alma nahe

Pe semne, trebuinţă

In Superblog2012 on Decembrie 1, 2012 at 9:11 PM
Reacţie domoală,
spre îndreptare când e trebuinţă,
căci neatingerea e adăpost.
Pesemne lesnicioasă-aprecierea.
Eu n-o să dau în clocot,
aleg joacă în cuvinte, rebus de îndrăgostit.
Căci, ce înseamnă verticalitate?
Nu cumva e-un palimpsest?
 

1. Îndoiala întâiului şi ultimului motiv.

Realitate: fost realizator de matinal la radiodada.

Ficţiune: realizator de matinal la radiolynx.

Cum aş promova Superblog?

Fiind tot eu, Almanahe. Aşa cum am şi făcut, de altfel. Poate că poezia nu vinde, dar, hehe, fură. Fură privirea câtorva. Şi urechile.

Uite! Aşa începe. Cortina, vă rog!

Şi de-aici încolo liberă ascultare… Cum? Nu se-aude nimic?

Uite, asta e vocea mea. Şi asta tot vocea mea e.

Reacţie(ascultător)

la început era doar un cuvânt
coborât pe pereţii caselor,
mirare!
tu desenai pe o scenă goală
decoruri, castele,
legendele coborau din rastel
într-o matematică booleană.
ceilalţi priveam cuminţi,
se aşezase o linişte nouă,
somnul creativităţii,
apoi s-au rostogolit către noi
celelalte cuvinte:
înainte, înainte!
să ne scriem propriile cuvinte,
propriile imagini
pe pereţii atât de goi,
să ne arătăm inimile dintre coastele albe,
inimi cristal,
inimi clepsidre,
inimi cuvânt.
cuvintele devin muzică,
note rotunde, mărgele,
creativitatea te sărută pe furiş,
pe tâmplă,
tu desenezi mai departe!
înainte, înainte,
spre o lume de cuvinte,
născută dintr-un singur gând.(C.S.)

2. Imaculata (ne)ştire.

Realitate: Almanahe

Ficţiune: Almanahe, redactor la un Almanah e.

De fapt, aici, realitatea e că ficţiunea e realitate, căci sunt deja redactor al Almanah-eului.

Cum aş promova SuperBlog?

Păi, cum altfel decât aşa?

27. Crist alin

26. Real…itate

25. Ablaţia încrustaţiilor

24. Pick-up

23. Al cincilea anotimp

22.Ziua Retragerii

21. Unde

20. Stepper

19. Cale-n dar…

18. Busolă

17. La Manechin

16. Mesajul ascuns

15. Iubire etc.

14. Fereastra

13. Drumul gândurilor…NH&eu

12. Îmbogăţeşte& elimină

11. Boreală

10. Zăbala

9. Padele şi pagăi…O altă călătorie-n regatul de hârtie

8. Regele Şopârlă. Blânda paradă…

7. Pe dealul Roţii

6. Zor.ro

5. Unplugged Storiette (o poveste de Crăciun)

4. Trei luni, cu rotundu-ntreg

3. Sistemul OKtal sau Omul-dar

2. mmMix&Match

1. Avensis

Reacţie(cititor)

ea foşnea ruşinată de prea mult alb,
ascunsă între suratele ei,
strâns lipită de tăcere.
– cam miroase a plumb! – foşni alta,
mai curioasă,
mai curajoasă,
încercând o ieşire pe laterală
din care se întoarse
uşor înnegrită.
zbang!
mirosea în jur, dintr-o dată, a cuvânt ud:
unul, două, nouă,
palimpsest!
ştergere, scriere,
scriere, ştergere,
nimic transparent de data aceasta,
freamăt,
foşnet.
– un blo(c)g de hârtie! – se miră ea,
se întunecă,
se aprinse!
foaia tremura în mâinile tale,
tu mă priveai.
ne prinse o îmbrăţişare
de cerneală. (C.S.)

*

Eu sunt actriţă, cei mai mulţi ştiu deja asta. O spun, nu pentru ca să mă repet. Ştiţi cum se zice la noi în teatru când sala e goală? Joci şi pentru unul, dacă e acolo,  în sală, căci şi-a cumpărat bilet. Mulţumesc Cameliei că a intrat în jocul meu.  În rolul de ascultător şi-n cel de cititor. Mie una nu-mi place să mă joc singură.

