alma nahe

Déjà vu

In cap umplut on August 11, 2012 at 3:55 AM

ca o asistentă plictisită,

mă zgâlţâie neîntrerupt mirosul nopţii,

ca un malaxor mă frământă.

tu, dragul meu, poate că aşteptai un cuvânt pur,

care să cuprindă totul,

cum e inundă.

însă, tâmp,

alfabetul tăcerii îl explică clar doar pe nimic.

deci, ce să-ţi spun?

că pe aici încă nu plouă?

memorie ofrandă,

încă mă deprind greu cu ce sunt acum,

dar fac progrese,

vara asta n-am mers desculţă,

n-am folosit evantai nici în cele mai toride zile,

m-am scurs în pământ, ape-ape,

oraşul încolţeşte în aceeaşi sămânţă

şi din balcon  mi-am făcut stupină.

ursus arctos,

urmez un fel de protocol de imobilizare la sol

şi în loc să vorbesc, murmur.

capul e mai limpede,

mă gândesc cu duioşie că se-apropie septembrie,

care poate c-o să te mai nască încă o dată

nu numai în dosul cuvintelor mele alambicate.

între timp a început să plouă ca o prevestire,

ca un capriciu,

de parcă un ucenic al lunii supraveghează anume cuptorul încins, inima-mi.

întind palmele, iau apă în căuşul lor, e rece,

vietăţi nevăzute poate că înoată între linia norocului şi cea a vieţii.

las să-mi plouă încă în palme,

pulsaţii în spume nasc o nouă lume.

în timp ce scriu mă cuprind goluri reci de aer

şi mirosuri vegetale mă poartă sub bolta neagră, imensă,

pe care licăresc două stele,

ca doi ochi de monstru, săvârşind cine ştie ce mârşăvie.

cum te simt?

ca o ciupercă răsărită după ploaie

în peştera începutului

pe care scrijelesc acum,

ca un déjà vu,

noi înălţimi.

12 cuvinte, alte poveşti : psi©jora, tineriuvero, tibi, carmen pricop, scorpio, carmen, irealia, dor, virusache, drugwash.

  1. […]  tineriubond, vero, almanahe Share this:TwitterFacebookLike this:LikeOne blogger likes this. Posted in 100 de sunete | […]

  2. Uite cu ce frumuseţe mi-am început ziua! 🙂
    Un sfârşit de săptămână frumos, răcoros, ploios şi nu plângăcios!

  3. „încă mă deprind greu cu ce sunt acum,

    dar fac progrese,

    vara asta n-am mers desculţă,„//

    plouă cuminte, răsar melci și ciuperci, râd în vals timid frunzele, cerul și-a pus umbrelă de nori, soarele face cu ochiul !

    Bună dimineața, Olly!

  4. […] ,, duzinit” si almanahe, jora, tiberiu, anavero, poezele, Like this:LikeOne blogger likes this. […]

  5. Bună dimineaţa, Alma! 🙂
    A plouat şi pe la noi dar, ciuperci încă n-au apărut…

  6. deja dor de septembrie? hmmm….

  7. […] dăruit duzina psi iar noi ceilalți ne-am conformat :anavero,  jora, almanahe, carmen pricop, scorpio, […]

  8. […] tibi, tibi 2, carmen pricop, scorpio, almanahe, jora, dictatura justiţiei Rate this:Share this:TwitterFacebookLike this:LikeBe the first to like […]

  9. Văd că Jora şi-a făcut din plin datoria azi-noapte! 😀 Te-a ajutat/inspirat, întrecându-se pe sine însăşi!

  10. […] făcături – la psi şi pe la alţii, cum ar fi: Tiberiu, Jora, almanahe, tiberiu 2, scorpio, Carmen Pricop, dictatura justiţiei, irealia 45.700000 27.179722 Share […]

  11. Nu vreau septembrie, vreau mai bine să plouă în august decât să vină iar începutul de an școlar.
    La fel „întind palmele, iau apă în căuşul lor, e rece,

    vietăţi nevăzute poate că înoată între linia norocului şi cea a vieţii.

    las să-mi plouă încă în palme,

    pulsaţii în spume nasc o nouă lume” fac și eu.
    Și-mi place.

