alma nahe

Alchimia sensului

In trupa mea. grupies-ul meu on Aprilie 28, 2012 at 6:13 AM

Au privit când nor, când goluri

Şi m-au aşternut senin ochi-pâlnii în vată lăptoasă.

Da’ poate că-s cântec, mi-am zis,

Şi-atunci, ceaţă şi guri se mlădiau alene.

Pe hârtie,

O vale.

 

Au privit când hârtie, când vată

Şi m-au aşternut ochi-vale în guri, lăptoasă.

Da’ poate că-s cântec, mi-am zis,

Şi-atunci pâlnii, senin şi nor se mlădiau goluri.

Alene, în aplauzele absenţei

Eu, ceaţă.

 

Au privit când vale, când guri

Şi m-au aşternut ochi-goluri în ceată, lăptoasă.

Da’ poate că-s cântec, mi-am zis,

Şi-atunci hârtie se înfăşura pâlnii,

nor se înfăşura vată.

Din senin se mlădiau alene alte poveşti.

 

Am privit când senin, când ceaţă,

Şi m-am aşternut vată, ochi-guri în hârtie, lăptoasa!

Da’ poate că-i cântec, şi-au zis,

Şi-atunci nor şi goluri se mlădiau la vale,

Pâlnii mă turnau pe mine în mine, pe mine în tine.

Alene însă, motivul din cântec se tot amâna printre momente.

Artă digitală de Raluca Turliu Cobilanschi. Iar  celor care vor să vadă mai mult, Raluca le zice pe zidul Facebook că „pe 17 mai la Palatul Cantacuzino mare expozitie mare cu ocazia deschiderii Festivalului SIMN 2012” .  Mai multe detalii aici.

Eu înfăşor hârtie pâlnii când pe gurialenenor şi  goluri nu vor să plece-nspre senin şi-atunci se duc la vale, fără chip, ceaţă lăptoasă în privit, pe post de vată care-absoarbe întru nemurit. Am privit când şi când şi m-am aşternut ochi. Da’ poate că-s cântec  Psi© şi Tineriu, Zhao, Cristina, anacondele, simonaR, altcersenin, căţărătoarea, elly weiss, poezele,   psi©mwb, vanessa, Cammely mi-am zis!

  1. ” Am privit când senin, când ceaţă,” Foarte frumos spus !
    De fapt îmi place toată dar parcă …

    Ieri la ședința cu părinții, iartă-mă pentru faptul că-ți dau un link http://dictaturajustitiei.wordpress.com/2012/04/27/ura-a-picat-guvernul-ungureanu-o-sa-treaca-copiii-nostri-bacalaureatul/#comment-8642

    le spuneam că atunci când mă supăr mă fac JIU și nu TELEAJEN care e apă prea mică și liniștită.
    Înțelegi de ce mi-a plăcut atât de mult citatul respectiv ?

  2. […] si la ei ,,Duzina” :psi, tiberiu, cristina, simonikool, zhao, anacondele, almanahe, Like this:LikeBe the first to like this post. […]

  3. ,,Pâlnii mă turnau pe mine în mine, pe mine în tine.” Mi-a ramas intiparit in minte, poate voi folosi si eu vreodata randurile astea…
    A iesit superba impletitura ta, mi-a placut mult de tot!

  4. Poate că eşti cântec? Eu cred că e un lucru sigur, iar motivul din cântec nu se amână. De fapt se tot schimbă şi de aceea ţi se pare că e greu de prins.

    • Ah, margine, privilegiu al privirii flecare! 😛
      Schimbare aici îi totuna cu amânare…
      Că-s cântec, o ştiu, dar note schimbate mereu
      nu-s chiar cântecul pe care-l vreau eu.

  5. Nu POATE ci, SIGUR eşti cîntec. Tare frumos şi învăluitor, cîntec! 🙂

  6. […] mai meşterit duzini: zhao cristina anacondele some words almanahe scorpio Carmen […]

  7. cântec tu şi cântec eu
    coborând uşor la vale
    peste vorbe punem oale
    fierbem focuri şi-n pocale
    torni cu doruri, şoaptă moale,
    pentru el… cuvântul zeu!

  8. Perfectiunea e sinonima cu Almanahe! Trebuie sa aduni poemele acestea intr-un volum. Scrii frumos, autentic si din suflet.

    • Zâna mea dragă, doar ştii că perfecţiunea e mereu în căutare şi pe-alocuri şi potrivnică în găsire. Poemele-s adunate aici, habar n-am dacă vor vedea „lumina tiparului”. M-am gândit însă, ca la un moment dat, dacă voi avea banii necesari, să scot câteva „volume” pentru prieteni.
      Mulţumesc de cuvintele-ţi mai mult decât o baghetă magică. 🙂

  9. esti cantec! un cantec misterios cu simboluri , sensuri si-ntelesuri ce se-mpletesc intr-o panza ce te prinde si te tine hat dupa ce cantecul s-o fi cantat, el mai suna in urechi, cautand si gasind sau nu noi dezlegari…

  10. Mi-a plăcut mult legătura dintre idei, cuvinte, sonoritate şi extrem de potrivite imaginile. Felicitări ţie, în primul rând, dar şi Ralucai Turliu Cobilansch

  11. en fin un sentiment acceptabil
    ceața

  12. Am făcut urechile pâlnie să ascult și eu cântecul, dar n-am auzit nimic. Poate pentru că le țineam invers.

  13. M-au zapacit meandrele printre cuvinte…m-au si vrajit in aceeasi masura.
    Mi-a placut enorm insa acest „joc”:
    „Pâlnii mă turnau pe mine în mine, pe mine în tine”.
    Si citind comentariile, am vazut ca nu numai mie 🙂
    O seara placuta!

  14. Mulţumesc, Elly, a fost o seară liniştită.

  15. […] Aliosa    este meritul tău că am scris aceste rânduri cu toate că DUZINA e propusă de    psi  iar cammely , Elly Weiss , Duzina de cuvinte-Orizonturi « Cataratorii, Alchimia sensului « Almanahe, […]

  16. […] inimi: vania   nuclearrr   horia    convieţuire almanahe  zamfirpop  ulise   kiusimus  bibliodevafiliala3   nicole   costyconsult   chgabriela   […]

almanahiţi, vă rog!

