alma nahe

În lumină

In arena luptelor sterile on Septembrie 17, 2012 at 3:00 AM

Mi-au căzut în palmă câteva litere,

eu nu ţineam mâna întinsă, mi-o retrăsesem demult

şi m-am mirat.

Primul impuls a fost să le omor din faşă,  în vârf de limbă,

să le înec cu un pahar cu apă, ca să nu-mi stea în gât,

c-am păţit-o odată.

Da’ acum, nu, agile, îndată s-au rostogolit,

s-au dat peste cap şi s-au aşezat, halei-hap ― un pic aplecate spre dreapta,

pe linia vieţii ―

pune în lumină şi pe urmă semnul mirării.

Eu m-am fâstâcit, de când mama naibii

s-aşază literele singure?

Ba, unele au mai şi căzut,

stai şi-adună-le acu’,

uite un s pe strugurele de pe scalp, semn din naştere ― nici nu mă mir că l-am văzut,

las să-l vadă şi alţii cărora le-am întors spatele, da’ n-au văzut ―

l-am lipit de pune ―

aşa cum şi-o fi lipit şi mama strugurele de burtă la gură,

accidental, de poftă ―

spune în lumină!

Ho, că spun,

da’ ce sens are? Aplauzele sunt o stare trecătoare.

Eu o spun în întuneric, de obicei,

aşa m-am obişnuit,

o actriţă care îşi adoarme nevoile

în căldura reflectoarelor,

şi le face încă, regulat,

în gura târgului,

în orbu’ găinii,

propoziţii născute în boală ar zice unii,

eu le zic să s….

Nu spune în milă!, scrie-acum în palmă,

se sucesc literele pe degete, se-nfăşoară,

ombilicale,  

eu însă mă încăpăţânez să le las aşa, eco,

ambalez verdele-n faţă într-un oral punctepuncte,

dospeşte sărbătoarea ―

în an se pun lumi ― şi eu nu ştiu ce să fac cu ea

(nu căutaţi căciula, nu-i pe a).

Mai bine umil, în nap unse, 

le opresc aici, crucifere, în s, de la tăcere,

nici nu le mai caut,

anagramând pe celelalte, oricum nu mai e nimic din ce-a fost,

iar sentimentele, oricât le-ai muta locul,

ţinute în întuneric putrezesc.

Iar ca să ne trezim lumină

şi să nu ştim c-am fost întuneric nu e un demers posibil.

Ca şi cum aş pune paie pe foc,

mai pun în lumină un

la mulţi ani, pentru mâine, iubitule de hârtie,

un gând alb,

şi-apoi mă întorc în lumea mea,

la fel ca în prima dimineaţă fără tine,

lumină lascivă,

în formă pură,

nemulţumită că am mai gravitat încă o milă.

În altă lumină

 psi©dragoşirealiajoravero, scorpiocarmendor,

cristian, poezele, abisurile, kadia, tineriu, camelly, incognito.

  1. Grav-itaţional, pe lîngă unsoare
    ce străluceşte în galaxii disconexe
    cînd dispare,
    Universul e mare
    şi rămîn perplexe
    figurile
    care nu mai închid gurile
    pline
    de creioane fără mine
    şi sentimente fine
    după tine potopul
    se-ndoaie din degetul mijlociu
    plopul urlă-n pustiu
    cîinii din mahala
    şi trece-n goana carului ipa
    tîrît de ha.

  2. Aşa-s eu, câteodat’ îmi bag
    degetul în gură,
    apoi îl scot în vânt, să-l zvânt, să-l dau,
    în secetă verbală, de şofer,
    şi altora la supt.
    Încrezătoare, deschid verdele,
    mi-l fac inele şi muguri prin semne la geam,
    şi ca şi cum mi-aş scoate o ţeapă din bulan,
    mă trezesc că-s i(ha)apă la volan,
    fără să ung, trag, de-a calului
    nătâng.
    Ochi mă strânge, nu cu uşa, cu fereastra,
    da’ la primul semafor cobor,
    că mi se mai rupe
    tocu’ de-atâta dulceaţă şi
    de-atâta coafor de metafore încreţite
    în fructele dragostei,
    de prea multă vreme scofâlcite.
    După mine vină cine-o vrea,
    plopu’ îi cu perele,
    răchita-i cu micşunele,
    c-aşa a stabilit povestea,
    nu eu,
    şi de când mina creioanelor şi-a înghiţit minerii,
    oricum numa’ o lumină a rămas aprinsă,
    da’ o stinge ultimu’ venit, nu-mi fac griji c-aş primi altceva,
    de la gravitaţie,
    pe lângă un soare,
    cu care ştii ce fac?
    Uneori trag de-o rază de-a lui
    şi mi-o bag în cur…te! 😉

