alma nahe

Eu am arcuş

In cinema fabulat on Octombrie 20, 2012 at 7:58 AM

De în trecercuri, neam tufalnic şi trezit,
clărid, încă se socotea mare inocentimă,
până-ntr-o zi, când clar, veridicat,
pistatic şi soludic s-a culcat, infimă.

Avea sarece din belşug, dar n-avea ţelin,
pe rosuar, în calanod de obicei creştea,
mutându-i însă locul de frecuş, norocul, plastilină,
amarcus în trifoi, şi el, încet-încet se micşora.

Degeaba ăi mai mari ai vremii întruniră călănod
să înţeleagă telin şi şoludic s-o mărească,
inocentima tot scădea în ochii lor, pe loc
şi din tufalnic soi, acum pistatic roşuar strict, de nevoi.

Trecu o vreme şi-n trecercuri apăru zglobie,
Clarid, vestită cântăcioasăce cu-amarcuş se lăuda că poate face mare,
orice minusculă filosofie, culcată, consumată jucărie,
şi că-n şarece ea expertă-i, lucru cert, veridicat.

Cum n-o credeau, se adunară toţi grămadă, ca să vadă
inocentima adormită, ţufalnic rosuar cum se ridică.
Ca pistătic şi în şarece, violină, Clarid urcă pe calanod,
“eu amarcuş, eu amarcuş”, cântând cu foc, divină.

Şi în trecercuri, uite că acum se ridica, melodios, febril
şoludiccu ţelin, inocentima jucăuşă de-altă dată.
Mulţimea, palmele-şi freca, şi-acu că s-a veridicat, scanda:
Clarit, Clarid, ca tine nimenea n-a mai suflat, ce tril viril!

De-atunci, pe calanod, soludic şi clârid,
inocentima s-a veridicat deschis doar în şarece.
Tufalnic, întru telin, “Eu amarcuş” cu vână de mărire, se aude, ca şi imn.
Pistatic, în trecercuri, rând pe rând, mulţimea-n rosuar de păsărici şi în cadril petrece.

Pe calanod suitau în şarece, nu în inocentimă, ci soludic cu telin, în alt pistatic poate, cu trecercuri cu alt înţeles, veridicat tot amarcuş, dar în tufalnic  diferit clarid şi următorul rosuar: psi©, virusache, căţărătoarea, carmen pricop, vântdetoamnă, vero, carmen.

Din seria duzina altfel, mai puteţi citi şi Fabulănire.

  1. Apoi, pistaticul meu inocentim nu găseşte vorbe tufalnice întru răspuns la asemenea amarcuşuri! 🙂

  2. Cuvinte inexistente si atat de melodioase, esti mare artista, Olimpia 🙂 Nu inteleg nimic, dar e o grozavie.

  3. […] Din seria duzina altfel face parte şi Eu am arcuş. […]

  4. Neeebunieee ti-e numele! Ti-e frumos malul asta de sambata.

  5. […] aceeaşi duzină de cuvinte inventate s-au mai jucat astăzi: psi, almanahe, virusverbalis, scorpio, Carmen […]

  6. Deci si aici vad ca e nevoie de telin :))) !!!

  7. ce tril viril!
    pas de cadril
    ți-oi pune în pistil
    un strop de… acetil?! 😉
    ca nimenea-n arcuș
    cânt jucăuș
    să nu mai știe
    hartistă-n poezie
    și în trecercuri
    și trei-lumi
    vom strânge-arginți-n pumni
    și în genunchi
    un dor de ducă
    păpușă.

  8. Am citit aceste trecercuri, le-am veridicat la inocentimă, soludic, am găsit sarEce cu telin în calanod şi un amarcuş trufalnic în rosuar, am înţeles clarid c-a meritat întregul meu pistatic şi am dat clicul pe like cu bună ştiinţă şi dreaptă credinţă 🙂

  9. Am rămas în inocentima mea uimită de câte ori ai folosit tu DUZINA de trecercuri !

almanahiţi, vă rog!

