alma nahe

În miezul lui Lapte

In haiku, Superblog2013 on Octombrie 12, 2013 at 7:05 AM

Motto: Să fii mai mult decât un om fan gust, niciodată în miezul tare şi amar al curgerii lucrurilor, ci-n miezul lor, în crustă de lapte!

Coajă uscată,
pe tâmplă, arşită –
cuvinte cu miez.
Abur de  lapte
m-abate. În abandon,
cuvinte – ca ape
chioare, îmbată
umbra. Ca stele, devin.
Dosar de frunze,
cântec văpaie,
deşir gheme din soare,
mi le fac straie.
Ablaţie a
Căii Lactee, şoapta,
lanternă-n ruine.
Poet absorbit,
în graiuri de vânt, gând
abscons. Pulsaţii
în spume-oglindă
fereastra. Absenţă în
Brumar şi-un somn
purpuriu. Spaţiul
mut, în abrogaţie
pădurile fug
în miez de lapte.
Ceaţă-n gură lăptoasă,
pustiul nu pleacă.
Aberant suflet,
în limbă podobnică
naiv abundent.
absolvent veghei,
din nou s-a abreviat.
Cortegiu zilnic.
Om şi pisică
împreună, ca un lanţ.
Trai ne-nneacă!

20131012-013029.jpg

00181

1.  Text înscris în etapa a V-a  a SuperBlog2013; Sponsor: 

2.  Fotocredit : Alma Nahe.

3. Textul participă şi la duzina de cuvinte, azi un superjoc în ab-uri, al clubului psi©: Matildacarmen pricopDoar onlineVienelaAdrianaSoniaScorpioLaura LalyAdrianapoemIoana.

4. Aşa cum v-am obişnuit deja, şi Jora (prelungirea mea felină) are varianta ei de echitaţie… în lapte:  Mândruţa descuie

  1. […] Povestea e! Numai că trebuie căutată. În brânză, da! Eu sunt fan! Fan brânză, fan miez!  Azi a scăpat de privitul aiurea pe ferestră aşa, născând o altă lume, eu-ul şi, mai ales, Alma Nahe.   […]

  2. lăptăreaso, da’ unde e şorţu? 😀
    recunosc, te aşteptam exact aşa…

    miez lăptos
    tivit cu brumă,
    ablaţie a luminii
    de aluminiu,
    răsturnare de situaţie
    nor alb
    cufundat în ceaşca unei sâmbete.
    absorbit în gânduri
    un dor aburit
    se rostogoleşte.

    • Fără şorţ în proba asta, de lapte! Mi s-a cerut miez, iaca, miez de lapte în octombrie.:) M-am uitat la pisică, pisica se uita pe fereastră şi a ieşit asta. Şi fiindcă de-abia ce m-am dezlipit de ziua mea de naştere şi de sânul mamei, mi-am cumpărat miezul lor, şi a ieşit ce a ieşit la Jora. O fi (prea) mult, o fi puţin, sunt doar eu, cea care uneori deschide în ea uşi de lapte şi un pui de… pisică. 😛

  3. În miezul laptelui,
    abundent,
    aburul versului…
    În ceaţa lăptoasă
    (gustoasă!)
    poezia se-ndeasă
    (savuroasă!)…

  4. Probabil esti singura pe care imi permit sa o citesc inainte de a scrie, convinsa fiind ca miezul nostru (de lapte) este diferit, ca nu as putea niciodata, oricat mi-as dori, sa scriu ca tine.
    „deşir gheme din soare,
    mi le fac straie”…
    Acum fug si eu la magazin sa imi cumpar miezul, sa imi extrag din el povestea. 🙂

    • În lista mea de facebook sunt şi câteva din vânzătoarele de la SuperMarket. Şi, culmea, au început să citească almanahele meu, cu tot cu poeme, cu tot cu poz(n)e… Abia aştept să le văd reacţia când m-oi duce iar la magazin. Ce-ai făcut Alma Nahă cu miezu’ tău de lapte?! 🙄 Un haiku, ce să fac, fetelor? Un Haiku!

