alma nahe

Apolog

In Ciné ma pictat on Octombrie 18, 2009 at 4:15 PM

Dindărătul pleoapelor îngreunate ploi…nu dau mai departe, pentru că eu tot ce primesc, ţin. Masca’radă ori ba, nu mă lua în seamă, timpule! Acu stau…da’ stau, pentru că alerg de vreo trei decenii…în curând patru, dar, gata, nu mai număr! Mă enumăr…toamna e sezonul reducerilor la absurd.
Pe vremuri îmi desenam motive de a scrie pe fundul scrumierei, alteori pe oglinda aburită din baie, pe firul ierbii sau în concavitatea linguriţei de tort. Desigur că acum, că scriu, n-am dat de lapte, apă dulce sau miere, dar cer-ul din rinocer atârnă mai greu decât Rin-ul şi O-ul atât de shakespearean, la un loc…ce ceri, şi ce ţi se dă!
„What, you egg! Young fry of treachery!” mă insultă, din prima, gugălu’ cu machbetu’ lui Will. Poftiţi şi voi, de vă vreţi însultaţi!
rachel-lattimore
Chiar dacă simt CĂ CĂpşoru’-mi e cam praf în sâmbete şi duminici, şi că din astă cauză pare că lumea stă pe vine, ghemuindu-se uşor în mine, micşorată şi căcăcioasă, vin astăzi aci, în almanahele ăsta, unde senzaţia de spaţiu mai întotdeauna capătă sens, în albul ăsta fără pereţi şi fără uşi. Să mă plâng? Acuma nu că-mi cad dinţii din gură, da’ de frig îmi clănţăne, căci păcura e un lux. Noroc de pătură şi pisică! Da’, hai că-mi şterg nasu’ cu mâneca şi mă încălzesc cu Jora, care-şi flutură coada pe-aci, pe lângă tastatură şi-mi tot arată cu gheara că mi s-a şters A-ul. Înţeleg că l-am folosit cam des. O să încerc să-l evit, ca să-i prelungesc agonia.= O  s încerc s-l evit c s-i prelungesc goni?
Ce prostie! Las A-ul la loc, în cuvânt…dar scot limba, pe care mi s-a aşezat cum a vrut el, zaţul de cafea şi dau drumul la muzică, rwsq3pnb în surdină, ca să-mi ţes un ritm. Ba, mai mult, îmi bag limba-ntre dinţi. „thy head stands so tickle on thy shoulders, that a milkmaid, if she be in love, may sigh it off.”,  ţâşneşte a doua insultă din ţâţă englezească, iar eu, cu minte, chiar în acest moment o să-mi mulg capu’, ca să-mpodobesc pagina cu un prânz OMletian…
00-alexandrina-om-de-lut-front1om de lut.
Sonorul e reglabil, omu’ din lut rezistent, nu vă sfiiţi! Push! Pentru voi muzică, pentru mine frământări, modelări…
36
A fost o dată( o dată-i de-ajuns! ) o clipă, mare cât o zi cu 25 de ore, ca trupul lui să se întindă peste mine, precum silueta delicată a unui acrobat, iar mâna-i să scoată, cu iscusinţă de scamator, răvaşe şi a mi le-ndesa între mijloc şi buric, foc peste iedera ce-mi umbrea mereu iubirea, cu acelaşi titlu de poveste. „Urcă pe cal!”mi-a zis, şi-am urcat ca şi cum aş fi-ncălecat pentru prima dată viaţa-mi, şi-am mers pe lângă zid până am dat de-o fereastră…am descălecat. Fata merge pe jos, îndoaie un colţ al răvaşului, şi pe celălat, şi şi-l face avion (şâşâiesc când împăturesc avioane). Nu e pic de vânt prielnic, dar eu socotesc că mersul lucrurilor vine pe jos, nu călare, şi mânat de dor, ori dorinţă, în vreme ce eu, uşoară ca un duh mă ţin de grilajul ferestrei, cu o mână, iar cu cealaltă strecor avionul din foaie de răvaş înăuntru.
Beţi-vă cafelele, plecaţi-vă urechea, dar eu aştept ninsoarea tot acolo, ca să pot asculta sunetul paşilor mei prin OMăt, iar aburul din gură să-mi ţeasă continuări, care asemeni bulgărilor de zăpadă să mă lovească, timp în care eu voi putea fi surprinsă srăduindu-mă să nu alunec sau să nu cad. Bine, că pot să fluier şi calu’ să se aşeze ascultător între mine şi cădere, ăsta-i alt episod…dar alt om nu am pe moment…şi un cer…şi nu cer! Nu mai orânduiesc altfel pagina, o las aşa, fericită că pot să-mi comand de la fereastră, ca la Mc Donalds din maşină, imagini pe-ascuns, la pachet.
Ce frumos că omul se poate pune pe sine în centrul lumii, că din condei poate să-şi adauge umbre!
Poftim hârtie, un condei cu că(li)mări şi s(t)ări!38
Să nu uit să mă insult, aşa, de final…”What trick, what device, what starting-hole canst thou now find out, to hide thee from this open and apparent shame!”
…şi încă una: „I shall live to knock thy brains out.”
Restul, vă aparţin(e)…nu-i tăcere! şi nu-i tăcere să nu-i dai de capăt, şi nici cântec să nu te descuie, de eşti broască(asta am zis-o aşa, de chichi) .16

Deh, când te foloseşti de metoda perspectivei este ca şi cum ai privi totul de la o singură fereastră.