**

Aceasta a fost ultima postare în cadrul concursului SuperBlog. Va mai fi o postare cu eticheta asta, dar în afara concursului, mâine, poimâine…

https://almanahe.files.wordpress.com/2008/11/00182.gif?w=494&h=6&h=6

Text îscris şi la Duzina de Cuvinte. Duzinari: psi©,

1. dordefemeie 2. Vero
3. Scorpio 4. carmen pricop
5. Dia na 6. Dictatura Justitiei
  1. Aplauze pentru actriţa almanahe! 🙂 Le merită, dacă joacă la fel de bine cum scrie!

  2. pesemne că tu aveai trebuinţă de un joc nou, iar eu … să te privesc, aşa mă gândesc acum… la final. 🙂
    aşa cum spuneam şi irealiei, v-am însoţit pe voi „ai meii” în acest super-extenuant-blog. privit de pe margine, în însoţire nu se vede chiar totul, dar am încercat mereu să te împing înainte (uneori te-am îmbrâncit chiar). şi am certitudinea că în acest timp din urmă…. ne-am apropiat mai mult decât au făcut-o jocurile noastre de-a lungul unui an şi mai bine.

    îmi privesc propriile cuvinte ca pentru prima oară şi nu mă recunosc, poţi să crezi asta? 😆

  3. Ficţiunea şi realitatea într-una contopite:
    cuvinte pentru suflet, cuvinte pentru minte,
    iscate-n joacă – dialoguri de scântei
    din ele se-aprind flăcări, emoţii şi idei.

    N-am urmărit Superblogul, dar dacă aş şti că majoritatea participanţilor îl promovează şi îl onorează ca tine, atunci am pierdut mult.
    M-au încălzit cuvintele tale cât am lipsit. Mulţumesc! 🙂

    • A fost mai rece fără tine, Carmen, dar blăniţa pisicii mi-a ţinut de cald în momente dificile. Mi-ar fi plăcut să fac „cercetare de piaţă” pe toţi „ai meiii”, cum înduioşător ne-a numit psi. Dar în cazul de faţă era suficient unul. Şi bun! 😉 Te îmbrăţişez, şi bine te-ai reîntors!

  4. […] Au mai scris: dordefemeie, Vero, Scorpio, carmen pricop, Dictatura Justitiei, almanahe […]

  5. […] au fost scrise ieri, ca reacţii, fără să am habar ce o să facă cu ele almanahe. dar între timp ne-am lămurit…  mulţumesc […]

  6. 🙂 plăcută vocea ta, să te tot asculte omul…
    frumos şi modul de promovare a blogului 😉
    felicitări!

  7. As asculta la nesfarsit vocea ta. De ce nu-ti inregitrezi textele?
    Imi place ca ai mers pana la capat, felicitari pentru rabdare!

    • Pentru cei care n-au răbdarea să citească? 🙂 M-am gândit, dar asta presupune că ar trebui să acord şi mai multă atenţie blogului ăstuia, şi deja o fac, îmi mănâncă destul din timp.
      Am ajuns până aici. De-acum încolo, alte drumuri. Dar legate de cărăruica asta, nou deschisă. Mulţumesc!

  8. Doamne, ce prolifică și tenace ești !
    La talent m-am referit de fiecare dată și nu m-am înșelat .

  9. Superbe metafore, creativa mai esti , noroc ca existi. Sper sa te „prinda” cineva, cel putin de un calcai, pentru urmatoarea editie, om avea niste sanse in plus de ceva mai multa poezie in aceasta lume gri.

    • Abisurilor, sunt sigură că poezia poate face cu mult mai bine decât ceea ce face polologhia rece, fără sentiment, roboţenia gândurilor şi lenea pustiului cu rimă. Dacă vor doar asta, asta vor avea. Dacă nu, vor avea mai mult. Să sperăm că a fost într-o întredeschidere participarea noastră, a tuturora. 🙂

  10. De rostirile tale e nevoinţă, şi i-aş sili pe toţi printr-un contract de acultare a vocii tale cea de dinăuntru cu care chemi cuvintelepăsări la tine, cuvintele cu ochi de minune, trăitele tale în rostiri cu vrajă.
    Spectatori, primim de la tine un suflu care ne seduce, orizontule al cuvintelor, deschis privirilor.

    Tu eşti campioana mea.

  11. ce voce crist alina 🙂

  12. […] 28. Pe semne, trebuinţă :79 […]

almanahiţi, vă rog!

