alma nahe

Ieşiţ poleiţ

In joi alb on Ianuarie 3, 2013 at 5:27 PM

Uneori lipseşte i-ul, îşi ia şi punctul (de)pe el şi dispare. Uneori lipseşte chiar punctul, un fel de călătorie-umbră, drum neînceput. Dar el rămâne acolo, invizibil, rămâne cu fantoma cuvintelor arse-n noapte căutându-l. Îl pui după fiecare gând, sperând să treci de el, poleit. Îl pui şi uiţ(i) de el, fugar/ă sperând să-şi reamintească el să revină lângă ce stă scrijelit deja în propoziţii pline, punct plin, cu mirări pline. Nevenind, derutează mirări goale, care produc propoziţii nude cu care îţi începi noua zi, prima din noul an.

A doua zi din noul an începe cu tine nud, împlinire precum a unei fantezii cu o femeie opulentăPrea triste punctele nopţii ei nu-s, căci ţi-apropie cer-ul pe care ţi-l îndepărtase altcineva, răzgândindu-se. Şi te explorează altcineva, aşa mare şi goală. Noi înălţimi, noi sărituri peste. Nu te exploatează! Te umple şi-ţi explodează fals punctul, ca o boabă de strugure pe care o explodezi călcând din greşeală, mustuind-o.

Caută-te  îţi scrie el, îndepărtătorul de i-uri, decisiv, şi găsindu-te, dacă o să vezi că eşti bună, o să vezi că şi drumul e bun. De parcă căutările nu mai au niciun preţ. De parcă s-au ieftinit aşteptările. Ai observat? Oamenii(spre deosebire de animale) ţi te întorc altfel decât eşti. Ţi te întorc ne-bun/ă. Altfel decât îţi zice că eşti (cum eşti) propria OglLIndă.

Cu i..nima fâşii. Cu iubirea.

I…ubirea, ca şi ciumă, căreia îi cauţi în cuvinte aproapeliniştea, aproapevindecarea. Căreia îi refuzi punctele cu i. De care te-agăţi.

Ieşiţ poleiţ din asta, împăcaţ cu ceilalţ?

Intraţ uşor! Nu deranjaţ! Prea triste visele-s, absurdul e comic.

Tragem perdeaua şi privim stelele. Pe cele pe care le vedem. Eu am privit în pământ şi tot le-am văzut, fiindcă nu erau pereţ. Deşi totul era în ruină.

Simţ cum devine şi filmul tău? Dacă simţ, îţi ofer o noapte cu mine explodând, maimul(t)gând.

Şi nu-mi da! Nu…ruieşte-mă!

  1. @ La Multi Ani cu sanatate Olimpia !
    Cu stima,
    Aliosa.

  2. La mulţ ani, ALioşa! 🙂

  3. Bine te-am re-găsit pe noul an! 🙂
    – – –
    Iar ai pus punctul acolo unde lipsea. Întrebarea (mea) e: mai e cineva cu gîndul nud?

    • Întrebările sunt pentru cei care le-aşteaptă! Răspunsurile sunt pentru cei care nu caută îndărătul lor decât goi, căci plini fiind de prea mult „ei”, nici nu-l văd. Ei, şi ce?! 🙂
      Bine te-am adus pe-aci! Bine ne-om re-găsi mereu, Tineriule!

  4. fes de iarnă şi atâta tăcere… mi-ai lipsit. nu e punct, nu e nici măcar i… nu e ruină, e doar moloz care, odată înlăturat, lasă stelele să ţopăie.
    ne-om vorbi? ne-om găsi punctele şi i-urile? eu ale tale, tu ale mele… de fapt nici nu mi.ai lipsit, te ştiam tăcând, aproape…

    • Îmi place să fiu în3tă când scriu, de-aceea n-am mai tăcut. E ruină, dar acolo în ea s-au adunat câte unii care ştiu să facă fiecare câte ceva: unul e cu lumina, unul trage apa, unul curent.
      Noi ne găsim uşor, pisică, fără să ne vorbim. 🙂
      Cu altcineva însă, de n-oi vorbi, n-o să ne mai găsim niciodată.

  5. hmmm… lăsasem un comentariu şi nu-i! 😦

  6. Se prefăcea că e spumos. 😆 Şi el era şamspamie.

  7. La mulți ani !
    Eu, mai surdă, când nu zici nimic am senzația că-i o liniște dureroasă. Deci, vorbește, cum îți place ție, cu i sau fără, dar fă-o ! 😆

  8. Mi-am dat cu poleiț pe suflet si am venit! La mulți ani! Cling!

  9. un an nou minunat !

  10. Hai ca mi se facuse frica. Ca nu mai revii. Oufff, ce emotii. Bun regasit ! Anum abia incepe e cale lunga, i-uri si puncte vor fi cu tonele…

  11. Până şi mie mi se făcuse că nu mai revin. Bun regăsit, Abisurilor! Oftatul ţi-l închid într-o cutie de metal rezistentă şi nu ţi-l mai dau înapoi. Sunt atât de rare oftaturile pe aici. 😆
    O să ne descurcăm noi!

  12. Eu îţi ofer cu drag un i cu două puncte, să-ţi fie de ajutor imediat ori de rezervă pentru cîndva vreodată. Nu am pretenţia de-a fi înţeles – totul sau poate chiar nimic din prea-plinul tîlcului – iar asta fără doar şi poate e numai vina mea şi-a t(e)ancului de gînduri strivindu-mă sub şenile senile.

    Primeşte dară acest ï împachetat în urări de foarte bine, aşa cum le vrei tu pentru tine, nu cum ţi le vor alţii! 😉

  13. un An Nou bun & norocos!

    fara ï cu unul sau doua puncte 😉

  14. no, de poliet ne-am poleit, acu… cum intrăm? 😀

  15. Cin’ te-a nuruit, să te pupe-n UR. 🙂 La mulţi ani!

  16. Nu vreau puncte care să îmi îmbrace capetele ajunsurilor ce mi-au fost cândva înspreuri în veşminte care să facă din mine un călător pribeag de paşi, desculţ de ei.
    Punct; şi de la capăt, pentru că suntem drumuripoveşti şi vom începe, la răstimpuri, de mai multe ori, de fiecare dată altfel, niciodată la fel.
    Punctele, sărmane unele, mai risipesc din noi pe oriunde şi nicăieri câte o literă or’ un cuvânt, pe îndepărtânde linii cardinale.

  17. Mi-ai adus aminte de „1984”… cu dicţionarul de acolo… 🙂

almanahiţi, vă rog!

