alma nahe

Închisă!(inventar)/ A-SFINŢIT

In 1 on Noiembrie 14, 2011 at 4:03 PM


mişc literele pe hârtie,

inventariez sensuri,

egale cu adevărul zero

pulverizez forma,

discurs personal

iau pietrele, culorile,=,

ecuaţia dialogului,+,-,
orizontul aşteptărilor

îmi pun în gură voitele,
care n-au trecut.

(amuzament spontan-provocarea nr.37- psi)
A-sfinţit

îmi cresc bobiţele din cap, un soi (ca de tămâie)
ciorchine-n scalp,
ce m-a născut, m-a deturnat!
rămân cu-n strugure pe cap(devin stafidă)
şi-mi amintesc cele cuvinte ce ori făcutul le-a născut,
ori nefăcutele-n ghiochi pe masă de ţigan.
„mai exersează, fată muşchii feţei, c-acuma-n febră zac, nu vezi?”
mă-ngână zâna nedreptăţii,
acum călare pe masca mea de porţelan,
ce-adună formele din lună plină, pe-un abac, meschină.
nu-i leac băbesc nesomnul să-l aline număratul oilor,
căci gândul i-un pribeag.
şi-acuma, cu-acest gând, îmi pare,
că-mi vine înapoi tot ce-am ştiut şi nu-mi mai vine,
în reguli mă retrag, mă vreau opac.
şi nu-nţeleg de ce, căci universul
de ne voia doar ţărnă,
ne transforma-n copaci, cu rădăcini.
direct, nu cu ocol.
nu dintr-aceştia din care, hârtie din bob de suflet-scoarţă macin.
ca să devin un oscilant cotropitor şi mergător pe cuie, bosumflat?
mă culc acuma, nor de fum,
mă scoală mai bogată cu un vocabular comun,
ca să mă pot aşterne şi-acolo în aici.
somnul nu-nseamnă doar visare, ci eul ce-a ieşit
ca să se plimbe unde vrea, uşor
şi să ne-adune-n marea propoziţie, viaţă,
gânduri legate-n rod, întregul plan…
şi chiar de împărţiţi suntem, cuprins,
ca încheiere de-nceput târâş, te bucură:
când mori, te iau de-aici pe sus,
costume negre,
şi te fac să crezi, pe tine,
cel ce nu boceşti îndurerat,
ci mai degrabă înfericit,
că ai covorul fermecat,
pe care sufletul călătoreşte din zi, spre noapte,
alb colorat spre negru, cât ţi-i dat.
de ce suntem secrete?
poftim de înţelege!
cum demersul(de mersul, mai degrab’),
gestul de ne dă elanul pentru-asfalt,
ori ne trădează, ori ne-mpiedică
şi-nvineţeşte piele,
înfăşurând grăsime şi ciolan?(11.11.’11)


au (cu)prins asfinţitul şi : abisurile, cita, dictaturajustiţiei, psi, scorpio şi tiberiu

  1. almanahe, in sfarsit ai scris 😀
    legat de asta „somnul nu-nseamnă doar visare, ci eul ce-a ieşit
    ca să se plimbe unde vrea, uşor
    şi să ne-adune-n marea propoziţie, viaţă,
    gânduri legate-n rod, întregul plan…” – oare doar cand dormim ne putem scoate eul la plimbare, liberi, fara teama de a fi judecati de altii?
    sper sa scrii mai des si sa nu ma mai tii in asteptare atat de mult 😛

    • 🙂
      sigur că putem, Anaid! al meu iese şi când nu dorm.
      teama de judecata altora e pentru oamenii care se încadrează perfect în cel sistem alcătuit pe principiul gloată.
      scriu, scriu, doar că nu e nici măcar un hobby blogăritul…o fac când şi când, altfel devine aşa, un alt soi de constrângere, care nu mă caracterizează; scriu când simt anumite frecvenţe…şi mai ţine şi de timpul meu, care uneori nu-mi permite să îmi arunc o privire şi dincolo de spaţiul almanaheului meu… 🙂

  2. o jumătate, o jumătate de jumătate, o jumătate de jumătate de jumătate, până n-o mai fi nimic, adică niciun bai; cam ca de la luna plină la luna din covor.

  3. păi, nu-i aşa…”n-o mai fi nimic” -ul are şi el jumătăţi, s’oro: jumătate ulcele, jumătate sufleţel, jumătate jos, jumătate sus; „e ceva”-ul e mijlocul…cu brâu tricotat…lucrătură, ochi cu ochi;)

  4. aşa e. mai ales că sufletul se-nmulţeşte prin diviziune.

  5. indie viziune 🙂

  6. echitație cu masca de porțelan e cel mai solicitant exercițiu pentru mușchii feșei. urmează febra musculară ce se-ntinde pân’ la jugulară. 11-le a fost marcat de-un abțident? 😦

    • pe 11 a fost dicteul, pe 12 semnele din lună, iar abţidentul e marcaj de 13, da’ nefiind accident, ci abţident, n-a murit nimeni, decât jumătate de dovleac ( şi-a ratat halouinul şi-a plătit).
      cât despre echitaţie…pfff…mai e destul până vom fi chit.

  7. Neasteptat si poate un pic infricosator aerul a-sfintitului tau.
    Sper ca zorii zilei te-au gasit in jurul unui foc vesel.

  8. Te-ai refugiat cumva in conventii acoperitoare si paaarca aperi o posibila eroare…
    Dar e deja trecut, inteleg. Ce bine!

  9. ba, uneori simt cum târziul începe în curând,
    iar pe devreme îl trimit-trimit adesea în trecut…
    aşa că nu ştiu de-a trecut…asfinţitul vine şi mâine, şi poimâine…

    refugiul acela de care pomeneşti e de fapt câmp deschis, unde erorile sunt probabile ca şi clarul de lună.

  10. Plus sau minus?

  11. Îmi place mult ideea asta-

    ”universul
    de ne voia doar ţărnă,
    ne transforma-n copaci, cu rădăcini.„
    p.s. ador asfințitul, ca, de altfel și răsăritul, în joaca lor, noi, mici fărâme, gustăm eternitatea clipei..

  12. gustăm, scuipăm… 🙂

  13. Mersul prin semne cu dorinţa de a pătrunde în alte ritmuri temporare; mersul prin urme cu dorinţa de a regăsi intensitatea trăirii primei atingeri ale neînceputei încă litere, mersul printre cuvinte care se chinuie unele pe altele fără de vreun înţeles…mersul înspreului, acela al negocierii sensului…unele dintre felurile mele de a păşi prin ţărâna slovei cuvântătoare, neuitând vreodată să îmi spun că iubirea este limbaj. Cu o semantică particulară.

  14. Iubirea e un limbaj iar pielea e un răboj (de-asta o şi lepăd în „Pungalunga”, „A-sfinţit” fiind, în fapt, sfârşitul, ca şi o continuare…).
    Le-am inversat ordinea, fiindcă îmi stătea în putere dar şi pentru că dacă e negru pe alb se vede mai clar. Respir c-un cântec, însă, mai întotdeauna. Aşa că
    eu beau muzica-i (pân’ la fund),
    el înghite (în sec) cuvintele-mi,
    (un fel de ospăţ complet, adormind grei)
    pentru încă o dimineaţă care nu contează,
    care, de obicei, ne minte.

  15. […] degetul arătător şi m-am apucat să le imprim pe buricul degetului pe cele existente deja, scrise cu două zile-n urmă, apoi le-am dat drumul să lunece pe geamul aburit în voia clipei. Însă n-am luat în calcul că […]

almanahiţi, vă rog!

