alma nahe

Călători într-un singur balon de săpun

In Superblog2013 on Octombrie 28, 2013 at 7:05 PM

Fotografie: 1946 DeSoto© David A. Evans
Hei, iubitule,
hai să mergem de-acum pe partea hibrid din noi,
cea care îşi caută drumuri în visul dintâi,
fără somn,
să aruncăm la fiare vechi acel „auto” instinctual, ruginit,
dar atenţi, să nu trezim armăsarii din Babilon
şi nici iepele din Egipt(doar ele pot zămisli pe loc,
fără timp,
fără efort,
când aud nechezatul).
Vrei să ne suim amândoi în acelaşi balon de săpun?
Ce e dulce, să nu ni se mai pară sărat!
Pe străzi de zahăr, când mergem,
să nu ne mai sară din asfalt creaturi bizare,
nici ocne!
Să respirăm curat măcar o zi!
Acum suntem fiecare-n balonul lui,
aşteptând cu gândul,
cu vântul,
care să ne sufle fără ace
unul spre altul,
dar mă tem de plutiri fără scop,
de ezitări,
de ciocniri…
Vom cădea amândoi în acelaşi timp?
Cu un cost redus de posesie,
hei, iubitule, cumpără-mă aşa,
fără cercul din ochi,
fără să ne mai umflăm ca o băşică,
pe viaţă şi pe moarte,
care-i gata-gata să plesnească,
şi
chiar de-o fi să ne spargem iară în spume şi apă
la primul gest ascuţit,
în fond, nu e cine ştie ce schimbare,
ne-am găsit tot din apă.
Doar suiţi amândoi în acelaşi balon
ne vom bucura de liniştea din interior,
în acest univers exterior transparent.
Aşa cum sub litere se ascund comori,
să dăm împreună, mai întâi, norii la o parte,
să nu ni-i mai facem peruci,
judecându-ne aspru pentru orice ploi,
care ne-au udat până la os şi
care ne ţin închişi ca pe-o umbrelă stricată
de rafale,
de fiecare noi din noi.
Să gonim iepurii ce şi-au făcut sălaş în suflet, vrei?
Dacă vom şti cum să lăsăm doar soarele să facă ape-ape,
lumea de-afară nu şi-ar mai putea trimite iscoade,
le-om pune piedici calup de săpun!
Şi nici n-ar fi ceva deplasat
să ne iubim aşa, sălciu, dar curat,
lumea toată oricum e-un balon de săpun!
Hei, tu, iubitule, până vei vrea,
eu rămân aici,
la gura, deocamdată zâmbind,
dintre universul ştiut şi-acest nou creat hibrid.
Eu,
aceeaşi maşină de scris vise,
de plămădit…

00181

1. Text înscris în etapa a XIII-a  a SuperBlog2013; Toyota_hybridSponsor:Brand signature PMS

2.  Fotocredit: Я люблю ФОТО

3. Jora (prelungirea mea felină) are şi ea o maşină hibrid…de scris vise, însă acum se aude doar ţăcănitul tastelor… S_U_P_E_R_B_B_L_O_G

  1. ” Vrei să ne suim amândoi în acelaşi balon de săpun? ”
    😉 m-ai avut la „suim”!

  2. Sa nu ne facem norii peruci:) Mi-a placut asta.

    Ce inspirata esti,inca te tii pe val 🙂 Eu imi scormonesc mintea din greu,in ultima vreme :D.

    • Mă ţin frânele, de fapt! 😆 Aia cu perucile am ochit-o mai demult, voiam s-o aşez altundeva, pe altă chelie, da’ s-a nimerit aici. Lasă, că am văzut, nu te mai plânge…curg rimele, curg!

  3. Toate cuvintele tale sunt purtatoare. E de-ajuns sa te agati de un singur cuvintel de-al tau si plutirea vezi ca era acolo, dar ca ii mai lipsea un cuvant. Emotionant!

    • E firească chestia asta cu agăţatu’ de ceva. Eu, ca să (de)scriu plutirea, m-am agăţat de melodie. O aveam, dar îmi lipsea melodia. Bine, şi unul din hibridele Toyota! 😆

  4. O calatorie in balon „on the wild side” …mmmmm….

  5. măăăi, ce maşină botoasă ai! sigur e hibrid? sau e numai de la riduri aşa? 😀

  6. …iepuri din suflet! De astia am eu sigur că parcă mi-e teamă de prea multe, şi prin textul tau mi-e teamă să mai stau. M-am dus de vreo doua ori deja: ba ..prin baloane de sapun, ba…la perucile de nori. De unde îţi vine noianul asta de cuvinte?

  7. Chemarea celui care este chematul, cel care până ar vrea, simţi cum în locul cuvintelor din baloanele de săpun vorbeşte roca, iar pentru cât ai să îi spui nu îţi trebuie mai multe cuvinte, prea multe cuvinte. Nu dintr-alea silnice or’ pierdute.
    La gură stă rămasul în despuiere, nimic de adăugat.
    Timpul baloanelor, fie şi de săpun, este unul atât de himeric, atât de frumos, şi-aşa o forţă de halucinaţie are, şi atrage, şi respinge.

    În visul dintâi, da, acolo trebuie căutat, dar aşa ca şi cum aţi face-o pentru prima oară. Iar acolo unde cuvintele sunt neputincioase, altceva trebuie să le înlocuiască.

    Ceva pentru, învăluitor, acoperitor în loc de umbrelă…Şi dragul meu, acoperiş ţie, tu cea care atât de minunat, ploaie, te reverşi peste noi.

    • De-a roata-n rotire, de-a ceea ce pare a cădea și nu cade…de-a delimitarea în sine și pentru sine sub semnul roții, dincolo de ochiul-hotar; de-a apa desfăcându-se-n sfere; de-a plinul și de-a golul; de-a hybrisul demiurgic. 🙂 de-a plutirea…

  8. Aproape fiecare vers al tau ascunde sub litere o comoara. Trebuie doar sa citim cu atentie, sa dam literele la o parte, sa alungam iepurii din inima si norii ce ne acopera ochii, apoi vom vedea clar curcubeul.ce sta ascuns.
    Ce-mi place masina ta, alma!

  9. […] Alma  vede peste tot numai baloane de săpun…Nu eu i le sparg, aşa să ştiţi! Ghearele mele ştiu să-şi păstreze puful ăla de rasă. Ea nu ştie să fie pisică, de aceea nu e sută la sută. Nu-i plac procentele, deşi depinde de ele.  Se amestecă în multime pentru freamătul ei, eu o ştiu!  Îi ştiu toate feţele! Sunt pe culori! Picioarele? I le ştiu şi pe acelea, de câte ori nu i le-am lins! Umflate de la atâtea drumuri posibile într-un cub.  Rezolvări? Păi, te poţi familiariza cu notaţiile lumii ăsteia şi apostroafele lor, ale notaţiilor. Dar un cub odată rezolvat e doar un cub cu feţe colorate frumos şi atât. Un puzzle 3D, devenit tablou de bord nefuncţional, fiindcă-i de-a gata şi  nu-ţi mai serveşte niciunei provocări! […]

  10. Ghemotoc se simt firele si e la mijloc multa fizica cuantica.
    Daca tu ai vinde masinile tale eu as cumpara. Tuturor gandurilor astora le doresc un feedback atemporal.

almanahiţi, vă rog!

