alma nahe

Duminica alegerii sau Floarea de loldilal

In 1 on Iunie 10, 2012 at 12:01 PM

Probabil că peste 700 de ani, în viitor, vă asteptaţi ca lucrurile să stea cu totul altfel decât acum.

Azi alegi!…Deci?

Ce alegi azi?

Mâine  se confirmă ca fiind alegerea cea bună? …

Oricum, poimâine ne adaptăm!

Ne adaptăm, fiindcă peste tot ne pândesc tertipuri, tertipurile Ademenirii. Pentru că suntem nişte turişti cu mintea-n viitor, însă, turiştilor, dragi turişti, avem încă un timp, altul decât cele trei în care ne tot fixăm,  avem, şi asta pentru totdeauna, timpul poveştilor!

Şi, (mai) avem de vizitat, mai ales, acele poveşti în care se întrevede speranţa reînvierii lumii vechi, într-un anume viitor, unul nou. Nou, nu bou!

Da, vizitatori chiar acolo, în trecut, deşi plecaţi înspre (un)viitor, acolo unde sălbaticii se descurcau fără legi scrise, ah, legile prezentului, care (încă) îi domesticesc şi (încă) îi îmbracă!

Haide,  să (ne) purtăm cu chibzuială, goi, cu toţii în stra(n)iul dorului, căci dorinţa ni-i, la infinit,  între naştere şi moarte, petic de trai!

Şi asta, fiindcă hainele-s perimate, dragilor, deşi ale timpului prezent, că dacă, revenind ieri, nu se  prea potriveau purtării zilei care-a trecut, nu se potrivesc nici zilei de mâine…Care vine cu alte sudori.

Paranteză.

Am cravata mea, sunt pion ieri…  pion ieri azi,  mâine cine ştie ce …

Revino ieri, Anne!…(eu ştiu de ce!)

Închid paranteza.

Iară noi, chiar, dacă suntem cenuşăroi? Că suntem(în paranteză), ştim!

Dacă suntem, suntem! Şi n-avem întotdeauna zânele cu noi…ori abra-ca-da-bra s-a tot zis, dar dacă nu-s destui şoareci (de bibiliotecă) dispuşi să devină vizitii….deh! Aşa că, unii dintre noi, bosstănim! …În caleşti 4X4.

Pentru un viitor decent, noi ceilalţi, în care să ne-avem cu noi înşine ca fraţii(sau ca surorile), ar trebui  să-ncercăm şi pe ebre-ce-de-bre, ibri-ci-di-bri, obro-co-do-bro?

Pe ubru-cu-du-bru l-a-ncercat tuşa Vero. Ce-a ieşit? Răspunsul e aici, livrat la fix.

Ce zi e azi?

E ziua retragerii dintr-o închisoare contravenţională. E ziua când votăm pentru o culoare locală! E ziua în care eu ştampilez pătrăţelul cu însemnul florii de loldilal, sperând într-unul , Izvoditorul şi a toate ţiitorulşi sper ca după asta, Sfinte Dumnezeule, să fiu aceeaşi, cu slujba temporară pe care o am.  Să nu-mi vinzi, Rayadatys,  norocul ca ghinion!

ŞtiuParadisul-paradis nu-i aici, aici e încă Paradisul bărbaţilor, mărturie stă clocitorul Josh, eviştilor şi adamiştilor! Ştiu că ici e-n Râpa Amăgirilor, ştiu că colo stă-n puterea pereche!

Ştiu!

Şi mai ştiu că misiunea irecuperabilului Donald, una banală, aceea de a dilata pentru sine fracţiunea de secundă, se va complica, căci  aici trecutul nu se modifică pentru o biată întrebare.

Aici,  unde?

Aici(unde) n-avem un birou cu inscripţia „Localizări”, precis!

De-asta ne şi trebuie un pregătitor, unul care să ne facă să alegem pe şi anume tăceri, şi nu pe vorbe goale sau zaruri aruncate deja! Scrisoarea lui Zwiat e a noastră, a tuturor

Iar pe ei, cei pe care-i ştampilăm,

„Noroc că-i lasă legea să tot crească,

Să facă umbră altora-mai mici!_,

De umbra celor nalţi să se ferească

Bătându-se pe posturi de furnici!”

Posturi, nu posturi! Cade bine numai pe accent!

Nu vrem să pierdem şansa retransformării…cu toate astea…pfff…

gata!