Bon(us) nuit! Nu încalec pe nicio şa…

foto 16, 36, 38- v.moldavski, care ştiu eu cui îi place.

  1. păi mai dezghemuieşte lumea lăsată pe vinele-ţi şi trage clanţa după ea. nu ştiu cui îi plăcea vladimir aista dar eu îl iau cu mine, chit că vă desperechez setul.

  2. mai bine o deŞIR!…rimează şi cu vladimir

  3. a _ _ a _ ah _
    gata, am folosit (de)şiru’ pentru spân’zzz’urătoate

  4. dar de ce tot faci feţe feţe? adică era aşa frumos…

  5. holicik, ce sari bre aşa? am crezut c-ai s-o ţii numa’ntr-o consoANĂ, … bâldâbâc, dau oc pentru oac, şi din’TE ab’surd pentru din TE IUBESC-ul de adevăr…ce zici?! facem (cu)ski…mbul?

  6. hopa-hopa, penelopa, ce’mi văd oc’hii capslockaţi. faaaacem cu trocu’ ca buricu’ la istanbul… că m’ai prin cu oc’aua mică :D. auzi, doamna din prima poză e ornitoringă ?
    tot ce primesc, ţin, de duc cu mine’n ţintirim, zise ea. La mine’n calorifei plouă plouă cu tiţei. mă rog, doar în doi elemenţi, cât să mă scobesc în dinţi când îmi clănţănesc :D:D.

  7. doamna e cuFUNDată într-ale OM-ului O-uţe, da’ ce spun io, îşi dă uţa cu albuş, iar gălbenuşu’ stă să cad’acuş…de-o fi ornitoringă, naiba ştie, da’ mi-a plăcut că reieşea din fundu-i o ditamai filozofie…
    to(r)t de primesc, cu fri(ş)că vreau să fie, de ţintirim…
    de ţinti(RI)t, ţint(RI)im mai toti, dulceaţa…povestea-i mult mai acră şi mai suculentă decât am copt-o io acilea în trifoi; adică păcura e încă la negociere-ntre primărie şi vreun alt strigoi…mă-ntind şi io cât îmi e desenat, de n-o fi cu bănat…capslockoil, la tine, văz printre scobeli în dinţi cu (un)soare.

  8. un altro capolavoro. comme d’habitude… 🙂

  9. 🙂 foarte tare mi-a plăcut napul porcesc. încă nu mă pot opri din râs.

  10. aşaaaa, bună dimineaţa! zic repede pana nu mi se ia iar curentul! n-ati visat mere rase cu biscuiti, da? 🙂

  11. timpule, oricine-ţi muşcă măru’, muşcă şi dintr-al meu!
    panta, esti tu prea drăguţ! capo d’operă?! Obicei?!…hehe tra(la,la)dicţie, mai degrabă! 😛
    iarăşi timpule, bună dimineaţa asta!…dimineaţa de ieri s-a ascuns în răzătoare.

  12. 🙂 bună dimineaţa mea e la ora asta. am impresia că cine muşcă mărul de aur o să-şi tocească dinţii pe el ca prâslea la bătrâneţe, p-o buca’ de nap.

  13. […] lui şi ar fi cazul să le lămurească o dată pentru totdeauna. E clar, asta o să facă: o să-şi scrie în jurnal ce şi cum, o să-şi mai facă un plan. Definitiv de astă dată. Pe care să-l ducă […]

  14. Daca doriti sa facem link exchange cu siteul http://www.makeverything.com si http://www.wowjocuri.ro sectiunea „Linkuri”,eu va adaug blogul in cele 2 siteuri in schimbul adaugarii pe siteul dumneavoastra a linkului http://www.wowjocuri.ro cu titlul „jocuri ”

    P.S daca sunteti de acord cu link exchange-ul va rog sa imi trimiteti un mail la costel_box@yahoo.com cu numele siteului dumneavoastra si cu titlul cu care vreti sa fie ad

  15. am trimis e-mail; faine jocurile; m-am şi jucat; am creat o nouă secţiune la blogroll „click aici dacă te plictiseşti citind” ; bun venit!

almanahiţi, vă rog!

