă,
dar eu locuiam tot în miezul zilei,

în mersul ei,
dar pe barba mea,
cu mâinile pe gât,
dar împreunate în spate

și oriunde voi fi sau nu voi fi de-acum înainte
sunt în siguranță,
unii își asigură mâinile,
alții picioarele,
un sfârc,

eu mi-am asigurat urechile și ochii:
de câte ori văd un război, mai bine nu-l aud,
de câte ori îl aud, îl trimit în barbă
să caute în înțelepciunea dintr-un glonte
și în nebunia artelor
peste care mi se suprapun forțat, mereu,
un cerc de păsărele,
câteva raze de soare pe limbă
care sapă după graiuri moarte.

O, cum între oameni e atâta timp,
dar atâta spațiu pierdut?

Pe cer, două pete albe aflate în treabă
ori poate în sulița vântului
vor să picure cândva apă dulce.
Vine ploaia,
uite ce nori am ridicat și astăzi!
image

00181

Alți psilunatici găsim în tabel la psică.

  1. Acum m-am convins.
    într-o sâmbătă cu soare, eram la o cafea cu un prieten, la o terasă din fața unui Mall bucureștean. Pentru o clipă, memoria vizuală mi-a spus că te recunoaște la o masă din apropiere. Am vrut să te salut dar ceva m-a oprit. Acum știu ce. Sigur nu erai tu. Tu nu ești ființă. Ești doar spirit, dacă poți să scrii…în halul ăsta 🙂

    • 🙂 Nu eram eu, că n-am ajuns în București anul ăsta decât cu spiritul. În fiecare zi sunt acolo. Da’ mai știi?! Fiind doar spirit, mă pot materializa oriunde. Data viitoare atinge-mă! :p

  2. mie-mi plac pasarelele tale! 🙂 si spirit si ce-oi mai fi fiind, la terasa, bar, cafenea, teatru, restaurant, tot ne-o fi dat sa auzim si vedem soarele pe limba! 🙂 noapte buna acum! 🙂

  3. ….tu nu ai cum să auzi zgomotul războaielor, pentru că tu eşti gând bun şi om ce ţine lumina binelui în ochi şi în cârlionţi roşcalii. Toate luptele şi războaiele vor fugi din juru-ţi…totdeauna. Ştiu asta..

  4. Războaiele altora, da, nu prea le aud și nu dau năvală peste mine, nici eu peste ele. Războaielor mele, hehei, încă li se ung armele. Da’ cred că e normal să fie așa.

  5. ce dor mi-a fost de razele tale de soare pe limbă şi de norii din propoziţie! 🙂

  6. Ai revenit…cu ceva schimbat in scriere…pare mai dulce, mai putin alambicata sau mi se pare mie?

    • Am revenit? 🙂 Nu știu…e doar un moment în care am simțit să mă exprim. Și cred că e mai dulce, că am vrut cumva. Dar nu acum, ci când m-am oprit îmi doream asta. Încărcătura e alta, poate de-asta se simte diferită scrierea…că e mai puțin alambicată, da. Și eu văd asta. 🙂

  7. […] Lalici: Almanahe, de exemplu, Olimpia. Daniela Toader, Abisurile. Doua bloggerite pe care le admir din tot sufletul. […]

  8. Timp mult şi spaţiu zero, în fizică, înseamnă nemişcare.

  9. […] meu, Bianca Dobrescu, Camelia Nicorina Edu, Genunchiul Lumii, Vultureşti, Scorpio, vax-albina, Alma, Insomnii, Intre vis si realitate, ChGabriela, Elena Dragomir, kriozenit, Răstimpuri, Denisa, […]

  10. […] meu, Bianca Dobrescu, Camelia Nicorina Edu, Genunchiul Lumii, Vultureşti, Scorpio, vax-albina, Alma, Insomnii, Intre vis si realitate, ChGabriela, Elena Dragomir, kriozenit, Răstimpuri, Denisa, […]

almanahiţi, vă rog!

