alma nahe

Iubire etc

In Ciné ma pictat, Superblog2012 on Noiembrie 3, 2012 at 12:00 AM
Eu sunt o restauratoare de iubiri!
Nu ştiu, nu mă întreba când am dat primul semn c-aş fi potrivită,
poate că eram aplecată,
în genunchi
ghemuită etc.
Manifest înclinaţie,
încă de mică,
către lucrurile din afara propriei persoane – percepţie
tridimensională,
motiv pentru care mă pot lăuda cu
dexteritate manuală,
flexibilitate şi extensie corporală – libertate
pe care mi-o manifest
în interes artistic,
oarecum realist-investigativ.
O, nu te repezi, dragul meu!
După cum observi,
nu-i nicio demnitate la mijloc nici de data asta,
potrivită cu aşteptările-ţi de rege.
N-am un ţel precis,
e o muncă anonimă,
boem-haotică şi, convenabil,
nu aştept recunoştinţă,
căci nu aparţin vreunei dinastii artistice.
Unele aspecte sunt întunecate –
alte secole,
altă realitate
sub exfolierile şi lipsurile,
rupturile şi deformările,
descompletările,
îndoirile etc – dar merită!
Drumul se parcurge cu răbdare,
prelevez probe,
căutările-s pe bucăţi,
trăirile la fel,
strat cu strat,
dar la capătul lui,
înţeleg că m-am ales cu misterul originalului ascuns
(mă gândesc să scriu o carte).
I-adevărat, unele iubiri îşi pierd din graţia şi frumuseţea originală,
de cele mai multe ori falsificată,
murdăria e aderentă, deci complexă,
adnotările însă, sunt simple:
pe el l-am iubit după tine,
pe tine, cel de dinainte, nu te-am iubit mai puţin şi
ah, de voi doi nu m-am îndrăgostit în acelaşi timp,
dar a fost un timp când vă iubeam pe-amândoi.
În acelaşi timp!
Nu râde, nu e primejdios!
Poţi să iubeşti doi oameni, unul după altul,
unul peste altul
unul moderat,
unul militant,
căci cuvintele ni se preschimbă în carne
şi
que será, será,
la o adică, e dragoste,
merge şi în trois!
Astăzi o definitivez pe cea din dreptul tău,
mai am câteva retuşuri,
sper din toată inima să nu greşesc,
căci apelez la amintiri grisaille.
Nu, n-am uitat cum e să te recuceresc,
dragul meu, folosesc flămândă de
mângâierile-ţi,
săruturile-ţi
din cântec,
tehnica flamandă,
dar repetiţiile nu-s mama înţelepciunii (cum se spune),
iar iubirea-ne a suferit deja destule restaurări,
mai ales din cauza tendinţelor fiecăruia dintre noi de desprindere.
Nu mai caut nici vernis-ul izolant ideal,
voi folosi o emulsie de ou,
iar pentru strălucire,
un glasiu de ulei,
magie pe suport.
Ca adeziv de consolidare şi de dublare
voi folosi clei de peşte şi
miere de albine,
pentru elasticitate şi penetrare,
şi…cam atât.
Dacă mă mai vrei,
am salvat ce s-a putut salva,
altceva n-am ce să-ţi dau,
decât o nouă paternitate,
identitate,
şi, cine ştie ce va mai fi,
poate o carte despre noi, cândva,
tehnica degradeurilor pe ud,
Whatever will be, will be…
În rest, a urare
(ca studiu),
iubire etc.

1. Desen de Raluca Turliu Cobilanschi.

2. Textul participă şi la Duzina de cuvinte. Cuvintele vin, ca de obicei, pe alese, de la pisică, inspirate, la rându-le, de cugetările lui Tudor (multumesc pentru semnul de carte!). Despre iubire (alte etc-uri) au scris şi psi©, Carmen Pricop(I), Carmen Pricop(II), incognito, simonaR. scorpio, virusache.

  1. Să restaurezi e o pricepere fină,
    iar să restaurezi iubiri, pricepere de regină
    a trăirilor (nu numai emoţie, ci şi viaţă).
    Eu am renunţat într-o zi, mi se umpluse visul cu gheaţă.
    Nu-s totuşi rămasă fără speranţă
    într-o eră glaciară
    pentru că mi-am fixat iubirile atent în nişte cuburi
    din care am construit iglu-uri
    pe care plănuiesc, în noaptea polară
    să le transport mai spre sud.
    Deja la picioare simt că e ud
    iar pe deasupra se strecoară
    o rază solară.
    Să caut un muzeograf sau un arheolog
    şi să îl rog
    să mă înveţe să modelez din lut
    părţile lipsă din plafonul de gheaţă
    şi din fiecare sărut
    dispărut, apărut, recunoscut
    când mi s-a făcut iarăşi de viaţă.