      Mai deşir şi din lună, gheme, dar numai vara, că e mai rece luna! Şi-atunci straiele mi-s pentru răcoare-n cuvinte. 😉

      • Eu sunt vanzatoare la magazinul de unde si-a luat miez de lapte! Si azi n-a trecut pe la noi! :)))) Dar nu ne-a zis nimic din ce avea ea de gand. Hai ca ti-a iesit fain, bravo! Le-ai si mancat? Iar Jora e o superba, frumoasa foc. Ioanei ii e dor de ea. Te pup! Te astept la tigari, maine, ma mir ca nu ti s-au terminat. 🙂

        • Le-am mâncat pe unele, pe altele le-am aruncat, că am pus de prea multe ori mâna pe ele şi, oricum, erau prea multe. Miezu’ ăla mic are 24 de bucăţi. Mai am, oricum. Şi m-am distrat inventând o poveste cu ele. Las’ că-ţi povestesc! 😆 Jora vă pupă şi eaaaaaaa!

          • Ce inseamna sa ai inspiratie! Mie mi-a fost lene sa ies din casa si mi-am trimis sotul la cumparaturi. Nu cred ca s-a gandit sa spuna cuiva ca nevasta lui are blog si ca (incepand de astazi) adora miezul de lapte!

            • Pe mine mă cunoaşte tot magazinul! Când mă duc la cumpărături, jumătate de oră o pied( o şi câştig) bodogănind cu ele. Dar eu n-am soţ, e mai simplu! 😉 Sunt la curent cu SuperBlog fetele. Încă de anul trecut. Dar anul trecut mi-era prea lene să mă manifest. Şi eram prea încrâncenată, căci mă simţeam ca la concurs. Acum mă distrez! Mai ales în blana Jorei! 😉
              Nu e vorba de inspiraţie, ci de joacă mai mult. Tocmai ce-am picat(şi pic şi de somn) de la o petrecere de copii, unde am făcut tot joculeţe pe care le fac la curs, şi am o energie, mamă-mamă! Şi-s plecată de azi dimineaţă, de la 11.00.

  5. Inca de cand am eu vazut minunatele poze pe facebook mi-a placut cum ti-e miezul vazului. De lapte, dar acum, cum o faci mereu si in cuvinte cu cheag! Cam am idee cum o sa-mi petrec cele cateva ore de care nu ma mai bucur asa cum ar trebui cu copiii mei. La multi ani pentru ieri, Oli! Musafirilor tai le-ai oferit povestea din pozele de la Jora sau tot asa au trebuit sa si-o extraga singuri?

    • Puţinilor musafiri pe care i-am avut, le-am dat să ronţăie alune şi alte chestii… de adult, de altfel, copilării. 🙂
      Povestea am împărţit-o doar cu Jora, ea e de cele mai multe ori familia mea, prietenul meu bun…cu care împart jocurile-mi în bucătărie. Mă bucur dacă ţi-am făcut poftă cu o joacă-n miez de lapte.
      Mulţumesc pentru urare!

  6. Alma draga, eu sunt mereu in pana de cuvinte pentru a-ti spune cat ma surprinde ce scrii!
    sper ca juriul ala sa fie la inaltime!
    Inca o data „La multi ani” Suntem surori de zodie! Ti-am lasat felicitari si la psi!
    Petrecere frumoasa in continuare , om si pisica, impreuna cu cine doriti voi!

    • Le-am văzut, Cita! Mulţumesc frumos! „Juriul” a avut o cerinţă şi cred că cea la înălţime trebuia să fiu eu. Nici nu ştiu dacă e vorba de înălţime, de fapt, fiindcă ni s-a cerut să fim noi în miez de lapte. Şi eu asta am făcut…Şi e greu să judeci ce miez e mai miez. Miezul de lapte nu-i totuna cu laptele. Ştiu, un cinic ar da caimacul la o parte şi ar zice: ţine de foame? Eu zic că ţine! Şi-am mâncat (un)gol, fără pâine…

  7. Eu sunt mai putin poeta azi, si intreb cu suflet rece de savant, ce naiba e miezul asta de lapte, pen’ca-l vad peste tot pe net da’ nimeni nu spune ce gust are.

