alma nahe

Oblo(*n)mov

In arena luptelor sterile on Octombrie 4, 2011 at 10:54 PM


05:20 a.m.
Exterior( descriere din interior): zdrăngănitul maşinii de gunoi, glasuri, zori, trenuri în depărtare, un avion, măturători; ritm de dimineaţă.
Interior: pană de curent, baterie descărcată, draci; mă salvez în drafturi.
Pândesc! Aprind o lumânare…aşa, na că le-am mai luat din strălucire stelelor!
Exterior: Au trimis doi electricieni, le-a luat un minut să remedieze problema.

Nu e nicio muzică de capul acestei dimineţi…


05:41 a.m.
Exterior: Pământul îşi eliberează şi el energia, seismograma arată ca un track audio.
Interior: Luna s-a-nţepenit între două ferestre, ca şi amintirea străzii ei.

Acum 4 seri au încărcat în tunuri zâne şi mi le-au trimis în balcon.
S. a şi pus-o pe mamă-sa să mă sune şi să întrebe dacă au ajuns zânele cu bine şi dacă le-am văzut mai bine decât le-a văzut ea, din balconul ei. Apoi mamă-sa trebuia să-i povestească cu vocea ei, nu cu a mea, neîntâmplatele. Maică-sa însă, distrată, i-a pus mobilul în mână şi, cu vocea mea, i-am povestit totul pe-ndelete. La ea fuseseră numai galbene şi câteva roşii. La mine toată gama. Nu voia poveste. Voia să ştie doar dacă-s bine.
E bine, s-a inaugurat Piaţa Unirii.

Ochiul stâng caută fisuri în tavan, în timp ce lumina cu abajur îmi împrăstie ego-ul în mii de lanţuri împletite în cel drept, cu care n-am văzut niciodată clar, la drept vorbind; fereastra, toată numai voal crem, e voit oarbă, ca un capac pus pe acea perspectivă mai acătării; astă seară fără ochi-absint.

Exterior: Calc deasupra lucrurilor, filtrez lumina într-un mod cu totul aparte…
Sunt atâtea de spus, dar le rulez în mine mai bine…

Posterior: Vreau să mă scot din paranteză, cuvintele stau vrac, unele se fărâmiţează, dar, în final, gramajul e corect în coşul de hârtie.


Anterior:
Lent ziua o frâng
În braţe letale.
Memoria, memoria, memoria,
Ecou al dimineţii
următoare.

Dantelare urme de miere
La borcan, în propriul ceai.

Când, obosiţi, de pe drum,
Vorbele devin surghiun
Infuzie, infuzie, infuzie
La valize cântăm solouri
Ferecând nebuni.

Respiră adânc, inspiră curând
Plantează un câmp.
Respiră curând, inspiră adânc
Ascultă un gând.

Şi dacă acest început dus e iară,
Fă un truc, lumea să dispară
Derulăm, derulăm, rulăm
Transparenţi ne colorăm,
Desenăm.

Ne decolorăm…
Ierbare, insectare
Dansuri planetare
În sertare.
Setare în iertare,
Însetare,
în mişcare…
Perfectul nimb

almanahe s-a jucat, de data asta aici şi a lălăit iarăşi la laptop.

  1. înserare humanum est

  2. sfârşind unt’de’lemnul din candelă, pierderea vremii bucuroasă am mărturisit aci, slobozind condeiu’ şi trilu(lilu)…che(s-a în)sera (s-a în)sera~

  3. pentru ca se pare ca fiinta mea e observata din cand in cand… plecaciune…

    superbi nebunii tai, asa, ferecati cum sunt… 🙂

    mmmmm place pe aici 🙂

  4. să nu ţii privirea-n jos mult, că-mi place cum 🙂

    da, am lăsat valiza deschisă; măcar au sentimentul că pot ieşi când vor, da’ de fapt e o păcăleală, fiidcă valiza mea e o valiză-matrioşka

    mai stai, atunci! 🙂

  5. Trecutul straluceste ca un fulger, desi intepenit intre doua ferestre, atat de prezent.
    Insa prezentul il impaturesti precum o panza pictata acum o suta de ani. 🙂
    Dar, ca de obicei, fantano, am trecut pe aici si m-am odihnit in racoarea ta.

  6. dada, pânză veche, dar n-am tratat-o corect (cred), căci văd că-mi resproşezi efectul de pensulaţie. 🙂

  7. Altfel, Ravel la luciditate…

  8. El imnuri, pfffu trezeste, in par sofran de fata candida cu afrodisiace sarate.

  9. Asta cu ascultatul unui gând e atât la suprafaţă cât şi în profunzime o lume-ntr-alta a codurilor; măcar nişte semne încolo-ncoace. De-ar fi limba prohibită, ce-ai face? De nu ţi-ar mai fi cuvintele lume?

    • „Când îmi lingi transpiraţia de pe coapsă, dragă, reînnoim darul limbilor”. 🙂
      (Michael Donaghy)

      Camelie cu d(r)ame, m-aş împăca cu tăcerea, fiindcă ce-s vorbele?
      Sticlă colorată care, prin pori, urcă-n turla venelor…
      Dacă n-ar mai fi o lume a vorbelor, ar fi, exclusiv, o lume a mişcării. Cred c-ar fi interesant… 😉

  10. Mi-ar placea o carte de decolorat.

  11. Lanternativă-n coa(r)dă de evaziv şi mie mi-ar plăcea.

  12. Fremos tare Almanache. MUcegaiului place acuarela…si gartia scrisa cu tus. Bun papa la el! 😀

  13. fiori di mucigai simt la aşa o apreciere. :))pohtă în întins să ai!

  14. E minunat de voluptos universul tau. Mai trec si eu din cand in cand sper sa nu perturb nimic, ma uit doar si nu ating nimic. Ma uit si nici macar nu ma inspir. Nu indraznesc. Este prea perfect.

  15. abisurilor, treceţi când poftiţi ori când aveţi trebuinţă!
    e perfect universul ăsta atâta vreme cât e locuit, cât e vizitat…de-aici voluptatea; alminteri, pustiuri, prăpăstii personale.;)

  16. […] multi ani, https://almanahe.wordpress.com/2011/10/04/oblonmov/Olimpia! Like this:LikeBe the first to like this. Published: octombrie 10, 2012 Filed Under: Clipe […]

almanahiţi, vă rog!

