alma nahe

The Cigarette Duet

In arena luptelor sterile on Septembrie 29, 2012 at 12:02 AM

Când îţi zic bună dimineaţa eu mint,

nu vreau să ies din tipare.

De fapt, nu vreau să-ţi zic nimic,

ci doar să aprind focul, să pun să fiarbă cafeaua.

Îmi e teamă de începutul a nimic,

aşa cum sunt multe, multe dimineţi.

Ştii, eu seara visez că ne iubim, că ne dăm viaţă,

dar dimineaţa…

dimineaţa văd clar cum ne chinuim să nu ne omorâm.

Mai întâi eu îţi ucid vocea – există un modul strict

cu paşii pe care îi urmăm – tu la fel.

Eu privesc în scrumieră,

tu la fel, scrumiera ne e comună.

Apoi mucul de ţigară îşi face numărul de balet,

scriind în limba scrumului tot felul de mesaje,

fiecare pentru el.

Şi-o ţinem aşa o vreme,

mucuri şi scrum înlănţuindu-se într-un anume dans,

galion al nimicului fiecăruia,

până când mucul de ţigară se desfoaie,

epuizat de-atâtea piruete apăsătoare.

Tu te plictiseşti, îl laşi pe-al tău să se-odihnească-n propriul scrum,

eu înaintez în dimineaţă diferit,

desfac filtrul fâşii,

mai întâi uite, un acordeon,

apoi, uite… un cap, două braţe….

un om

cu ochi de cărbuni – răsturnaţi mai devreme cu grijă în poală

din filtrul ţigării – şi te fac pe tine, mic-mic,

cu ochii mari-mari-mari,

şi te-aşez în palmă, şi…

Eh, şi de-aici încolo ce imagini!

Te ajut să-mi străbaţi linia vieţii

tu aluneci pe munţi,

până spre linia norocului,

şi de-acolo schiezi lin,

până la prima cumpănă,

când te rostogoleşti rănit,

iar şi iar…

Şi habar n-am de ce, fiindcă cu noi trebuia să înceapă altă lume,

cu alte anotimpuri, eu aşa credeam.

Nu mă mai amăgesc…

ştiu că sunt dependentă de ceea ce îmi este predestinat,

împrejurările m-au pus la punct de fiecare dată când recidivam

şi voiam să joc altceva.

Un rol, oamenii…şi de-aceea îşi întind neliniştea,

în inconştienţa lor, pe suprafaţa oglinzii cu sucitorul.

Vor să dea bine-n faţa altora…

Dar în reflexia ei, măreaţă,

stă întotdeauna cu monoclu

(geam reflectând alienarea),

neacceptarea.

Tu încă dormi dragul meu, în celălalt fotoliu

şi poate de-asta încă îţi apar în vis…

însă eu sunt plecată din fotoliul acela de foarte mult timp.

Dar te privesc, încă, să ştii…

de-aici de unde sunt,

ca-n palmă,

şi-ţi dau în fiecare dimineaţă bună dimineaţa

în gând…să te-ajungă cu dragoste,

pe care nu mi-o mai explic,

o las aşa,

liberă de orice constrângere,

până când nu va mai fi nimic,

ori altceva.

12 şi la : psi©, carmen pricop, irealia, simonaR, virusache, scorpio, carmen dj, vero, dor.

  1. Am oftat… ori altceva. 🙂

  2. Io cand zic ..buna dimineata..nu mint! Deci , buna dimineata!Ai almanahit misto! :))

  3. […] ,,Duzina” și la psi, almanahe, Irealia, carmen pricop, virusverbalis, Some Words Like this:LikeBe the first to like this. […]

  4. @ Almanahe,
    Buna dimineata !
    ” Cand iti zic buna dimineata ” eu ma astept sa-mi raspunzi !!!
    Weekend placut !
    Cu stima si respect,
    Aliosa.

  5. […] Mirela Pete, Gabi, Manole, Rokssana, Cristi Milla, Almanahe, Schtiel, Lili. 45.731283 21.235517 Share this:StumbleUponDiggRedditLike this:LikeBe the first to […]

  6. Hmm…si eu dau ,,buna dimineata” in gand….

  7. […] invitat iar noi am răspuns :almanahe, carmen pricop, Irealia, Some Words, virusverbalis, Scorpio, Like this:LikeOne blogger likes […]

  8. Mi-a plăcut Oli. Multă sensibilitate și multă durere. Legitimă.

    • Amintiri, Carmen…Acum sunt mai puţin dureroase. Au rămas în mine ca un fir abia perceptibil, asemeni cărăruicii din prima imagine printr-o mare de alb.
      Doar gânduri …multe gânduri în alb.

  9. O boare de tristete pluteste si la tine… cred ca e toamna de vina 😀
    Buna dimineata (pe bune)!

    • Bună seara, SimonaR! 🙂 Tristeţea pluteşte fiindcă e o zburătoare
      Dacă zăboveşte prea mult deasupra căpşorului meu, i-o retez (aripa) cu un zâmbet.
      Nu e de la toamnă, e de la mai multe toamne. 🙂

  10. Cred ca suntem multi cei care… spunem Buna dimineata! cuiva numai in gand…


  11. E tot ce imi trece prin minte acum. E un poem de pus la suflet, acolo unde ascund eu tot ce e frumos!

  12. Buna dimineata zic si eu, si imi aprind tigara, sa vad ce-o sa descopar in filtrul tigarii….

  13. bună dimineațaaaa! 😀

  14. Almanahe, hello! Thank you for visiting my site and commenting.
    I read The Cigarette Duet in a computer translation, but I think I understand something of its sadness and hope. My response is that the meaning of life is only found in Jesus Christ, Who died for our sins, sicknesses, and sorrows. Trust in Him! Those who trust in Him will never be disappointed.
    Maria

  15. Welcome, Maria! I believe in the power of thoughts, in the mind’s eye power. I believe in dreams…
    If all this is God, then I believe! Glad to see you here!

almanahiţi, vă rog!

