alma nahe

Dacă dragostea ar cânta printre

In Cartea în care se tace on Iunie 23, 2013 at 2:29 AM

100_7808

Dacă dragostea ar cânta printre noi,

ce-ar avea de zis? ne-a întrebat la intrare.

Eu nu ştiam unde sunt,

cine eşti: omul cu umărul,

omul cu braţele?

Aveam şi părul încâlcit de-atâţia fiori

(n-arătam prea grozav pentru întrebări),

iar tu erai setat pe frecvenţele fricii,

după ceafă îţi ţineai o rezervă de bulgări de zăpadă,

nu eram potriviţi deloc,

eu cu aspiraţiile mele solare,

om-femeie cu tăplile desculţe

încă zdrobind cioburile altui vis,

tu, care dădeai vina pe lună,

pe mirosuri,

pe căldură,

nu din gură îţi ieşeau cuvintele,

îţi ieşeau de  după urechi buburuze, greieri, fluturi,

eu nu mai ştiu de ce voiam să uit altă muzică

(oricum mai auzeam doar frânturi, începuturi)

şi de parcă nu era de-ajuns,

în jurul nostru nu mai existau motive,

gândurile se îngrămădeau furtunoase în cerul gurii,

saliva se-nspuma, făcea valuri,

ne şopteam înăuntru,

ne ţipam pe-afară,

ne scuturam pieile,

cădeau litere,

ne căutau setimentele,

cădeam verbe,

hoinari în furtună, între cer şi pământ,

şi-n tot timpul ăsta,

dragostea îşi încălzea vocea,

făcea vocalize,

dar cine s-o audă,

noi, nouă ne eram ca nişte păpuşi matrioshka.

Hei, cum auzi fiecare gând din mine?  îi striga

matrioshka din mijloc celei mai mici,

timp în care o mână le tot înşuruba,

nu-şi mai încăpeau una într-alta

şi crăpau de ciudă.

Hai, c-am scăpat şi cântecul de azi,

o lăsăm pe mâine?…

  1. tu chiar nu ai nici un loc de contact? Ma refer la o adresa de mail ceva, nu te mai gandi la prostii…
    Voiam sa iti scriu ceva in interes pur personal si pe FB sunt blocata de la mesaje…:(

  2. olimpia.sapunaru@yahoo.com; bună idee, o să-mi trec datele de contact;

    Cât despre acel comentariu, l-am citit la tine, nu te ambala. Ce să zic, e dificil să convingi un/o anonim/ă să facă analiza unui text şi să discute pertinent, susţinându-şi teoria fără să scuipe, când intenţia clară e să scuipe, fiindcă tocmai de-aceea a venit şi-a comentat, ca să te irite şi să te…scuipe, exact! 😆 Poate fi cineva cunoscut, n-aş exclude. 😉 Îţi dai seama că orice i-ai spune nu îl/o interesează ce impresie face, deoarece e…anonim(ă).

    Acuma, glumind, îmi dai idei să-mi deschid încă o pagină în care Alma Nahe devine militant împotriva comentariilor nepotrivite. 😆

  3. Imagine cu imagine iau cu mine. Ai un suflet care iese tare bine in poze. 🙂

  4. Acum am apucat sa iti citesc pe de-antregul poemul, ca ieri eram prea ambalata. E covarsitoare de frumoasa si de realista povestea. Unamnitatea din noi speriata,. fantomele pe care le ducem…nevoia de doi, setarea pe frecventele fricii…Doamne, cat mi-a placut asta….si cat am simtit-o de aproape…!

  5. Nu, de uitat de unde îţi vin nu uiţi, şi nici nu uiţi să îţi aminteşti să uiţi.

    Noi, nouă ne-am fi, dacă ne-am putea; asta legat de un noi, nouă, nu ne-am fost cu putinţă; atunci am cioburi în tălpile sufletului, de ficare dată un alt noi, nouă nu ţi se mai întâmplă.
    Şi ştiu că ştii de ce scriu asta.

    Eu nu mai ştiu altă muzică decât a celui din mine; acolo eram unulîntr-altul, în fiecare acum nu mai ştiu ce auz este celălalt.

    Suflete, mi-ai adus aminte de nişte vechi spusuri de-ale mele, prin care ai trecut cândva, e mult de-atunci.

    • Nu mai ştiu ce îmi amintesc,
      căci, lucru ştiut,
      drumurile se încâlcesc.
      Pietre, licheni, praf…astea, da.
      N-ai cum să le uiţi pân-or crăpa…

      „noi, nouă” ne vom fi fost,
      numai că prea l-am luat la ros(t).
      Am surzit chiar eu, tăcând,
      ţipâd doru-mi aiurea, în vânt.

      Aşa ce-mi vreau în „cândva”
      muzica celui de care-mi păsa!

  6. Alma, mereu ma surpinzi dar tu stii asta deja.”îţi ieşeau de după urechi buburuze, greieri, fluturi”. La mine cititul cu vizualizatul merg in paralel si ma gandeam cum ii ies tipului, gazele astea. Si m-a suprins o alta expresie:Dragostea facea vocalize” De unde le scoti? Sunt minunate. Sigur ai acasa o cartea groasa, groasa cu ” Expresii si metafore pentru poeziile Almei”. Minunata poezie.

  7. Să ştii că am, Gabriela! … Mi-ai dat o idee! 😆

  8. […] care le-au insotit cu tot, amintindu-mi insa ce mirare, ce minune, ce nebunie ne-ar cuprinde Daca dragostea ar canta printre noi In final, trebuie sa va povestesc un episod de pe blogul Iulianei, care m-a impresionat pentru ca […]

almanahiţi, vă rog!