„E Ziua Zilelor”…

despre care, cu siguranţă, vom mai vorbi!

Când?

Poate de Revelion(cu scăunel şi pisică)

…uitându-ne la noi, ca la nişte emisiuni de divertisment.

Până atunci, citiţi!

Fie şi numai în voi(era să scriu vot) înşivă, ca în palmă, o palmă în care să ţineţi o floare.

De loldilal dacă se poate, bine?!

Nu-i aşa, Tineriu?!

  1. Seeeeervuuus! 🙂
    Aşa-i, aşa-i, AŞA-I! 🙂 🙂 🙂

    Super prezentare a unei super cărţi!

    – – –
    Am votat, mi-am scos politica din cap, IAR.
    Revein la cărţile mele printre care Flaorea este la loc de cinste şi tocmai citesc un roman tradus de Vero: trei sunt morţi; eu sunt numărul PATRU. Cu această ocazie mă voi reîntoarce pentru o vreme la SF, gen pe care îl abandonasem – habar n-am de ce.

  2. a, SF-ul mi-a dat întotdeauna dureri de cap, mie….l-am abandonat şi am habar de ce. :))
    da’ tuşica scrie-ntr-un fel aparte…şi-o să mai revin asupra Florii de loldilal, cu alte şi alte descrieri…m-am oprit asupra trimiterilor politice fiindcă azi îs alegeri…şi mi s-a părut potrivit; dar cele 16 povestioare trimit şi-nspre alte galaxii numai bune de poposit şi de stat…la poveşti, doar ştii!
    ..ştiam că citeşti un roman tradus de Vero, am citit, parcă, într-un comentariu…
    n-am votat încă, merg mai pe seară, să-mi adun mintile. 🙂

  3. Am votat! Au vrut sa ne pacaleasca, schimband fara sa anunte locul stiut de vot. Dar am gasit noua locatie si am votat. Ne-au pacalit ca nu au stampile. Pana la urma au avut!

  4. mai bine ne-ar păcăli că nu mai sunt candidaţi!… necinstiţi!

  5. Mulţumesc pentru prezentarea cărţii, alamanahe!
    E super, cum a zis Tiberiu, e o prezentare cum numai tu poţi face! 🙂
    Duminică frumoasă şi… inspiraţie la vot! 😀

  6. Să nu uiţi s-o treci pe coloana favorabilelor, Vero! 🙂
    Era cât pe ce să ajung şi la lansare, da’ o nesimţită(la timp) de răceală m-a ţinut în oraşu’ tău şi-al meu.
    Mulţumesc, eu sunt inspirată , ei sunt expiraţi! 😦

  7. La favorabile o trec, almanahe – imediat ce mă hotărăsc unde să pun coloana 😀
    Şi pe mine m-a împiedicat într-un an o răceală s-ajung la un târg de carte – răcelile astea nu vor să ne lase să plecăm din oraş! 🙂
    Aş zice că e nevoie de inspiraţie ca s-alegi unul dintre expiraţi 😆

  8. eu azi, maine et toujours aleg, indubitabil, arta. si asta nu pot sa sper decat ca are mandat infinit 🙂

  9. cu scăunel şi pisică la cap vreau şi eu, e revenionul meu preferat.

  10. Oli, mă bucur că te cunosc pentru că ești un om minunat.

  11. votu-i expirat . stop. carte am comandat. stop:)

    • telegrama a ajuns la destinaţie, procentele-s la locul lor(unde nici nu gândesc acum care e locul lor), cartea chiar e de comandat! şi mă bucur că ai făcut-o. 🙂

  12. loldilal: conține urme de acid salicilic, deși se maschează în ceva bazic 😀

  13. îhî!…conţine, asta-i important!

  14. Am votat, și??
    Lumea e ca așa cum este, vorba poetului.

  15. lie-lie-ciocârlie…

  16. […] Recomandări: Almanahe, Cella, Diana Alzner, Elena Agachi, G1b2i3, Inelul lui Gyges, Ioan Usca, Shayna, Nea Costache, Adele Onete, Teo Negură, Zinnaida. Share this:StumbleUponDiggRedditEmailFacebookTwitterLike this:LikeBe the first to like this. […]

  17. am citit-o azi noapte, m-am trezit cu noaptea în cap să o recitesc… O ADOR! totdeauna mi-au plăcut poveştile lui vero, dar parcă pe hârtie sunt vii!

almanahiţi, vă rog!