    • Tocmai ce-i zisesem Citei.
      Are gustul din care sunt făcute poveștile mele. Miroase a lapte fiert. Iar gustul e cel al caimacului pe care eu una îl culeg din ceaun încă de când eram mică, doar eu şi numai eu. Şi are pentru fiecare, cel mai probabil, alt gust. Eu l-am amestecat cu cel de măsline. Și cu șuncă din piept de pui. Și cu puțin haiku…Și-mi place că ai întrebat asta, cine spunea că curiozitatea e numai a pisicii? Să-l încerci! Numai așa îi poți afla gustul. 😉 Nu cred că ai de unde, la voi acolo, totuşi… 🙄

  8. Ce sofisticarie la voi doua! E scump? Ca sa stiu daca-mi permit.

    Povestea in imagini e delicioasa. Pot s-o povestesc? Cred că pot.
    A fost odata omul. Si apoi omul si femeia. Si aveau o casa draguta cu flori frumoase. Si apoi casa era nematurata. Si doamna s-a facut menajera de culoare(aici am ras tareeee), iar el,un macho-mariachi. Şi casa a inceput sa devina neincapatoare, mica tare, Ca intre timp a aparut si copilul. Apoi, ce sa mai fie? Nunti, cumetrii, botezuri…

    Povestea in haiku e in miezul tau naturel, oferta in imagini abundente cu perdea verde.

    • Nu e scump. Nici ieftin. 🙂 Pentru poveste ai un 10! 😆 Mă gândeam să fie şi înmormântări, da’ am lăsat povestea aşa, cu sfârşit vesel. O scobitoare, o măslină. Bine că n-ai zis de „copil din flori”. Aia era varianta de rezervă a poveştii.

  9. Aha! Deci, ca sa incep mai popular, in primul rand mi-ai facut pofta cu poza…Apoi, da, trebuie sa recunosc ca nu m-as fi gandit la o branzica asa metaforic cum ai facut-o tu. Dar mie si metaforele imi fac foame, asa ca ai indeplinit cerintele probei din superblog.

    • Nici nu are gust de brânză, de fapt. De aceea nici nu am putut gândi ca prin brânză. Şi nici prin tifon n-am dat vorba. Am lăsat-o să alunece în gură…proba! De probă zic! De fapt, totul e metaforă, dar când stai şi găteşti zilnic, îţi stă metafora în gât. Eu stau puţin în bucătărie şi mai mult în lumea mea, pe care o împart cu copiii mei de la cursul de teatru. Şi când nu fac asta, cu pisica, în primul rând, cu bunica şi cu mama…Şi de-asta mi-a ieşit „o brânzică” poetică. Dacă nu e încă brânză, dacă încă e lapte, fărăă miez, s-o lăsăm la prins, atunci!

  10. […] Au scris psi, Matilda, carmen pricop, Doar online, Vienela, Adriana, Sonia, alma nahe […]

  11. …una peste alta, mie imi place ..delaco, şi miezul lor de lapte, dar amalgamul tău, şi cu pisică, şi cu trai neneacă…imi aminteste că şi dieta pare frumoasă.De dieta mea vorbesc…

    • Nu cred că am înţeles foarte clar ce spui. Mie nu îmi plac dietele. Mai ales cele cu brânză, fiindcă am avut ulcer duodenal acum ceva ani, şi-am mâncat brânză şi pâine prăjită un an de zile. Şi mi s-a acrit! Dacă citesc în cheia asta, ţinând cont de ceea ce tocmai am povestit, înţeleg că amalgamul(căruia eu îi zic haiku) nu prea ţi-a intrat bine. Dacă am înţeles greşit, îmi cer scuze încă de pe acum. 🙂

  12. Te iubeeeeesc! ❤ Ai îmbinat 2 lucruri la care ţin! Nu mai alte cuvinte….

  13. Mama, mama, ma uimesti cu fiecare articol.
    Tu ai o poezie strasnica, m-am gandit si eu sa scriu un vers liber, dar eu nu am talent :((
    Sunt in plop cu aceasta proba 😦

