alma nahe

Şotron

In arena luptelor sterile, cap umplut on Ianuarie 23, 2012 at 10:03 AM

Mă împiedic, mă ridic. Cu o piatră-n mână. Habar n-am cum am ajuns aici…Când? În timp…dincolo de ore, dincolo de secunde. De obicei le elimin. Pietrele. De obicei le ascult. Secundele. Dacă aş arunca piatra e ca şi cum m-aş obliga să fac drumuri dus-întors către nicăieri, într-un picior. Un nicăieri deja conturat, pătrate şi cercuri. Şi numere întregi, niciodată cu zecimale, cum este iubirea, libertatea, dimineţile însorite şi oricare alt sentiment care te face să ţopăi. În joacă şi în frig  arunc gânduri, către est, către vest. Când arunc gânduri nu scap pietre.  Piatra e încă în mâna mea. Mă verific. N-o scutur. Mân(i)a. Aş lovi la întâmplare, ori pietrele îşi au ţintele lor.  Unele precise. Şi oricum, nu ştiu cum de n-am observat până acum, suntem un grup. „Aici împiedicaţii!” …O voce portavoce, anunţă senină neînsingurare. „Sunteţi mulţi?”, întreb…”Suntem!”…m-au inclus în cercul lor. Le privesc mâinele. N-au! Decât un azi incert. Cu steag. Probabil că-i insuflă culorile. Cele politice. Decât un azi incert, ce? Frigul le-a intrat în oase şi le iese pe gură, haotic, cu spume. Spuma se aşază ca neaua. „Împiedicaţi, alunecaţi! Marş!” nu se lasă vocea-portavoce.  „Sănii, aduceţi sănii!” strigă un împiedicat abia picat(la bac). Ecoul face din căciuli acoperiş. La mine se termină săniile şi cresc sânii: „Ce caut eu aici?”  Eliberez un gând în negru. Cu umor. Am ieşit din casă, alt pătrat şi m-am împiedicat. Alegeri cu anticipări. Când eram mică şi ziceam „casă” o gândeam rotund. Într-un rotund n-ar înflori pe la colţuri „Flori de mucigai”, dar renunţ să cred cu tărie, undeva pe la jumătatea enunţului. Acum nu sunt mare! Sunt tot mică, dar gândesc pătrat. Fiindcă ne-au urcat unii peste alţii. Parterul e friguros, ultimul etaj e ploios. Suntem alimentaţi prin ţevi, ne uşurăm tot prin ele. Un soi de comunicare. Alimentată. Bazată pe instinct. Beton! Ne trec, ele, apele. Ce nu ne-o fi trecând?  Instinctul, întotdeauna rege narator, îmi zicea să nu ies din casă. Simţurile s-au tocit. Ni le ascuţim cu piatra.  Un necunoscut îmi întinde piatra lui. I-o arăt pe-a mea.  Păstrăm distanţa. Schimbul de pietre ne-ar fi apropiat? Bunul simţ nu apropie. Un împiedicat vorbeşte. Film mut. Încerc şi eu să mimez  demnitatea. Ce dacă m-am împiedicat? „Ah, dacă mă ţineam de cablul TV!” Pătrat vorbitor, capete pătrate-neliniştea minţii. Când l-am stins se sărbătorea anul chinezesc în Japonia.  Stelele erau gata de alinierea  Kui Gang, care reprezintă puterea, nobleţea şi respectul. Cui? Ga(n)g… Şi ce dacă?  Poşta va mai elibera un timbru tematic pentru colecţionari. Ne alipim. Într-un cuvânt. Alături cresc tei. Unii devenim teistici. Sărim de-acum, fiindcă alunecăm. Trecut? Viitor…un fel de vin. Vine? Suntem aici de zece zile. Dincolo de şotron, mai creşte un mol. Molul e măsura consumului.

1 mol=99sărăciţi (nu cercetez, apreciez)

Jandarmii sunt fosforescenţi. În lumina lor experimentăm revoluţii. Mişcări…ca să ne-ncălzim, în rest aşteptare. Drepţi şi-ncolonaţi, cu piatra în mână. „Avem nevoie de-un imn!” mă trezesc.  Cercu'(-şi) strigă „ura”, care nu aprinde lumina. Contaminări. Devin monadă. Spiritul farsei zice  că devin monedă. În prada vântului, buruiană. Mă smulg din cerc. De miercuri vine gerul. Mă duc să pun ceva pe mine. Dacă, NU? „dacă, nu” mă aruncă-n gropi comune. Mă întorc.  Ferestre pătrate întunecate. Dincolo de ele frecători de mâini, somnoroşi. Mâine dimineaţă ni le-arată curate, scoase de sub tipar. Ziarele scot bule. Religia ne-nvaţă să ne vindem ca să ne ridicăm la ceruri, Guvernul suprem. Autoritatea.
Mă uit în jur. Mă dezmeticesc. Încă nu m-am ridicat. Jinduiam…Sunt tot acolo! În genunchi.

