alma nahe

Aproape departe

In cap umplut on Mai 14, 2012 at 9:17 AM

dacă întind mâna, vântul,

dacă pun pasul,

avântul,

printre lanuri de soare.

limba-i proverb,

piciorul şi mâna mi-s verb.

seara,

luna-i lumânare sub care preamăresc,

arta amănuntului.

când gura mi-e închisă ca un plic,

închipuie-ţi, închipuie-mi!

să naştem lumea 9 cu ochiul fiecăruia,

caligrafie-n aproape departe…

intrăm vise, ieşim bezne.

beznetici!

şi oare atingem punctele cardinale ale sinelui

făcând infuzie cu spiritele de glumă?

oamenii merg,

imitând zgomotele lucrurilor pe care vor să le transmită.

noi, inventatorii degetelor în urechi,

frământând coaja cuvintelor,

noi, adormiţii ca duşi de pe lume,

tăcând mâlc.

în urechea melc.

numai stelele sunt tăcerea depărtării!

păsările-şi potrivesc vorba-n fluier,

muţii îşi ţin vorbele-n degete,

iar vorbăreţii îşi ţin şovăiala lipită de geam.

cuvintele trag pe sfoară probabilităţi cum că,

şi-atunci mamele ar fi lăptăresele căii Lactee.

(sânul ei e vlăguit precum boaba de strugure.

laptele ei, mustul trupului mic.)

să nu uit să-mi aşez maica-n icoană!

născut(ă) şi nu făcut(ă), eu îmi de(z)gust iarăşi sinele.

suntem roz când ne naştem

verzi, când murim.

ce ne facem cu negrii?

sau galbenii?

din aproape-n departe cresc?

cât i-am dat şi cât mi-a luat?

cât mi-a dat şi cât am luat?

mândria apropierii,

vindecare-n depărtare şi

găsire-n alin(t), aproapele cu care ne-am croit drum prin şi peste cer,

departele neştiut încă.

iară EU e arătură.

iară eu, o altă excursionistă dusă de parfumul cuvântului care nu acoperă.

când mătur, îmi răspunde liniştea,

cu particule de praf prinse-ntr-o rază de soare,

ridicându-se-n tavan

din gunoaiele-mi alimentelor de bază.

din aproape-n departe, apropiind departele, dând contur aproapelui :psi©, carmen pricopanacondele,  simonaR, căţărătoarea, tineriu, carmen,  andrapavel.

  1. […] alte ,,Provocari” si la: psi,  poezele, simonikool, tiberiuorasanu, anacondele, almanahe, Like this:LikeOne blogger likes this post. […]

  2. Profundă poezie ! Ai scris-o special ?

  3. da, Carmen! Special şi intenţionat!
    în dimineaţa asta…

    • Am plecat în oraș după pâinea cea de toate zilele gândindu-mă la poezia ta. În genere îmi plac poezelele gen Omar Khayyám, nu sunt în stare să-l plac pe Nichita Stănescu, și cu toate astea m-am gândit cât de profundă ești și ce frumos așterni cuvintele.

      • mie-mi place ca în poeme să găsesc chestii pe care le ştiam, dar le-am uitat. 🙂
        altminteri, n-am preferinţe; îi plac şi pe Omar şi Nichita în măsurile lor de singuratici nebuni.
        în poemele-mi îmi place să dezleg cuvintele(sunt un rebusar deci?) şi să le fac fundă, fiindcă mă deranjează uneori nodul în gât pe care mi-l dau cuvintele, când sunt spuse, mai ales, de oameni pe care-i iubesc;
        de aici => acel pro-fundă. :))

  4. Eu, ca omul, ma infrupt din gunoaiele hranei tale de baza, cuvantul.
    Cuvintele sticlesc, modelate prin respiraţia ta.

  5. ei, na!
    sunt şi eu un furtun pe care se scurg biete accente, dând cep speranţelor…dilat clipa! 🙂

  6. Si nu-ti usuca buzele de-atata asteptare?

  7. păi, ce(p)? eu scriu cu buzele? :)…şi oricum, ele-s pe furtun.
    cuvintele sunt umede, nu-s seci
    …unele au miez dulce, altele amar.
    aşa ce mi-s dragi, cu picioruşele lor mici-mici. :))
    uită-te la „m”…sau la „n”…nu-s drăgălaşe harnicele furnicuţe?