  12. e de înţeles că nu-ţi place septembrie, Carmen! păi, să mă vezi pe mine cum mă bag vara suub blăniţele almanahăi de pe canapele, că mor de frig…îţi imaginezi ce frig o să-mi fie în septembrie?

  13. Frumos alambic al cuvintelor! Sa vina septembrie cu racoare! O zi frumoasa! :))

    • virusache, ţi-am corectat alambicul „cuvinelor” pe negândite, deşi, acum, că mă gândesc, suna mai bine decât „cuvintelor”.
      o zi frumoasă şi răcoroasă şi matale! şi zi bună mâine, la pescuit!

  14. Ursoaico! 🙂

  15. Adînc m-am înălţat printre cuvintele tale tîlcuite şi bine ticluite…

  16. Cupor încins ţi-e inima, pe bună dreptate, altfel n-ai topi cuvintele în aşa forme măiestrite
    Septembrie-i luna mea de suflet. 🙂

  17. Şi eu sunt născută în octombrie, dar în septembrie am realizat mai multe! 🙂

    • eu habar n-am lunile când am realizat ceva şi nici anii…dar ştiu când a realizat mama. :))
      …un şir lung de 10, pe linie :
      10.10.1973…la ora 10 travaliul mamei, la 12 m-am născut.
      o rază de soare a apărut(din înnorat, nu din senin) atunci pe canalul naşterii…

  18. Eu ştiu de septembrie pentru că întâmplarea face că atunci s-au adunat mai multe: mi-am luat lumea-n cap, m-am măritat, am făcut primul copil, am intrat în câmpul muncii… 🙂 Plus că sună cel mai frumos: septembrie! Sunt curioasă ce fac anul ăsta! Octombrie parcă-i gras! :)) Hehe, tu eşti născută ca mama, pe 10.10. Eu sunt pe 3.10.76. 🙂

  19. „Versiunea” mea se cheamă CUVINTE ALAMBICATE:

    Tu, dragul meu, poate că aşteptai un cuvânt pur
    ca doi ochi de monstru, săvârşind cine ştie ce,
    ca un capriciu,
    care poate c-o să te mai nască încă o dată…
    Dar fac progrese,
    urmez un fel de protocol de imobilizare la sol;
    încă mă deprind greu cu ce sunt acum,
    n-am folosit evantai nici în cele mai toride zile,
    şi în loc să vorbesc, murmur
    ca o asistentă plictisită.
    Capul e mai limpede,
    nu numai în dosul cuvintelor mele alambicate!
    Ca un malaxor, mă frământă
    noi înălţimi,
    pe care scrijelesc acum.
    Deci, ce să-ţi spun?
    Alfabetul tăcerii îl explică clar doar pe nimic!
    Mă gândesc cu duioşie că se-apropie septembrie,
    însă, tâmp,
    ca un déjà vu,
    oraşul încolţeşte în aceeaşi sămânţă
    memorie ofrandă,
    de parcă un ucenic al lunii supraveghează,
    ca o ciupercă răsărită după ploaie
    în peştera începutului…
    Ce mârşăvie!

  20. ploaia vine mai mereu cu parfumul toamnei 🙂

  21. […] tibi, tibi 2, carmen pricop, scorpio, almanahe, jora, dictatura justiţiei, virusache, […]

  22. […] poveştile lor, duzinarilor care ne-au încântat astăzi: tibi, tot tibi, carmen pricop, scorpio, almanahe, jora, carmen, vero, irealia, dor, virusache şi dragoş. pe anaconde o regăsiţi cu opera-i în […]

almanahiţi, vă rog!

