alma nahe

Instinct ancestral

In cap umplut, Cartea în care se tace on Septembrie 8, 2013 at 11:19 PM

image

Ca o întâmplare într-un ceasornic ruginit,
hodorogind, gura.
Pupilele tresaltă,
de parcă ele sunt aripile vechiului faraon al facerii,
putrezind acum într-o piramidă a tăcerii forând
şi duhnind mecanic.
Doar în vârful degetelor de la picioare îmi mai găsesc încă
instinctul ancestral de a da un şut pământului,
trimitându-l într-un şanţ galactic, oarecare.
Unde mi-o fi răbdarea spusului,
în care faşă?

  1. ” Răbdarea spusului”…ţi-e in fiecare cuvânt, cred. Tu le ai, noi suntem muţi şi surzi…dar vorbim ca într-un telefon fără fir. Rămâne …cel de pe urmă: uzat şi greşit. Asta simt azi…

  2. Pământul e destul de bine fixat în mecanica lui rigidă,
    nu va sări de pe axă.
    Dar s-ar putea
    ca șutul în el să te trezească.

  3. Răbdarea spusului s-a ascuns în umbra limbilor pământului, un ceasornic ruginit şi azvârlit într-un şanţ galactic!

  4. A spusului răbdare
    şi-aşteaptă rîndul
    la renăscare
    pîndind cuvîntul
    deschizător de ascultare…

  5. Instinctul va fi intotdeauna mai puternic decat rabdarea, decat ratiunea, decat educatia. Din moleseala intelectuala, din teama de a nu starni furtuni, din comoditate, lasam uneori ca stropi veninosi sa se apropie de noi. Abia cand ne ating reactionam, deschidem ochii mari si incercam sa ne stergem (cu silă) si abia atunci simtim nevoia sa dam suturi pamantului sau sa ne mutam pe Marte.

  6. Mno, e ceva in aer, nimeni nu mai are rabdare!

  7. Cand s-or inventa, Doamne, pastile pentru rabdare? Vreau si eu un tub, sper numai ca nu/mi trebuie reteta.

  8. Sa stii ca mi-ai dat o idee, ca ma uitam la o sticla si nu-mi venea nici una. Sticla e goala si frumoasa si merita o imbracaminte vintage, putin zdrentaroasa…Si o dedic rabdarii tale pierdute.

  9. Nu stiu unde-i a ta dar eu n-am infasat-o niciodata 🙂

  10. Săracul pământ nu are nicio vină ancestrală, sunt nişte bipezi care-l populează şi dăunează!
    Şi mai cred că-i toamnă, de aia uşoara senzaţie de şut din voleu!

  11. Dacă vreți să citiți și un alt tip de poezie, după părerea mea bună, intrați pe … Iertați-mi promovarea site-ului, însă chiar cred că nu veți regreta.

almanahiţi, vă rog!