  8. Mie tot nişte mmmuşte-mi par! :))

  9. ei, şi mie! bâzâie ele ce bâzâie, da’ măcar le prindem! 😛

  10. […] Pricop simonikool scorpio Olimpia Carmen […]

  11. Nu pot să citez întreaga poezie dar aceste versuri îmi par cu adevărat sublime:

    „numai stelele sunt tăcerea depărtării!

    păsările-şi potrivesc vorba-n fluier,

    muţii îşi ţin vorbele-n degete,

    iar vorbăreţii îşi ţin şovăiala lipită de geam.”

    Ţi-a mai spus cineva că ai har?

  12. „dacă întind mâna, vântul,

    dacă pun pasul,

    avântul,

    printre lanuri de soare.

    limba-i proverb

    piciorul şi mâna mi-s verb.

    seara,

    luna-i lumânare sub care preamăresc.

    arta amănuntului.

    când gura mi-e închisă ca un plic,

    închipuie-ţi, închipuie-mi!

    să naştem lumea 9 cu ochiul fiecăruia,

    caligrafie-n aproape departe…

    intrăm vise, ieşim bezne.

    beznetici!

    şi oare atingem punctele cardinale ale sinelui

    făcând infuzie cu spiritele de glumă?

    oamenii merg,

    imitând zgomotele lucrurilor pe care vor să le transmită.

    noi, inventatorii degetelor în urechi,

    frământând coaja cuvintelor,

    noi, adormiţii ca duşi de pe lume,

    tăcând mâlc.

    în urechea melc.

    numai stelele sunt tăcerea depărtării!

    păsările-şi potrivesc vorba-n fluier,

    muţii îşi ţin vorbele-n degete,

    iar vorbăreţii îşi ţin şovăiala lipită de geam.

    cuvintele trag pe sfoară probabilităţi cum că,

    şi-atunci mamele ar fi lăptăresele căii Lactee.

    (sânul ei e vlăguit precum boaba de strugure.

    laptele ei, mustul trupului mic.)

    să nu uit să-mi aşez maica-n icoană!

    născut(ă) şi nu făcut(ă), eu îmi de(z)gust iarăşi sinele.

    suntem roz când ne naştem

    verzi, când murim.

    ce ne facem cu negrii?

    sau galbenii?

    din aproape-n departe cresc?

    cât i-am dat şi cât mi-a luat?

    cât mi-a dat şi cât am luat?

    mândria apropierii,

    vindecare-n depărtare şi

    găsire-n alin(t), aproapele cu care ne-am croit drum prin şi peste cer,

    departele neştiut încă.

    iară EU e arătură.

    iară eu, o altă excursionistă dusă de parfumul cuvântului care nu acoperă.

    când mătur îmi răspunde liniştea

    cu particule de praf prinse-ntr-o rază de soare,

    ridicându-se-n tavan

    din gunoaiele-mi alimentelor de bază.”

    Iaca am citat-o eu pe toată! Că eu pot!:)
    Tineriu, ce am eu nu e har, ci e hăr…hărnicie! scrii azi, scrii mâini…şi-astfel scrierea-i gata…cu hăr! :))

  13. Pfff, ce ma puneti voi pe ganduri asa de luni dimineata….

  14. scorpiuţ, stai confortabil? acuşi îţi aduc o pernuţăăă! 🙂
    aşa-s gândurile de luni, te obligă să te-aşezi pe ele, să le striveşti, nu alta! :))

  15. Suflet aproapedepartemie, cum le simt pe câteva, şi le-o spun, la tine şi scârţâirea ar da farmec liniştii, a vântului, a cumpănitului, a împinsului de-al tău călător răspândind răspântii.
    În zbaterea ochilor, îţi văd atingerea în continuu, tâmplele bătând liniştit urme apropiinde.

