alma nahe

În tromba iluziei

In joi alb on Septembrie 13, 2012 at 9:53 PM
 
Eu mergeam pe o pânză de păianjen şi am întâlnit un ἐλέφαντ  alb, mergând pe călcâie.
I-am dat bineţe, el s-a uitat la mine cu mirări de elefant alb,
apoi şi-a lipit trompa de inima mea, a ascultat un pic,
şi-a scuturat urechile şi pe dată au început să crească zeci de alocasia macrorrhiza,
cu frunze mari, cordiforme,
şi în timp ce eu priveam impresionată tufa liliopsidă,
ἐλέφαντ alb şi-a ataşat pe nesimţite trompa de conca mea auriculară stângă şi
ce cauţi tu în pânza mea de păianjen? m-a întrebat în şoaptă de elefant.
Uite, mă legăn, ce să fac? am vrut să-l enervez  în talpă, dar  i-am văzut dintele lui Buddha
şi mi-am amintit că în lume nu există numai dâre de mirosuri de fân,
ci sunt şi elefanţi orbi, care se sinucid, strivindu-l,
aşa că i-am răspuns respectuos, cu voce potrivită, că, să stea liniştit,
că pânza pe care ne-am întâlnit e a lui Darwin, păianjenul,
mai puternică de 10 ori decât kevlarul şi că ne ţine_
chiar şi dacă mai chemăm, el un elefant, eu un om,
ca să ne legănăm împreună_
că ne garantează cântecu’ că ţine până la 10 elefanţi, până să o rupem
şi, fireşte, industria militară.
Şi mi-am pus mâinile la ceafă, şi pe urmă m-am trântit ca într-un hamac
că dacă e loc_şi e!_tare-aş vrea să stau şi eu, aşa i-am mai zis, după care
pu-pu-pu, pu-pu-pu, vreau să stau şi eu aici, lala,
pu-pu-pu, pu-pu-pu, vreau să stau şi eu aici, lala,
uite-aşa cântam, bisând, şi el a zis:
Doamne, mare ţi-i pădurea cu alune…cări în iluzie!
şi s-a dus, pe vârfuri, să mai cheme un elefant,
iar ei i-au răspuns chemării:
Tu ai găsit-o umblând pe calea înoptită, gândire corectă, vieţuire corectă, efort corect, atenţie corectă, concentrare corectă, dar ea? Şi el, naiv,  nu s-a mai întors.
M-am legănat ce m-am legănat de una singură,
şi-am mai contemplat o vreme cele 10 colţuri ale universului,
şi făcând şapte paşi peste univers, am strigat:
aceasta e ultima mea naştere din burtă,
şi pe urmă am mers până la magazin şi mi-am cumpărat nişte smochine.
 

Pe marginile iluziei ispititoare, am dat şi eu târcoale, fără să zic măcar pâs,  unui cuib călduros  şi generos de vers alb.

 
Efect în nisip,
paradis, spirit-pom, un
om: Carmen Pricop
 
La mulţi ani, Carmen!
 
  1. te așteptasem, așa să știi. 😦 dar la mine e de o vreme o liniște marmoreeană și cred că nu vreau să mai găsesc cuvintele…

    • ştiu că mă aşteptai, psi©, dar era aşa de frumos acolo la tine, cu EO în boboc de iluzie, încât mi-am zis că mai bine ţes ceva aici, da’ să vezi, a naibii iluzie, că nici eu nu-mi găseam cuvintele, da’ m-au găsit ele până la urmă, cu un mare efort în cercetare în chip de elefant alb.

  2. Si fiindca ea nu se rupea, am sunat din corn la 112
    o voce plictisita mi-a spus ca nu e de competenta
    ISU
    Jura-te! mi-am spus eu in gand
    in timp ce asteptam sa vii
    de la magazin…

  3. Fragilă creatură, elefantul alb s-a îndoit sub greutatea smochinelor şi a cedat… întîietatea pe pînza lui Darwin. Sub talpa stîngă a totemului, un şoricel îşi făcea netulburat, siesta.

  4. Bună !
    Te vizitez acum ,
    când sunt ….,
    pentru că aseară am citit
    și nu prea pricepeam nimic.
    M-am distrat
    vâzând ceva
    ce părea…..
    un elephant !
    Dar , precis,
    …..nu era.
    Cine-i păianjenul
    cu pricina ?
    Deci, bună !

    • Bună, Carmen! 😛
      Păi cin’ să fie, nimeni altul decât vestitul păianjen ce-mi ţese mie pânza iluziei aici şi care pe unii i-a speriat, iar alţii nici nu l-au zărit încă.

  5. Plasa lui darwin:
    alune-cări în ochiuri
    pentru rEVOLUŢII.

    Spirit-pom pierde
    toamna o frunză. În ochi,
    poate dă mugur.

    Aşa de frumos m-ai scris! Mulţumesc mult! 🙂

    • Zece mii ochiuri,
      schimbând căi şi filosofii
      întru Absolut.

      Prin cunoaştere,
      construim lumea! Nu ştim,
      nu există, şi-i trist!

      Ceea ce este!
      Întreagă, viaţa de om:
      semnificare.

      Cu prinsul lumii,
      stăm în atât,
      plus, minus încă.

      Te-am scris precum îţi
      era semnificarea:
      spirit-pom, cu fruct.

      • Cădeau una câte una smochine albastre
        treceam rând pe rând pe sub crengi
        la metro

        seara cu sânge închegat
        tăcea întepenită în vârful toboganului
        a-rim-jim-jim

        ardeau nişte paie negre în curte
        şi toti se retrăgeau la culcare
        mirosea a coama pârlită de cal
        doi, patru, şase, opt, zece
        ieşi afară tu

        un sărut pe buze, doar unul
        când clipe se jucau la tâmplele noastre
        umbra mâinilor mele îţi căuta părul
        ochii tăi mă orbeau, decojeam
        un condensator argintiu, rezistenţă
        pace şi cadenţă

        şi toate astea dosite
        pe undeva pe la bibliotecă

        oricum, să vii diseară
        o să mă uit în ochii tăi, promit
        doi, patru, şase, opt, zece.

        (doişpe, paişpe, şaispe, optişpe, douăzeci!)(Cădeau smochine-Diaconescu Marius Catalin [irizor ])

      • Eu is un spirit in pom.
        Beau ce beau si ma sui,
        pe scara.
        Vin de la alimentara,
        mi-am luat. :))

  6. as. almanahi. da’, sincer,…. m-am pierdut. poate ca-s prea batran ca sa vad care-i capul si care-i coada. o seara buna….

    • old an, te-am recuperat din spam. 🙂 bun venit, şi nu-i bai, almanahirea aşa-i, fără coadă sau cap…
      de n-ai nimic de-almanahit, dai bună seara, şi pe urmă pleci de unde-ai venit.
      data viitoare, poate laşi si cărare, că tare-mi mai place să şed cu bătrânii la şezătoare. 🙂

  7. „mi-am amintit că în lume nu există numai dâre de mirosuri de fân,
    ci sunt şi elefanţi orbi, care se sinucid, strivindu-l,„

    prea dulce antagonism..

    Pui de-o șezătoare? mă înscriu!

  8. e o nebunie aici la tine! Îmi relaxează neuronul textele astea. Ești genială, ți-am mai zis!
    🙂

almanahiţi, vă rog!

