alma nahe

În fiece zi m-aş uita după tine ca într-un meniu

In Superblog2012 on Septembrie 8, 2012 at 7:14 AM

Mi-am rezervat aşteptare la fereastră
şi mi-am comandat apele tale în căuş de lemn,
cu  aromă de soare blând în mugur de linişte
în care chiar acum îmi înmoi limba.
Ieri am cerut dor rulat în frunza lui Noe,
voiam să-mi împărtăşesc cu vin ucenicii scrisului,
ca ei, recunocători, să vrea să mi te facă vers statornic,
dar ei nuşinu, că trebuia să cer mai degrabă scară la cer,
că ieşeam mai ieftin pe nota de plată.
*
La fereastra-ţi m-ai folosit scară,  m-ai numit cea care stă
şi eu, ce să fac, mi-am cumpărat ieri vestă cu diagonale.
dor urmele, dar stai liniştit, mă deprind,
şi dacă ai vorbi cu celelalte alpiniste să-şi folosească absorbitoarele de şoc
aş fi mai puţin alunecare în vers, mugur de întristare
şi te-aş zugrăvi statornic şi blând.
Pe urmă ţi-aş cădea, la prima adiere de vânt, uşoară,
în căuş de palmă, o frunză, numai a ta,
pe care s-o frămânţi până la linişte.
Dar nu, ţie îţi place să stai cu ochii în soare, Geronimo, cel care cască,
şi să te reculegi  în limba chiricahua, pe morman de frunze,
cântec despre rucsaci şi iubiri.
*
Eu uitam tipurile de oameni,
şi m-am apucat să cultiv cuiburi de ieri în vers,
ca să mi-i amintesc pentru când mi s-ar fi făcut dor, fereastră spre trecut.
În dreptul tău am desenat un soare blând pe o frunză,
pe urmă am luat un mugur de brad pe care am scrijelit cu un cuţit cuvântul statornic,
apoi le-am ascuns sub un căuş de vise aiurea-n vânt şi-am aruncat scara.
Absenţa ta trecea prin mine ca firul prin ac,
pe urmă linişte, fiecare cer un pelerinaj, punct în urma acului.
*
Gata! Nu mai tai frunză la câine!
M-am gândit ca mai întâi să-i dau o mână să mi-o roadă.
Şezi blând, domnule câine, i-aş zice, uite, vezi, nu-mi tremură mâna deloc!
Oricum, mai am una surpriză, ţi-o scot pe fereastră mai încolo, căuş cu apă
pentru digestie,
ce e mai bun la urmă!
Bleagă, le-am folosit până acum ca şi Venus învingătoarea,
într-una ţineam un scut şi într-alta o oglindă.
Mugur de iubire, organizam excursii în scris înflorind scara blocului,
urcam mai întâi pe acoperiş,
unde mă prefăceam că e soare,
şi că de-asta mă ustură ochii,
pe urmă coboram abia ţinându-mă de balustradă la subsol
şi respiram mirosul coclit al lui ieri,
unde îl construiam pe azi, în vers liber,
ţinându-mă de burtă şi-l îndesam pe ţeava principală,
să-mi curgă rece pentru dimineaţă,
când mergeam la baie să mă spăl pe ochi, pentru treziri.
După ce îmi împăiam până la ultima pană sentimentele,
le urcam înapoi la etajul patru, în vârf de suliţă,
în linişte, pâş-pâş,
să nu mă simtă vecinii şi le făceam Muzeul Sentimentului Statornic,
cu vizitator unic.
Ia stai, nu roade încă…şi nu-mi face statuie!
La loc comanda!
[…]
M-am răgândit, fiindcă mi-am dat seama ce izvor cu apă sfinţită e-n fonturi!
[…]
Nu  te opri, ar spune el, eu… ascult.
[…]
 
Ce să zic, mi-a curs un pic de sânge, da’ mai am destul cât să scriu niscaiva  advertoriale la SuperBlog, că nu dor!
Nu mă doare mâna, adică! Şi nici vreun câine nu mi-a păpat-o încă… 😛 De la 1 octombrie…Până atunci, înscrieţi-vă!
Regulamentul de desfăşurare a competiţiei îl găsiţi aici. Înscrierile se fac în perioada 1sept-30sept. Succes tuturor!

Click pe afişul concursului, pentru şi mai multe detalii. Eu am aflat de concurs de la dor. De la mine a aflat Irealia. Poate se ia şi la voi, dragi duzinari: psi©, dor, dragoş, anacondelevirusache, altcersenin, scorpio, carmen, poezele, irealia, simonaR, lolita.

  1. Un vierme de matase, va rog,
    pe post de dulce la desert!
    Am sa torc gogoasa de borangic,
    pana departe, departe de tot,
    apoi
    dintr-un tort nou de voal de lana
    am sa torc niste dor de tine
    cu mine!
    ooo, pe loc repaus!
    rupeti randurile, am auzit
    Cine esti tu sa visezi atat!?
    Lumineaza-ti fata!

  2. Mi-am luminat-o, am scos si limba…Cine sunt eu să visez atât? Păi, să vedem…eu sunt un un Almanahe, ca parte corp’orală a lumii sale, care este o creaţie de sine, apărând un şir nelimitat de almanahi care transformă unitatea egală sieşi a ALMANAHeului unic, în multiplicitate indefinită de ‘PS(d)euri’, ca să ne exprimăm verdemetafiziccopt. 🙂 Bună dimineaţa, zâno!