    • Cameli, cum mă (l)auzi tu, mai rar. 🙂
      dar sunt şi eu, la rându-mi, cumva, nimic altceva decât rezultatul de şe-ului guvernator. De şe m-am născut, de şe nu sunt alta, de şe, de şe…? 🙂
      iară tu, puiule, acoperi cărările pe care le deschizi şi-n lung, şi-n lat; eu doar le sugerez…

      • Şi te iubesc tare, asta o ştiai? Să nu mă uiţi, cât timp voi lipsi şi nu voi mai priza cuvinte, dar voi veni aud vibraţiile celor ale tale, trepidaţiile lor. Când citim, parcă şi noi căpătăm o stare de fermentescibilitate…dar să vorbesc poate numai în numele meu.

        • N-o ştiam, într-o lume 9 însă ar fi fost ştiut. 🙂
          Mă bucură dacă-i aşa, fireşte! Iubirile de aproapeledeparte sau de departeleaproape sunt sensibile, nu-s pe ochi frumoşi, ci pe vibraţii, cum ziceai, şi pe trepidaţia cuvântului care răzbate prin noi.
          Eu o să spun că mi-eşti foarte dragă şi-mi pare tare rău să citesc că-ţi anunţi elipsă-n gânduri scrise, căci şi eu când citesc la tine simt la fel.
          Dar îţi înţeleg momentul, căci mi-l am şi eu pe-al meu destul de aproape. 🙂
          Uneori îmi zic, la ce bun?
          De ce să fac asta?
          Şi nu te uit, puiule, nici dacă-mi ceri asta! 😛

  16. lumea 9? de ce 9 și nu 7? 😀 aș mânca zece portocale… luni. aproape.

    • uite, de-asta psi© îs 9 şi nu 7. 🙂
      păi, mănâncă! eu cel puţin 3 mănânc în fiecare seară; nu mai pun la socoteală şi faptul că storc tot 3, le amestec c-o lămâie şi zahăr şi le fac oranjadă; şi lasă-mi cojile, îmi place să le rod până când mă ustură limba şi buzele.

  17. da, gânduri grele de luni, dar cum mintea mea e scurtă lunea, după ce am citit şi recitit, mi-au rămas în minte particulele de praf prinse în raze de soare şi le văd strălucind în lumină, nu ştiu dacă-s resturi de mâncare… mie îmi par mai mult pulberi fine de idee preţioasă… Ai fost în mină? :))

    • da, aveam o minăăăăă când scriam; să mă fi văzut, numai! ;))
      minele-mi cu care scriu le înmoi în minele cu care sunt silită a mă obişnui să fie interiorul carcasei.

  18. Într-o 9, nouălume, a lor şi doar a lor, se poate întâmpla ca să rămână ceva din ei în singurătate, şi doar ea să fie cea care ar spune că e acelaşi drum, şi că ceva va fi asemănător ca şi altădată?

    • într-o lume 9 timpul nu va mai fi al cuvintelor.

      • E un loc de deschidere al unui timp, prins cu nume, cel al rostirii care dă, care face ca orice fiinţare să poată apărea; cuvintele, potrivit esenţei lor, sunt dătătoare.
        Într-o lume 9, e tot spusul şi nespusul, tot strânsul laolaltă care ţine, dă durabilitate.

        • Potrivit esenţei sunt dătătoare, dar potrivit omului sunt şi dăunătoare; cuvântul e şi potrivit şi nepotrivit, şi departe şi aproape.
          Într-o lume 9 cuvântul va fi potrivit cu fapta…
          pasul concordă cu vorba, ca-n teatru. 🙂

  19. Chiar suntem roz cand ne nastem? 😀
    Frumoasa poezie ai scris!

  20. Habar n-am! ce, parcă suntem verzi când murim? 🙂
    O fi frumoasă, n-am căutat-o!
    Am scris-o dimineaţă, înainte să mă duc la oglindă şi să mă spăl pe ochi. :))

  21. Limba-mi e proverb, piciorul şi mana-mi sunt verbe dar mă întreb dacă voi atinge punctele cardinale ale sinelui. Superbă poezie. O să intru şi mâine şi poimâne s-o recitesc şi să-i găsesc subînţelesurile ca şi înţelesurile multiple 🙂 Felicitări!