    • Eu eram şi mai în plop. Dar mi-am amintit că nu mi-am mai exersat haiku-urile de ceva vreme(şi se vede!!!), şi mi-am zis că proba chiar se preta. Mie
      miez de lapte” nu îmi sună a mâncare, ci a poezie. Pură! Fiindcă, mai înainte de a mă îmbia să-l mănânc, mi-a venit să mă joc cu el. N-am avut nicun plan bine stabilit. Eu las întotdeauna ce-mi iese. Nu sunt mulţumită tot timpul, dar nu trebuie să fiu eu cea mulţumită. A fost o probă, care, cel puţin pe mine m-a îmbiat la joacă. Cel puţin aşa am înţeles eu enunţul probei. De departe mi se pare cea mai creativă probă de până acum. Şi nu numai în scris, asta e de fapt şmecheria. 😉

  14. ”Ceață-n gură,lăptoasă”…Da,degeaba spăl cu cafea,amintirea gustului interzis rămâne.

    • N-ai văzut pozele de la Jora(prelungirea mea felină în concurs). 😉 Ceaţă-n gură e doar aşa,o momeală nevinovată! Mergi pe link-ul din ultimul rând din text. „Mândruţa descuie”…

  15. doare..cuvant de lapte 😦
    am dormit aproape 10 ore ieri, apoi am baut lapte, din cofa..tot gust de nefericire are

  16. Iar imi dai hrana rece si patimasa. Si ce e de facut? Sa ne siluim sufletul ca sa nu se mai abrevieze atat? Nu stiu de ce, cand sa zic „miez de lapte”, mi-a fugit gandul la pensie alimentara.

  17. tari pozele, pispisule..te joci cum vrei tu cu miezu a orice!

  18. Nu știu alții cum sunt, dar eu atâta poezie într-un miez n-am mai găsit până acum. Poate doar în miezul de pâine, dar ăla-i cu cântec de vrăbii flămânde.

    • Pe coasta unui deal sta badea
      îngândurat şi cu desaga subţirică,
      se uită-n ea, n-a mai rămas nimic, nici fir de pită.
      O vrăbiuţă moţăie deasupra sa, pe-o rămurea
      şi sta aşa, bădiţ-al nostru-ncremenit,
      în miezul zilei, înfometat şi-mbătrânit.
      Şi vine-a sa mândruţă, zor, nevoie mare
      aleargă, se încurcă-n fuste, strigă tare,
      bolboroseşte-nfierbântată amiezidilaptiamiezidilapti
      se sperie cea vrabie de sus, şi-i cade-n cap lui bade.
      Ce spui, mândruţă, ce tot dai în foc?
      Mi-o foame de văd lupu’ şi vii să-mi verşi aci
      poeme-n loc de-o brumă de bunătăţi de prin bucătării
      .
      Şi-n timp ce bade-şi varsă jindul pe mândruţă,
      cea vrabie căzută zboară într-o direcţie,
      deloc prea clară…şi se întoarce cât ai zice „miez”
      cu ceva alb, pufos, în cioc şi i-l îndeasă-n gură.
      Bădiţă se ridică repede, înviorat,
      după ce alba chestie a rumegat,
      o pupă pe mândruţă şi-o scutură tare
      şi-i zice: dragă, te-am iertat.
      Mi-a trecut foamea cu ăst boţ de brânză nesărat.
      Tu du-te-acas’, c-o să vin şi eu
      când poezia-ţi o ţine cald în pătură şi-n sobă
      .
      Pân’ atunci îs teleleu.

      Vrabia nu-n mălai visează, ci în miez de lapte,
      merg să duc vaca ca să pască mai departe
      .

      PS: Maai departe scrie-n carte! ;)Pot mai mult! În miez de lapte pot poezie câtă frunză şi…iarbă! 😆

  19. Fiinta duioasa cu aroma laptoasa
    Te lasi simtita de o prezenta pisicoasa, pofticioasa de suflet
    Dar untul…iti apartine,
    Chiar daca-i sus, fie ca-i ceva mai jos…alb stralucitor, alb galbui
    Pana la urma se scurge
    Sau, mai bine, se prelinge…

  20. cauta, ma! cauta-ma! fa o bila de lapte. rostogoleste-o si iubeste-i coaja!