    • Nu-i o pedeapsă,
      e-a inimii fereastră,
      pe care şi-o deschide
      şi-o închide,
      cum vrea ea, regină
      şi aerul de vechi dispare.
      Ea ca iubire nouă reapare,
      soare răsare…
      E vremea ocheadelor,
      nu-i vremea destrămărilor!

  2. O duzină hazlie…etc. 🙂

  3. Restaurezi si prin vecini? sa stiu pe cine chem cand o fi nevoie 😀

  4. @ Buna dimineata !
    N-ar fi rau ” sa restaurezi ” si TRICOLORUL si sa-l arborezi la fereastra balconului apartamentului sau pe catargul ridicat in centru curtii casei in cadrul campaniei A3
    ” Pe TRICOLOR e scris UNIRE ” !!!
    Weekend placut !
    Aliosa.

    • Eh…dacă ar fi vorba numai de steag, aş face-o imediat, pe loc. Din păcate, restaurările îs trebuincioase în altă parte…cam pe unde li se flutură guvernanţilor. 🙂

  5. tu restaurezi iubiri cu miere de albine?
    ce lipitură fină,
    ce lumină!
    dar cât o ţine?
    întreabă mâţul prins în mine.

    mulţumim ralucăi pentru tabloouu şi travkăi pentru că… pentru că!

    • Restaurez cu tot ce-mi vine…bine. 🙂
      O ţine mult şi…bine! îi răspund eu, almanahă, mâţului închis în tine.
      De două ori bine, ai observat? 😉
      O data pt. Raluca şi (a fost) o dată(legată, dăruită) pentru Travka.

      • ţi-am restaurat linkul în tabiel! 😛 îl puseseşi incomplet şi dărea cu orori!
        vreau şi eu cartea asta, musai, că prea pare interesantă!

        • Nu l-am pus incomplet, a dispărut postarea şi-a reapărut, mi s-a mai întâmplat la textul pentru Coty. Şi în tabelul concursului nu duce nicăieri, i-am anunţat şi pe facebook, şi pe blog, sper să observe la timp. 🙂
          E interesantă cartea, e continuarea la Trois, dar e interesant tot ce-a scris.

  6. […] mai scris :psi, almanahe, carmen pricop, carmen pricop (II), incognito, Some […]

  7. Eu restaurez cu martipan!

  8. N-am încercat niciodată, recunosc! Nu mă îngraş? 😆

  9. Doamna,
    Nu pot rezista invitatiei …de a almanahi…:)
    Comentariul dumitale de mai sus imi aminteste de Doris Day si de una dintre celebrele ei melodii:

    • La care comentariu vă referiţi, domnule Neveu? Bună dimineaţa şi bine aţi sosit în Almanahia! 😆

      • La astea, Doamna:
        „…tehnica degradeurilor ….
        Whatever will be, will be…”

        Sarut mainile pentru primirea eleganta pe care mi-ati facut-o:)

        • Mulţumesc pentru precizare, domnule Neveu! 🙂 Mâinile mele se simt măgulite.
          Versurile făceau referire, într-adevăr, la cântec şi, implicit, la Doris Day.
          Mă bucur că v-aţi încumetat să almanahiţi.

  10. Astept cu nerabdare cartea !! Cand ajung in tara de exemplu, mi-am pus in cap sa-l cumpar pe Iv cel Naiv. Daca Cartea TA ar exista mi-as pune-o si pe ea in gand.

  11. Que sera, que sera..O dimineata si-o seara buna! :))

  12. Zâmbete călare, unele în spatele altora, cu moderaţie sau fără, ca-n iubire, m-au purtat până la sfârşit! Şi iar îmi vine să aplaud, da-mi trezesc bebeştinul! 🙂

    • Merge şi din vârful limbii, Irealo! Ca închinatul! 😆 Bunică-mea-mi zicea, când eram mai mică, că dacă vrei o clipă de intimitate cu D-zeu, ca să nu se mai uite lumea la tine cruciş, că-ţi faci cruce trecând prin faţa bisericii, să te închini cu limba. 🙂

  13. Am şi eu obiceiul ăsta, dar cine mi l-a băgat în cap nu-mi amintesc! 🙂

almanahiţi, vă rog!