  3. […] încumetat la psi-luneală şi : almanahe , Irealia , psi , Vero Cine se mai încumetă? Regulile jocului se află aici. Like this:Like6 […]

  4. Gravitatia da senzatia si la, la, la, la…

  5. […] și la psi, Irealia, Dragos, Vero, almanahe Like this:LikeBe the first to like this. […]

  6. La tine toate demersurile sunt posibile 🙂 Aşa cred eu….
    Bună dimineaţă să-ţi fie!

  7. […] Lunelile sunt incomplete fără ei: psi, dragoş,Vero, almanahe, Scorpio […]

  8. […] Irealia, Dragos, Vero, almanahe, Scorpio am ajuns în sfârșit și eu. Like this:LikeBe the first to like […]

  9. […] mai scris azi în lumini: psi©, dragoş, irealia, almanahe, vero, scorpio, carmen, dor, Share this:TwitterFacebookLike this:LikeBe the first to like this. […]

  10. […] mai scris pe tema ”În lumină”: psi©, dragoş, irealia, jora, vero, scorpio, carmen, dor, almanahe Like this:LikeBe the first to like this. By cristiangheorghe, on septembrie 17, 2012 at 1:34 pm, […]

  11. acu te ţii după iubiţi de hârtie? mâine ai să mi te plângi că au devenit copacii de care nu mai vezi pădurea!
    apropo… câte rânduri sunt? şi… unde-i lăptăreasa? lumină ai adus, da tot n-o văd! 😀

    • 1. nu mă ţin după hârtii, eu sunt literele de pe ele; ele vin după mine; uneori mă scriu cu cerneală invizibilă, ca să nu mă mai ştie ele de mine şi alteori pătez. 🙂
      2. mâine poate o să mă râd ţie că am devenit pădurarul care le-a taiat elanul din rădăcină.
      3. sunt rânduri, rânduri…important e doar un rând.
      4.lăptăreasa e în uitare.
      5. Păi, ce? Era vorba s-aduc? Am dat eu o fugă până-n ea. 🙂

  12. Ia, să văd !
    Tu te joci cu cuvintele, Psi le visează , numai eu nu fac altceva decât să mânânc cartofi fierți cu amintiri ( reci nu, nu -mi sună bine) stinse ( ca la Dragoș luminile ) ! 😈
    Nu mai știu ce semn este, sper să fie optimist.

  13. L-am încurcat, încerc altul. 🙄

  14. s de la tăcere şi t de la mine

  15. ai prins în palmă
    anagramă de viaţă
    şi arunci zaruri.

  16. […] a fost psi-luneala de astazi. Au scris mult mai inspirat si irealia, Dragos, Vero, almanahe, Dictatura Justitiei, Scorpio, Cristian, jora, Kadia, Abisuri, Carmen Pricop, cammely si incognito […]

  17. ”Aplauzele sunt o stare trecătoare.

    Eu o spun în întuneric, de obicei,

    aşa m-am obişnuit,

    o actriţă care îşi adoarme nevoile

    în căldura reflectoarelor,”

    Așa spui tu, aș zice că ele unesc două lumi, care tresar într-o inimă!

    Să fii ocrotită mereu de căldura aplauzelor!

  18. […] mai scris si altii, daca sunteti curiosi: psi, abisurile, almanahe, cammely, Carmen Pricop, Cristian, Dictatura justiţiei, dordefemeie, Incognito, Irealia, Jora, […]

  19. n-am cuvinte…
    se pare ca ai muza buna, sa-ti traiasca! 😆

  20. […] Adela Onete, Adrian Voicu, Almanahe, Carmen, Gabriela Savitsky, Manole, Renata Carageani, Schtiel, Theodora Marinescu. 45.731283 […]

  21. […] încumetat la psi-luneală şi : abisurile , almanahe , cammely , Carmen Pricop , Cristian , Dictatura justiţiei , dordefemeie , Incognito , Irealia , […]

almanahiţi, vă rog!