  21. Cred ca au crescut vanzarile miezului de lapte in perioada asta. Frumos le-ai aranjat pe farfurie, sa moara de pofta orice muritor. De vers nu spun nimic, ca cine stie ce prostii scap in ceata ta laptoasa. Si ma duc sa vad ce=a scris pisica.

  22. Trai ne-nneacă, dar bem o gură de poezie de la tine şi ne revenim. 😀

  23. S-o lăsat ceaţă lăptoasă şi la mine-n gură :d

  24. ” Abur de lapte, m-abate”
    Cât de mult iubesc eu laptele și tot nu-mi veneau în minte atâtea vorbe!

  25. Implozie de simturi si culori, miscator! Un om fangust, hehe…ce fain sună!

  26. Branzica de la Delaco n-am gustat dar iaurturile si lactatele in general nu-mi lipsesc din meniu. Asa ca mai vin cu placere sa degust din toate

  27. Un meniu sofisticat
    Văd aici și mă îmbie,
    Miez de lapte-amestecat
    Cu bucăți de bucurie!

  28. […] calitatea iar motivația o să sufoce treptat aspirația așa că, exceptând cazul că te cheamă almanahe, blogul va avea de suferit. Sigur, poți încerca să nu sacrifici nimic, poți depune eforturi, […]

  29. Mă terminași! Ai 300 de puncte de la mine pentru miezul tău! Să faci haiku din miez de lapte… E ceva!:)

    • A, păi…în bucătărie mi-am trimis pisica, pe Jora adică. Ea a făcut niște figurine foarte drăguțe pentru SupeBBlogul ei Și eu, ce să fac, am ars…poetica. Gazu’ la poetică e mai ieftin. 🙂 300 de la tine să fie, săru’mâna!

  30. Eu n-am mancat pana acum. Dar pozele „Jorei” ma imbie, sa stii. Numai ca sa ma joc si tot o sa-mi iau. Fain, tu! Pe bune! Am si uitat de poezie. :))))))

  31. Uite o seaaaraaaa delicioasaaaaa! Ce v-ati mai distrat voi lucrand la figurinele alea, asa cred! Jora s-a ocupat de castravete? 🙂 Dragele de voi. Eu nici nu stiam ca exista miezul asta, serios! Dar nu cred ca te miri, doar stii ce tin eu in frigider. Ma duc sa deschid una, de pofta. :))

  32. Ce de comentarii ai 🙂
    Eu pana la urma nu mi-am facut curaj sa scriu versuri, n-am avut nici inspiratie de versuri cu Miezul de Lapte 🙂
    Succes 🙂

    • Da, da! Chiar că-s multe! Dacă ştiam că se dă atâta lumea-n vânt după Haiku, scriam mai des Haiku! Sau să fie numai şi numai fiindcă-i haiku cu miez…de lapte! 😆

      Acuşi plec şi eu în lume să văd ce-a mai scris „concurenţa”, ce n-a mai scris…

  33. Uitai să scriu scriu și eu aici o vorbă. Noroc că n-am uitat că am uitat. 🙂 Dacă aș juriza eu, ți-aș da premiul cel mare. Dar nu sigură, ci ție împreună cu toți comentatorii. 🙂
    Îți dai seama că ar lucra Delaco o săptămână numai pentru voi? 🙂

    • Păi, să vină camioanele Delaco, ce mai așteaptă? Cred că mai întâi trebuia să ne întrebe câte kilograme avem. :). Și culmea, culmilor, dacă făceam ca majoritatea concurenților, anunțând că am nevoie de comentarii, nu aș fi avut nici pe jumătate. Oricum, nu cred că ne caută la numărul de comentarii, ci la conținutul lor. Ori aici s-a dezlănțuit un adevărat cenaclu, de parcă se dădea gratis brânza. 😆 Mă bucur că n-ai uitat, îngroși aci rândurile. Veniți camioane Delaco, veniți!

  34. Imi place mult motto-ul! Mult succes in competitie!

  35. […] Alma – în calitate de şerpoaică moralizatoare, vă întreb pe voi, pentru că, din tot grupul […]

almanahiţi, vă rog!