Au mai jucat şotron(voluntar): psi©, tineriu, carmen, cerroşu, cita, scorpiuţ, vântdetoamnă, V.V.., cioburi de chihlimbar.

şotronişti involuntari: beausergent, elaroseni, vania,gabrielaincertitudini, cella, flavius, dunia.

  1. […] vă invit să citiţi şi la: tibi, blueriver, redsky, cita, scorpio, vânt de toamnă, virusache, almanahe, Tweet (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if […]

  2. o banca egal cu?

  3. […] Almanahe, Anacondele, Dana Pătrănoiu, Ela Roseni, Gabi123, Imagini, Nea Costache, Rokssana, Schtiel. […]

  4. Imagini din elicopter, nu? Cine-l are sa se plimbe, cine nu…jos cu el!

  5. […] iniţiat de psi, au mai sărit de colo – colo : blueriver . redsky . virusache . almanahe . cita . Like this:Like4 bloggers like this […]

  6. […] dăm mai departe: Ioan Usca, Almanahe, Ela Roseni, Schtiel, VizualW, Atitudini, Augustin Rădescu,  Share […]

  7. Acum am priceput şi eu ce este cu mitingeala asta.
    Eu n-aş participa niciodată la aşa ceva. E o chestie de fobie, cred: nu suport mulţimile de nici-un fel. Chiar şi pe vremea lui ceaşcă mă sustrăgeam de la manifestaţii, cu orice preţ. După cîteva chelfăneli luate de la şefi, m-au lăsat în durerea mea. Nici la stadion nu mai merg. Urletele mă indispun.

    • Eu am fost scăpată de mama. Pentru fiecare manifestare îmi croia fustă nouă, cu buline roşii. Şi m-a învăţat să zâmbesc. Spre tribună. Acum pot zâmbi oricui…şi pot auzi, nederanjată. Mă deranjează şoaptele mai mult. 🙂

  8. 🙂 Ah, Ah Al-manaHEhehe…
    ştii să mă provoci lăsînd urme-n loc
    sper (?) s-aduc noroc (bun)

  9. Ba te-ai ridicat, femeie…acuma umbla!

  10. Tu – magician-( nu Ludi) care sufli in baloane plutindu-le pana departe ,Eu- copil- care a uitat sa stearga sotronul din fata casei , privesc cum topaim cu totii intr-un picior-pana trecem strada . Acolo , sus- jos, jos -sus .N-am curajul sa arunc prima, o piatra. Arunca flacari anul Dragonului .
    xx,j

    • „Ochiul este lumina trupului. Dacă ochiul tău este sănătos, tot trupul tău va fi plin de lumină Sămânţa căzută între spini, este cel ce aude Cuvântul; dar îngrijorările veacului acestuia şi înşelăciunea bogăţiilor îneacă acest Cuvânt, şi ajunge neroditor. Iar sămânţa căzută în pământ bun, este cel ce aude Cuvântul şi-l înţelege; el aduce rod: un grăunte dă o sută, altul şaizeci, altul treizeci…”(noul testament)

      Sărim, dar nu suntem săritori. Avem nevoie, dar avem cu toţii nevoile noastre…
      Putem arde frumos, dar o ardem aiurea. 🙂
      Înainte de foc, anul dragonului aruncă limbi…oricum erau încurcate. Ca şi cărările…

      „Rugaţi-vă ca fuga voastră să nu fie iarna, nici într-o zi de Sabat. Pentru că atunci va fi un necaz aşa de mare, cum n-a fost niciodată de la începutul lumii până acum, şi nici nu va mai fi. Şi dacă zilele acelea n-ar fi fost scurtate, nimeni n-ar scăpa; dar, din pricina celor aleşi, zilele acelea vor fi scurtate”(noul testament)

  11. corecteaza-ma, maiastro * sotronul * plsss

  12. E bine sa ai mereu la tine o cutie de creta colorata, mai ales cand este vorba despre religie. Idolii pesterii sunt si ei din ipsos colorat.