  3. Vesta cu diagonale?E da rau , sau da bine? :)) Sa nu-i dai aluia prea mult ptr.scara! :))

    • e de bine dacă adăugăm şi nişte suspensori. :))
      ei, îi dau, de ce să nu-i dau?
      stau acolo scară, pân’ până cade(-n)c…, pân s-o face sară. 🙂

  4. mi-am pus tâmpla în fereastră
    apele tale de brumă îmi stau martor căuş
    şi-mi miroase a mugur de linişte pe soare
    când mă recunoşti, neprivindu-mă.
    dor pe papilele mele te strigă
    ca un must încă nedevenit vin,
    vers statornic ca o scară spre cer
    pentru care nimeni nu cere nota de plată.
    mi-ai rezervat aşteptare la fereastră
    şi m-ai prins într-un căuş de lemn
    soare blând în linişte-mugur
    în care îmi înmoi acum pana.
    ieri frunza lui Noe se înverzea a dor
    când ucenicii scrisului te împărtăşeau clipei
    a recunoaştere, tu, statornic în toate,
    şi a promisiune de scară spre verb.
    nota de plată este astăzi cec alb
    şi zâmbet.

  5. […] almanahe, anaconde, virusverbalis, dragos ne revedem după ce vin de la […]

  6. […] poţi merge să-i citeşti şi comentezi pe cei care s-au înscris deja. almanahe , anaconde , carmen pricop , dictatura justitiei , dragos , […]

  7. Sentimente plimbate în sus şi în jos,
    Prin sacrificiu de sine…
    Să îţi fie mereu de frumos,
    Să îţi fie totul numai de bine! 🙂

  8. […] Acrilice, Almanahe, Atlantisra, Belsim, Bibliodeva, Calea spre tine, Carla, Colțu cu muzică, George Valah, Ioan […]

  9. Apoi, aici s-au oprit la şuetă muzele toate, degeaba le mai aşteptam io, Curioasă-s, cine ce-ar desena în dreptul meu?! 🙂

    • O, dar n-au stat mult, cum au venit aşa au şi plecat,
      nici prea muze, nici ursuze,
      doar o goană pe sprânceană,
      doar o boare pe sub floare,
      doar o toană, ca de toamnă.

      În dreptu’ tău stă desenat deja 5…pe urmă, dacă vrei să afli care şi ce, fă şi tu un concurs, că e la modă, oferă ca premiu o mâncare făcută de tine. :))

      • Bine că ai apucat, în forme de le-ai turnat, atâta cât ele-au stat. Muzele, ursuzele!
        Şi uite cum a luat-o pe arătură durerea mea de cap! A cutremurat-o hohotul sincer. 🙂 Ce faină eşti! LOL! O mâncare făcută de mine! Hihihihi….

        • Văz că în loc să faci tu concurs, te-ai înscris La SuperBlog. :))
          Să ne fie de bine. Eu aş vrea să ne înscriem toţi, că doar nu degeaba ne antrenăm cu duzinile. Joacă e joacă, e plăcută, da’ am văzut că nu rămân toţi şi cred că din cauză că se plictisesc. :). Şi îi înţeleg, pe de o parte.

          • Păi mi-a fost mai la îndemână să mă înscriu decât să cuget la un fel de mâncare pe care să-l gătesc! 🙂 Dar și când m-a lovi ideea, să te ții! 😛
            Hai să tragem duzinarii de mânecuță, poate vin cu noi!

  10. Ce de duzini…. m-am pierdut printre atatia muguri la ferestre 😀

  11. Te văd cu pumnii strînşi, scrîşnind uşor din dinţi, pregătită de atac. Nu ştiu dacă-i de bine sau de foarte bine da’ nici nu vreau să-mi imaginez altceva. Şi nici nu mai am vorbele la mine, de-o buca’ de vreme, aşa că-ţi urez baftă şi-apoi mă retrag.

  12. […] septembrie 2012, 4:18) Au mai scris la duzină următorii : almanahe , altcersenin , anacondele , Carmen Pricop , Dictatura justiţiei , dordefemeie , Irealia , psi , […]

  13. Dumnezeule ! Inspirată ai mai fost !
    Ești cumva… îndrăgostită ?

  14. Geronimo! 🙂 Si vers statornic sa curga in caus de dor intr-o liniste de ieri cu soare bland la fereastra unde scara se transforma cand in mugur cand in frunza…

  15. […] mea după almanahe: mi-am pus tâmpla în fereastră apele tale de brumă îmi stau martor căuş şi-mi miroase a […]

  16. @ Almanahe,
    Buna dimineata !
    Superba imaginea ZANEI in asteptare …………!
    O duminica frumoasa !
    Aliosa.

  17. […] mulțumesc pentru daruri și pentru că m-ați ținut de mână o clipă. Mai pe seara am fost cu Almanahe la lilieci. Ea vrea să și-l pună în păr pe al ei. Eu mi-l voi pune sub pernă, să visez […]

  18. […] SuperBlog 2012! Mi-a fost dor de-o competiţie ca la carte şi uite-o, mi-a scos-o draga de almanahe în spaţiul virtual în care mă învârt şi mi-a pus-o-n drum, să nu care cumva să nu mă […]

  19. […]  si pe la ceilalti ,,Duzinisti” psi, almanahe, anaconde, virusverbalis, dragos, Dictatura justitiei, carmen […]

  20. retorica intrebare, ce-om fi nu stiu, dar daca stim ce vrem sa fim avem deja o speranta.
    „în linişte, pâş-pâş”, ma retrag la somnic, noapte buna! 🙂

  21. In fiecare zi in care citesc la tine e ca şi cum m-aş uita intr-un meniu.

  22. Salut si bun venit printre participantii la SuperBlog 2012! Iti multumim pentru inscriere si te asteptam la start luni, 1 octombrie! Succes! 🙂

  23. […] mai scris la duzină următorii : almanahe , altcersenin , anacondele , Carmen Pricop , Dictatura justiţiei , dordefemeie , Irealia , Lolita […]

almanahiţi, vă rog!

