alma nahe

Cine eşti tu?

In Cartea în care se tace on August 12, 2013 at 6:09 PM

Multiplică-te! mi-ai zis în joacă.

Şi-atunci, ca un făcut,

m-am trezit că-mi număram, rece, cuvintele:

două mie, două ţie.

Gândurilor le adunam penele de pe jos

şi le rânduiam în penar,

(aşa cum ierburile le aşezi în ierbar)

şi stăteam ca pe arcuri,

cântându-ţi în strună.

Cine eşti tu azi, nu ştiu,

dar pentru tine am răsturnat nisipul din clepsidră

şi am pus fulgi de nea

(cad mai greu).

Dar nu te bucura,

nu e cine ştie ce negustorie!

Doar un nebun îngheaţă apele

în miez de vară

şi apoi patinează de unul singur,

fără aşteptări,

cărând povara alegerii perfecte

între întrebare

şi răspuns.

Cine sunt  Psi©, AdrianaLitere Stacojiicarmen pricopSome Words, CuvântaGriskaVienelaaceeașiAdriana azi? Câţiva…  la fel de nebuni, până într-acolo, încât să-l creadă pe nebun.

 

  1. curg versurile acestea direct in inima, zau, zici ca esti artera principala!

  2. Vând Kilometri(i)! 😆

  3. Când psi m-a adus printre voi în jocurile voastre serioase şi literare m-am întrebat oare cum aş putea să-mi aşez cuvintele printre ale voastre. Nici acum nu ştiu cum de am această îndrăzneală, pentru că citindu-te acum…mă fac din nou mică şi fug la praful meu de stele. Mare îndrăzneală pe Alina să te descrie!

    • Draga de tine! Să nu te mai prind că zici aşa despre tine. Eu prefer poezia din comoditate. Pui două-trei vorbe, le înşurubezi bine, le faci un final moralizator, un început cheie şi gata. Poveştile tale sunt grozave! Eu, la capitolul proză sunt varză! 🙂 Aşa că nu mă înălţa, îmi place statura mea potrivită. 😉

  4. „doua mie, doua tie” – ca doua ochiuri pe fata, doua pe dos din modelul de tricotat numai bun de fular.
    Fularul inca nu-i raspuns. 🙂

  5. Sunt atâtea manuale cu revelații despre cine este el, încât puține reușesc să le uite…

  6. Am vazut zborul gandurilor tale in trecerea lor si cred ca e un privilegiu sa culegem fiecare din noi penele zbaterilor lor. Ma bucur ca esti prietena mea!

    • Nici măcar eu nu le culeg pe toate ca să le rânduiesc în penar… cu unele îmi umplu perna, pe altele mi le prind, războinică, în păr! 🙂 Prietene, da, Lid! Mulţumesc că eşti! Că-mi eşti!

  7. Nu doar sa-l creada pe nebun, ci, asa cum spune si Adriana, sa aiba indrazneala de a-i sta alaturi in timp ce imparte cu darnicie cuvinte: doua mie, doua tie… Si totusi, cum am mai putea trai fara aceste cuvinte, dupa ce le-am simtit dulceata si ne-am straduit sa le gasim subintelesul?

    • Păi, îndrăzniți! Nebunul acesta e inofensiv…și se îmbată repejor chiar și el, cu propriile-i cuvinte. Supraviețuiește el, supraviețuim toți…cu el, pe lângă, cu înțelese, nu neînțelese…cum ne-o fi locul și răbdarea!

  8. Cine eşti tu azi, nu ştiu, dar vreau să ai voinţa de a-mi fi, să uiţi de tine şi să mă ai, iar eu îţi voi desface toate cuvintele reci din tine şi le voi pune doar o întrebare ce nu va aştepta un răspuns şovăitor.
    Despre altele vom vorbi mai târziu. Despre ce va urma după ce îţi voi desena şi subsolurile onirice ale clepsidrei, ca să nu ne lipsească nimic din înăuntru-afară.
    Aşa m-ar auzi, dacă i-aş spune.

    Multiplică-te, ţi-a zis în joacă, şi poţi să faci din joacă infinit, înăuntrul lui două fiinţe şi un lucru.

    • Acestea sunt doar ecouri, Camelie! De aceea nici nu le-ar auzi, fiindcă e el însuși prea ecou în alții, în altele. Uite, dragul de Lotus a fost pe firul imaginar, și-a menținut și echilibrul, și-a venit cu cuvinte potrivindu-se.

      Ale tale mi le-aș dori și mi le doresc în toate întâmplându-se.
      Ale lui Lotus s-au întâmplat deja și știu deja că nimic nu le poate opri să se întâmple și de-acum înainte.

      Și nu știu ce-mi veni să vă pun aci in echipă, (la) punct și contrapunct. 😉

  9. Păi venitul ăsta cred că e cu rost, după vreunul, al întâmplatului.

  10. Pot să te las pe tine să numeri cuvintele şi să le împarţi în daruri, în timp ce eu le despachetez şi mă bucur de ele?

    • Carmen, și cuvintele tale cine să le mai numere pe urmă?
      Glumesc! Bucură-te cât vrei de ele!
      Știi ce e ciudat? Că în timp ce pe voi vă bucură, cel căruia îi sunt adresate e nefericit și nu-și găsește bucuria în ele. 🙂 Sau poate că e doar o părere pripită…dar n-o să retractez ce-am scris. Prea multă metaforă încâlcește câteodat’.
      Mi-ar plăcea să vină o vreme a „pe șleau”-lui în orice…

  11. cine sunt eu astăzi? nu ştiu
    dar îmi place să descopăr nebuni frumoşi pierzându-mi peste jumătate din viaţă printe kilobiţi

  12. @ Buna dimineata !
    Buna intrebarea :
    ” Cine sti tu „?
    EU sunt dintre acei cu ochi halucinati si mistuiti launtric caci am vazut idei………………”
    Lucian Blaga
    Pe care as vrea sa le discut virtual cu tine dar,
    cum ” dragoste cu de-a sila nu se poate”,
    ma vad nevoit ( oare pentru a cata oara ?) ,
    sa dialoghez virtual de unul singur !!!
    Toate cele bune , la tine sa se-adune,
    Toate cele rele,pe cap Base sa se spele !
    Aliosa.

    • Bună dimineața, din nou! Păi, și eu unde sunt, de nu mă găsești ca să le discutăm în virtual?
      În plus, cred că faci o confuzie! E vorba de versurile lui Camil Petrescu.
      „Dar eu,
      Eu am văzut idei…
      (…)
      Eu sunt dintre acei
      Cu ochi halucinați și mistuiți lăuntric,
      Cu sufletul mărit
      Căci am văzut idei.”

almanahiţi, vă rog!