    • Păi, da şi eu cred că e de-ajuns „să nu ucizi”…restul, mai mult (sau mai puţin?) păcate omeneşti fără de care „tatăl nostru” nu ne-ar izbăvi…că n-ar avea ce. 😉

      (cred că tocmai am încălcat porunca3)

  13. te citisem de dimineaţă şi intuiam că filmuleţul l-am mai văzut, tot de la tine primit.
    aşa că l-am mai urmărit o dată acum… cu aceeaşi plăcere şi cu aceleaşi întrebări în minte. 🙂
    îmi place tare mult şotronul tău. cel de început de an de dragon, cu alternanţă de fraze scurte şi lungi, de cuvinte care se risipesc şi se regăsesc. oare împiedicaţii ştiu că i-ai vorbit prin virtual? 🙂

  14. […] tibi, blueriver, redsky, cita, scorpio, vânt de toamnă, virusache, almanahe. Rate this: Share this:EmailPrintMai multLike this:LikeBe the first to like this post.   […]

  15. […] si alte ,,Provocari” la Psi,Tiberiu,Redsky,Carmen Sima,Cita,vantdetoamna,almanahe,Virusverbalis,Dagatha Like this:Like6 bloggers like this post. […]

  16. ritmul…
    Totul e o goană, e un ritm sacadat. Nu te poți opri. Nu ai voie. Încurci. Nu poți nici să-l schimbi. Ritmul. Iar piatra aia face un zgomot infernal uneori când o arunci…. Dar trebuie să o arunci. Poate în jandarmii fosforescenți. De ciudă.
    Am citit.
    Am aruncat piatra.
    Am sărit.
    Nu am câștigat de data aceasta.

  17. Ritmul poate fi întrerupt, împiedicându-te. Dacă vrei să câştigi şi lupţi pe principiul „onest” nu eşti crezut…ce vremuri trăim!
    plouă cu pietre…
    Eu n-am aruncat-o. Încă o păstrez…printre jandarmii fosforescenţi sunt şi licurici. Îşi fac treaba, n-aş zice mai mult, fiindcă sunt în slujba ŢARII, care nu mai suntem demult noi. Am ieşit din cerc. Au rămas doar cercarii..
    .

  18. […] nu știu ce au  scris :tibi, blueriver, redsky, cita, scorpio, vânt de toamnă, virusache, almanahe, dagatha, , eu astfel am văzut […]

  19. Astăzi …nu mai pricep nimic.

  20. aşază-le, Carmen!
    pe urmă vin ele şi priceperile, odată cu de(s)prinderile…

  21. […] o să vă dăruiesc tuturor câte un link şi mulţumiri pentru că vă cunosc prin scris: abisuri, almanahe, blueriver, cristian, dagatha, dictatura justiţiei, mitzaabiciclista, sara, valentina, grişka, […]

  22. Pai… sunt fascinata, incurcata, surprinsa si evident cucerita de stilul absurdului pe care il pui cuvintelor, sensurilor si mai ales… REALITATII.
    Nu am avut vreme dimineata. Scuza-ma. Textele tale nu sunt istorioare. E nevoie de atentie si concentrare.
    Nici nu stiu de ce iti pierzi vremea cu noi! 🙂
    fragmentul…” dar gândesc pătrat. Fiindcă ne-au urcat unii peste alţii. Parterul e friguros, ultimul etaj e ploios. Suntem alimentaţi prin ţevi, ne uşurăm tot prin ele.” … ma fac sa ma simt incapabila sa comentez… Esti foarte talentata. Eugen Ionesco te-ar fi luat sub aripa lui 🙂
    Noapte buna

    • Mulţumesc, Cita! Ca de obicei, guşti absurdul mai mult decât o fac eu însămi. 🙂
      Să mă ia Vişniec, că încă trăieşte…Noapte bună, Cita! Absurdul nu e-n vis, ci-n vise. 🙂

      • Ca bune zici 🙂 dar am zis „te-ar fi luat” si asta presupune daca …te-ar fi citit :)…. Sunt atenta cu timpul caci la mine este un element primordial de vreme ce eu nu prea mai am… timp!
        Cu drag, o zi buna!

        • Vezi, Cita, de-aia îmi placi tu, că eşti atentă nu numai cu timpul, ci şi la nuanţe, care sunt sesizabile mai mult în vorbire şi nu mulţi o fac.
          Te îmbrăţişez, cu drag!