  22. Mulţumesc!
    Intră, pofteşte! Cu drag!

  23. De ce oare oamenii vad asa de multe dar inteleg atat de putin? Sper sa nu para prosteasca intrebarea, dar ma gandesc ca ceea ce faci tu aici in acest blog e pentru un alt nivel de constiinta si de aceea si intreb.

    • totul e pe nivele, eu locuiesc la etajul 4…cu toate astea, urc cu aceeaşi bucurie spre casă în fiecare zi, şi deloc obosită după o zi de muncă…dar am exersat, recunosc! nu trebuie să urc ca să ajung acasă, căci n-am de ales, ci urc, cu bucuria lui a urca…şi cobor la fel, cu tristeţea lui cobor…
      oamenii înţeleg atât de puţin fiindcă li se tot repetă că-s mase, nicidecum indiviualităţi…şi ajung frumuşel, mase, când puteau fi un scăunel interesant.
      părinţii sunt de vină, că-i tot vor la casa lor pe proprii copii, apoi copiii devin părinţi… perpetuum mobile…:)
      şi nu, n-a fost prostească întrebarea, ba, dimpotrivă, mi-a dat o temă „nouă” de reflectare…

  24. @ Olimpia,
    Bună ziua !
    Interesant și profund poem !
    Oare în fiecare dimineață MUZA ți-e atât de darnică ?
    Dacă DA, ferice de tine !
    De ai timp și vrei, poți revedea pe :
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2012/05/12/
    ISTORIA ROMÂNIEI
    în portul nostru popular atât de original și-aproape unic .
    O zi bună !
    Cu stimă,
    Alioșa.

    • Alioşa, mi-aş dori ca oamenii să fie mai darnici de dimineaţă;
      în rest, muza e chiar cheful meu de viaţă şi amănuntele ei, pe care noi oamenii, le transformăm veşnic în probleme, în loc să ne bucurăm de ele şi să le facem poezii; de-aceea nu-mi place politica şi nici nu prea-mi place să citesc despre.
      O noapte bună şi un mâine dimineaţă cu aer de început…:)

      • @ Almanahe,
        Bună dimineața !
        Mai bine că nu îți place politica o SABIE cu două tăișuri ce face din OM -NEOM și din prieteni virtuali DUȘMANI .Te înțeleg și te apreciez . Totuși, ultimul meu POST de pe
        http://aliosapopovici.wordpress.com/2012/05/12/
        vorbește despre ELEVI și FETELE DE AUR din ECHIPA FEMININĂ DE GIMNASTICĂ A ROMÂNIEI care a cucerit AURUL la CM de GIMNASTICĂ .
        Față de tine eu sunt mereu darnic căci meriți cu prisosință sincera mea apreciere .
        O zi bună !
        Cu stimă și respect,
        Alioșa.

  25. Tu, absurdo, cand mi te cateri pe obraz, cand te lasi alunecoasa in barbia-mi! 🙂

  26. Nici nu ştiu ce să mai comentez. 😦 Aşaaaaa…acum să-mi aleg cuvintele, să le scutur de praf…

  27. să le dai cu apă, să se ia scamele şi părul pisicii…ştiu cum e, procedez la fel, Isa!

  28. „suntem roz când ne naştem

    verzi, când murim…
    intrăm vise, ieşim bezne…
    noi, adormiţii ca duşi de pe lume,

    tăcând mâlc.”
    si visand roz…

  29. * m-as face departare , ca sa-ti incap in ochi , or cuvant, cu sunete de marimea furnicii, ca sa-ti incap in gura*…
    dar mi-am sucit glezna incercand sa ocolesc ideea ca sunt * aproape departe*…nothing ventured, nothing gained…
    eu nu miss dar…nEica , I’m present 😉

  30. […] vania  nuclearrr  zamfirpop  almanahe  bibliodevafiliala3   savitsky flaviusobeada rebelu cella blogulise piratulcinefil  […]

  31. Am iesit din musuroiul de teze ca o furnica. Am sarit si am ajuns in poezia ta. Am urcat colinele de consoane si m-am indestulat cu vocalele. Am luat cateva si acasa, sa-mi fie hrana cand mi-o fi frig de suflet.Ca asa sunt eu, maica schivnica furnica, cer :da pentru mine, da si pentru cei de acasa!

