alma nahe

Zor.ro

In Superblog2012 on Octombrie 15, 2012 at 12:03 AM

Esc! Prima-n tastatură, da’ şi primul gând când vine vorba de alegeri.
Ape.
Mă trec, atunci când trebuie s-aleg. Alege, hai! 1,2,3,4,5,6,7,8,9…0! Orice! Chiar şi meniul pentru azi sau mâine. Chiar şi timpul iubirii.
Alegem un a, alt a, în pofida altui aA-ul e cel mai uzat. La mine nici nu se mai vede.
Şi nu că n-aş avea de unde, ci pentru că-s prea multe opţiuni, dorinţe şi prea puţine în portofel, reale putinţe. Ca să scap de bătăi de cap, fac haz. De necaz.
Sunt un fel de erou spaniol, cu gând de erou spaniol, dar cu acţiune de erou român(vezi figura 1). Blestemul lui Păcală, sau al lui Capistrano, tot o vulpe, cum s-ar zice!
Gândul mi-e un fel de Zorro, dar avântul mi-e zorpunctro, nevoie mare!
Nevoie mare? Ei, bine, când e nevoie mare, atunci închid ochii, mică. Şi  pe urmă rulez nevoi. Zzz… în online-ul visării. După care,  „ieftin” e parola cu care-mi deschid portofelul, că „scump” mi-l deschid oricum alţii şi îşi iau singuri. Ca şi-n dragoste.
Cum? Păi cum, cum? Stând! (Stând, de la stat). Dar pe picior de plecaRe.
Sunt unele alegeri care nu necesită cap. Ci burtă! O burtă mare, cu ferestre multe. Pe-acolo-mi scot capul câteodată, sau mâinile. După trebuinţe. Ei, poftim apucături!
Lărgind posibilităţile de nuanţare, o să şi exemplific.
Dacă am nevoie de un laptop, să zicem – să zicem, fiindcă de fapt n-am nevoie, că am! – îl adaug lângă „nevoie” pe „ieftin”, criteriul e şi el tot de nevoie. Laptop ieftin. Sună bine, insert! 
Insert e o funcţie ajutătoare, precum delete, în mintea-mi, care scroll-ând page up-page down, depune armele repede doar când vine vorba de explicaţii tehnice, fiindcă sunt femeie – desigur, una comandant suprem al armatelor mele, căci ştiu să repar un fier de călcat, un reşou, dacă ţine de fire: le leg, ştiu care-i nulul – atehnică, deci, depunere care ţine de taste, nu de taste!  Sau invers? În fine!
Alt criteriu n-am! Decât unul pseudopoetic, cum ar zice X sau Y, critici literali. Dar pe-acela îl mai odihnesc o vreme… Odihnească-se şi ei!
Dau backspace, space, pace, ace, ce, e (cu ecou)în timp, altă vreme! Acolo am dovada clară că se poate să alegi şi cu ochii închişi: povestea cumpărării laptopului meu. Iat-o! Enter! (cu caps lock, ori shift) În  a, z, e, r, t, y, paşi de tastatură…
A fost odată (ca niciodată nu, că dacă n-ar fi fost, n-aveam laptop). A fost odată un gând. Dar…
Zero lei. Zero idei… nu!  Că idei, oho…Că dacă nu, împrumut! De la o rudă. Cinci sute.
Euro! Şi mi-a dat. Pe urmă am mers în primul magazin de profil şi mi-am cumpărat unul. Ca cel din vitrină, vă rog!
Rapid! Că mă grăbeam. Vânzătorul era siderat. Rămăsese mască. În rate? mă întreabă el îngrijorat. Nu, cu banii jos! …
Tăcere…tăcerile vin din piept sfâşiat, de obicei, trei lovituri rapide. Zbang-Zbeng-Zbing! Mă rog, vocalele sunt la alegere. Nu şi în cazul de faţă!…La o săptămână m-a sunat ruda şi mi-a zis că nu mai vrea banii. Uou! Să fie…cadou! Să fie, îl am şi azi, de mai bine de 4 ani! Ce-i drept, a început să moară, puţin câte puţin. Dar încă mă serveşte, aşa, obosit cum e.
Yi grec? I grec i-o poezie( tot despre alegeri). Când ţi-e lumea mai dragă devine şi el  Z. Din zorul tastelor… Sau orbul lor.
Atât, când vine vorba de laptop potrivit! La mine s-a cam potrivit. Se poate şi aşa, deci!
Când vine vorba de alegerea tavanului potrivit, ei bine, aici să mă vezi!
Ieri noapte, pe la 1.23 – pentru estetică, că-n realitate nu ştiu cât era ceasul, oricum, în jurul orei 1.00 – mi-a picat jumătate de tavan. În bucătărie.  Nu în cap, spre norocul meu. Capul mi-era în altă parte. Vecinilor mei le plac vibraţiile. Toată vara au folosit bormaşina. Şi-au cumpărat toţi. A fost vreo promoţie, probabil. Sper că le-a plăcut şi zgomotul căderii tavanului meu în noapte. Şi le-a plăcut, mai mult ca sigur! Că nu mi-au venit la uşă, spre norocul lor. Altfel, trăim cu toţii, în blocuri(am scris bloguri iniţial), în bună pace.
Acum am de ales între a plăti repede aproximativ 1000 lei, ca să-mi renovez bucătăria, sau să redecorez doar locul, improvizând, avânt care nu mă costă nimic. Decât hazul, poate…şi nişte ore cu mâinile pe sus, meşterind. Şi spatele arcuit.
Voi ce-aţi alege?
Mie azi-noapte îmi venea să (vezi figura 2)…sfârrrr (lează cu fofează) , dar nu mi-am pierdut ctrl.  Ce ţi-e şi cu alegerile astea! Un perpetuum comic!  Iar umoru-i românesc şi universal. Şi are şi el un timp al lui. Ca şi tavanul, ca şi  laptopul, ca şi iubirea. Aşa că o să-nchei în nota asta, un soi de promisiune pentru cândva, un’ s-o potrivi!
― O, zei leonici! Vă transmit saluturi!
Mă voi reprofila: Mânca-voi fluturi!…