  23. […] ca mine, cu întârziere: psi, tibi, blueriver, redsky, cita, scorpio, vânt de toamnă, virusache, almanahe, dagatha, dictatura […]

  24. Dacă mi-o arăți pe-a ta, ți-o arăt și eu pe-a mea!

  25. Să-ţi arăt şoseta, şoseţică?

  26. Ai un fel de a descrie absurdul social, câteodată, de îmi dă fiori. 🙂

    • aselule, deoarece doar câteodată îl abordez ca şi subiect, trag io concluzie spontană (:) )că îţi plac în toate momentele în care ajung să fac asta, fiindcă, ştiut lucru, lumea asta rotundă vrea fiori, contrar opiniei comune cum că şi-ar dori pace sufletească.

      • mda, io ce să mai zic? Probabil că m-aş plictisi cu atâta pace. Nu sunt însă convinsă pentru că nu ştiu cum e faza cu pacea. 😀

        • Neştiind, adicătelea, nesimţind, neatingând niciodată?…eu n-aş fi aşa sigură. Poate că ai atins, ai simţit, dar ai uitat, fiindcă momentul prezent(aflat în război) e întotdeauna copleşitor şi acoperă urmele altor păci. 😛

  27. […] tiberiu carmensima redsky cita scorpio vantdetoamna labulivar almanahe d’agatha carmenamza […]

  28. gata…i-am scris rotund lui Matéi Visniec…curand se va implini 🙂 meriti din plin …

    • păi, Rokss, mulţumesc, că de-aia am şi lăsat link către pagina de face a dânsului si nu spre wiki; suntem prieteni de facebook, da’ ne urmărim în tăcere. 🙂 sper că îi place să i se scrie rotund. Meritul din plin e cel mai greu de căpătat, meritul din gol însă…;)

  29. […] Almanahe, Anacondele, Androxa, Carmen, Clipe de Cluj, Cosmin Ştefănescu, Dana Pătrănoiu, Ela Roseni, […]

  30. […] ştie cât e halatul?:  Ioan Usca, Adina Huţanu, Almanahe, Share this:StumbleUponDiggRedditEmailFacebookTwitterLike this:LikeBe the first to like this […]

  31. uite gând la gând cu aşam! nu ştiam ce-mi lipsea şi acum un minut, na, m-am prins imediat. scuzaţi offtopixul. s-a cam dus mina.

  32. schimbă pasta, adaugă întăritori, ca minele să se prindă mai repede în plics…în plisc, de fapt, pentru ora de dicţie; apoi, lasă-le să (se )(s)curgă, asemeni vechilor ore de ontopix.

  33. Ai dreptate, nu-ti intinde nimeni mana sa te ridici, decat piatra…Trist, dar astia suntem.

    • acum, în acest moment!…dar ştim cu toţii, curcubeule, că poveştile spun că mai întâi trebuie să „te faci” că plouă, pe urmă apare el, prinţul de te pupă, trezindu-te că scuipi mărul ce te otrăvea, înecându-te…ţi se mai întinde şi mâna, dar ai dreptate, e un gest rar…dar asta îl face pretios.

  34. Am fost in Tara lui Portocala Rasare. Am adus in loc de pietre de sotron, portocale. Arunc eu prima sau tu? Iti fac o reverenta in maniera plie!

    • Zâno, Curtea dă un bal în cinstea ta şi declarăm şotronul dansul deschizător. Lasă tolba cu portocale răSĂRITOARE la poarta cetăţii, voi trimite un oştean să le ia şi să le dea prin storcător. Pe urmă, bea-le-vom.

      • Dacă-i pe-așa, eu zic să bem ceva mai tare decât un suc de portocale. Și-am să fac o vrajă, să curgă din fântâna cu lapte, miere si ouă o licoare de CURAÇÁO!

  35. citit-placut.
    bucurat de regasire:)

  36. hei, zuzule…prin ce albastru te-ai pierdut?…bucurat şi eu, mult, mult…regăsire cu ghiocei sub omăt, sper! te îmbrăţişez…

  37. […] redsky, cita, scorpio, vânt de toamnă,virusache, almanahe, tags: Almanahe, Asa, Caci, Calca, Cita, Fara, Fiu, Imi, Inca, Incet, Intr, Joci, mers, Mut, […]

  38. […] realitate, zarea de plumb,  studiu într-un pahar cu vin, nunta mută, acestor zile, Ro-mânia, şotron, Almanahe de colorat(ură) cu poze şi apolitic. Nu e musai să click-uiţi link-urile, nu e […]

  39. […] – Şo, pe ei, că-s oameni bătrâni! Nu mai pot munci! Şo, pe ei, că-s cerşetori! Pot munci!  Aceştia sunt scoşi din joc de la sine! Şo, pe prinţi! Şo…tron! Şotronul? […]

almanahiţi, vă rog!