  32. orfee caneforă sub frunte olimpiană

  33. @ Olimpia,
    Bună dimineața !
    La noapte, e NOAPTEA MUZEELOR !!!
    Nu rata nici un MUZEU din ȚARA în care ești acum !
    Îmi amintesc că în ITALIA intrarea la MUZEUL NAȚIONAL costa foarte mulți euro…..
    La NOAPTE bănuiesc că INTRAREA va fi LIBERĂ !
    E NOAPTEA MUZEELOR și VIZITEAZĂ cât mai multe !
    Când vii acasă , te aștept pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2012/05/18/
    la UN ALTFEL DE POST
    pentru odihnă și reflecții….
    Weekend plăcut !
    Cu dragoste,
    Alioșa.

  34. Intram vise si ramanem asa, cat ne tine lumanarea.

  35. […] cu paparude,Moniqueclassique’s blog, Luna pătrată, Ştefania, LaFeeBlanche, Iulia Radu, Almanahe, Schtiel, Teo Negură, Cronicile unui psihoterapeut , Fructitza 45.871459 22.902408 Share […]

  36. Doamne, cât am stat la „coadă„, ca să-ți pot spune că mi-a fost dor de verbul/versul tău limpede, tăios, curat-

    „oamenii merg,

    imitând zgomotele lucrurilor pe care vor să le transmită.

    noi, inventatorii degetelor în urechi,

    frământând coaja cuvintelor,

    noi, adormiţii ca duşi de pe lume,

    tăcând mâlc.„

    Mulțumesc frumos, Olly!

    • Gina, nu numai că ai stat la „coadă”, dar ai stat şi la spam 5 zile, iartă-mă, dar n-am mai dat pe-aici deoarece treburi almanaheşti cu verb mă ţin departe de cuvintele scrise. Mulţumesc că ai trecut pe aici. Te îmbrăţişez, cu drag!

  37. Am trecut să-ți mângâi cuvintele-

    iară eu, o altă excursionistă dusă de parfumul cuvântului care nu acoperă.

    când mătur îmi răspunde liniştea

    cu particule de praf prinse-ntr-o rază de soare,

  38. A venit vara; să îţi fie înfăşurată pe tine în nuanţe nemaitrăite!

  39. […] invit să-i citiţi şi pe: Almanahe, ChGabriela, AnzhelaMovies, Colţu’ cu muzică, Convieţuire, Cronicile unui psihoterapeut, […]

  40. Buna ziua, prin acest mesaj doresc sa va informez ca blogul dumneavoastra a primit Premiul MWB pentru pasiune, talent, imaginatie, creativitate, originalitate si valoare morala! Va puteti revendica premiul accesand urmatorul link http://www.mostwantedblog.org/2012/06/04/premiile-mwb-iunie-2012/ cum de altfel puteti afla mult mai multe informatii despre ceea ce presupune acest premiu! Va puteti alatura initiativei noastre de a cauta si promova valoarea in blogosfera romaneasca! Premiul MWB este una dintre distinctiile cele mai importante acordate in blogosfera romaneasca, fiind un mod de a recunoaste meritele si munca depusa de catre bloggeri talentati, originali si deschisi la comunicare! Mult succes in continuare si bine ati venit in marea familie MWB!

  41. Mulţumesc, Liviu R.!

  42. […] cuvinte-păpuşi mânuite cu sfori invizibile de către almanahe, cea care le prinde şi desprinde într-un dans ameţitor, […]

  43. […] cuvinte-păpuşi mânuite cu sfori invizibile de către almanahe, cea care le prinde şi desprinde într-un dans ameţitor, […]

almanahiţi, vă rog!