tema de luni:  Timpul iubirii. Psilunatici: psi©, carmen pricop, scorpio, dor, carmen dj, incognito.

  1. […] scris ,,Provocarea” : psi, almanahe, carmen pricop Like this:LikeBe the first to like this. […]

  2. Zbuna dminineatZa! IEu as da banu’!

  3. […] mai scris psi-luneli si Almanahe, Carmen Pricop, Scorpio Share this:ShareFacebookTwitterLike this:Like2 bloggers like […]

  4. Nu pot să cred!!! Mă refer la faza cu tavanul. Că pe cea cu laptopul o ştiu, doar eram prin preajmă. 🙂 Of, sărăcuţa de tine! 😦

  5. Am ameţit. Dar mi-a plăcut 🙂

  6. Stii ce as face eu, nu mai zic. Tu fa ceea ce ai hotarat deja, la cum te stiu ai inceput deja sa improvizezi, astupand locul. :))

  7. […] doar pentru psi, almanahe, carmen pricop, Scorpio, dordefemeie ? Like this:LikeBe the first to like […]

  8. Îmi place. Comentarii mai pertinente și mai complexe după ce mă întorc.

    • Ai tot timpul, Carmen!…”Îmi place” e cel mai pertinent comentariu. Nu ţin la complexitatea comentariilor. Ele se întâmplă şi atât, nu le planifică nimeni. 🙂

  9. :)) zici ca alegi sa stai cu mainile in sus?no bineee…

  10. Mai spune-mi despre y, ce-ti face? Cum functioneaza si cum ti-a venit sa te legi de i grecul meu 🙂 ? M-ai trimis iarasi la poezia asta si mi-am amintit ca nu am inteles nici atunci cum sta treaba cu ratiunea greaca, confunda ce cu ce si de ce 🙂 ?!?!?! Am crezut ca ma urasti din pricina unui amarat de igrec… Zau asa, Olimpia, te-ai jucat cu ratiunea mea!

    • Lora, când am pus poezia asta se postau duminica chestii din trecut, pe care, cu siguranţă nu le citiseră cei din clubul psi, aşa că fiecare învia ce voia. S-a nimerit ca atunci să fie Y, Aşa a fost să fie! Poemul era scris în 2008…Abia după ce ai scris postarea aceea în care făceai referire la poem, mi-am dat seama că ai înţeles greşit, 🙂 Am lăsat timpul să curgă…şi să hotărască singur dacă mai aveam a ne întâlni… şi aveam! 😛

  11. La mine a căzut tencuiala de pe tavan în cămară şi mi-a redecorat rafturile şi pardoseala. Apoi am dat-o afară… musafir nepoftit! :))
    Tastele din partea stângă sunt deformate. Am culcat pe ele becul de la veioză.
    Laptopul a sărit de pe birou şi în urma reparaţiilor şi-a micşorat hard-disk-ul. Unul nou nu-i ieftin deloc.
    Acum dau Enter şi apoi îmi dau Esc înainte să îmi amintesc şi de alte catastrofe domestice… :))

  12. […] Personajul nu e altul decât Zor.ro! Era uşor de recunoscut, dar mi-am zis că n-ar strica să […]

  13. […] 3. În filmuleţ, iată, ne întâlnim din nou cu personajul Zorpunctro. A apărut mai întâi aici, static. Apoi animat, aici.  Acum e pe drum (ăl […]

almanahiţi, vă rog!

