alma nahe

PO-veri

In arena luptelor sterile on Iulie 20, 2009 at 10:10 PM

po-veri1

Lent, ziua se frânge şi-n braţele mele;
şi anotimpul ăsta soios…îl îngheţ.
Stelele îşi împart teritoriul cu aceeaşi precizie, iar eu tot orbecăi, aprinsă;
ca o stea aprinsă cad;
ba nu, steaua cade iar eu sunt prinsă cu ambele mâini de coada ei…
Exceptând memoria…

pasi-in-zapada1

Acel ecou…al dimineţii următoare.
Dantelare urme de miere la borcan în propriul ceai…
Cred că linia de finiş e un loc bun (de) unde am putea (re)începe.
Respiră adânc, ia-ţi tot ce ţi-ai putea dori dincolo:
o şubă, un opaiţ…
Ce dacă acest început se termină iar şi iar?
Eu nu te mai văd cum eşti acum. Niciodată din nou… Perfectul nimb.
Niciodată la fel.
Păr de aur şi de fulgere setate a fi împotriva-ţi …le sting.
Ultimul dans al planetei…
Apleacă-te un pic.
Vezi, pământul este cald chiar lângă ureche!
Vreau fixată în jos.
Vreau să nu mai fiu locuită. Măcar un timp.
Trupul meu, vrea şi el, zornăitoare cuşcă…
Nici zgomotul insectelor nu se mai aude acum.

zapada2

Un truc face ca lumea să dispară în
ierbare, insectare…
Totul e întunecat, e întunecat, dar clar…
arșița s-a mai potolit puțin.

  1. NOTĂ:

    PO-verile s-au dovedit poveri, după cum deja poate aţi aflat. Nu mă mir deloc, stângăcia-mi trebuia să ajungă şi în paginile almanahelui într-un sfârşit. Nu era foarte gravă pierderea, dar, pe de altă parte îmi amintesc că urmează un text în care se contura un om de zăpadă, şi fără materia primă ar fi dispărut şi el, oarecum. Şi ce m-aş fi făcut? Dacă textului am putut să-i redau aceeaşi odaie, comentariilor o să le ofer paturi suprapuse, şi nu din lipsă de ospitalitate. Cred că e singura formă de-a putea păstra şi autenticitatea lor; cred că lipsesc totuşi câteva, nu sunt sigură; dar e bine şi-aşa.
    Mulţumesc arhitectului încă o dată şi aici; el s-a ocupat de demersuri; care zice că, de altfel, un fleac! Nu sunt de aceeaşi părere…Ora 25 a înaintat moţiunea, iar arhitectul a pregătit referendumul şi nu e de ici, de colo…eu n-am mişcat un degeţel; totul s-a petrecut în lipsa mea, astfel că odaia-mi era iar (p)lină de musafiri. Acum las musafirii să grăiască, deşi constat că mai mult am comentat eu. 😛

    1.Comentariu la Po-veri de către lollitta
    Comentarii AlmanaheWednesday, July 22, 2009 at 12:04 PM

    🙂 ) eu vreau pe derdelus cu punga! se poate? mai oameni buni, aici la mine is azi aproape 40 de grade! sadici mai sunteti!

    2.Comentariu la Po-veri de către almanahe
    Comentarii AlmanaheWednesday, July 22, 2009 at 4:15 PM

    Lollitt, liber la pungăăăăă! da’ ai grijă la copaaaaaci!!!! 😛

    3.Comentariu la Po-veri de către sssfinxxx
    Comentarii AlmanaheMonday, July 27, 2009 at 11:56 PM

    te bagi la un link exchange?

    http://sssfinxxx.wordpress.com/

    am si eu in meniu ceva poezie.. dar foarte putin vers alb 🙂

    4.Comentariu la Po-veri de către [idiot]
    Comentarii AlmanaheWednesday, July 29, 2009 at 12:13 PM

    😉 te bagi la un ling exchange?

    5.Comentariu la Po-veri de către sssfinxxx
    Comentarii AlmanaheWednesday, July 29, 2009 at 5:24 PM

    @[idiot]

    de ce ma copiezi golane? 🙂 )))))))))))))))))

    6.Comentariu la Po-veri de către almanahe
    Comentarii AlmanaheThursday, July 30, 2009 at 2:04 AM

    @idiot, să facem schimb de ling-uri, cum să nu?!

    安 危 与 共(an wei yu gong: (şi în) pace (şi în) primejdie (tot) împreună) 😉

    @ sssfinxxx, [idiot] e original chiar şi atunci când copie, dar aici el a folosit ton şi limbă, golanul!

    în ce priveşte schimbul de link-uri, mă bag, dacă citeşti următoarea poveste:

    Un ţăran din regatul Song a plantat orez. Orezul s-a prins. Tot peticul de pământ bucura ochii cu verdele fraged, şi firişoarele se înălţau frumos; dar lui i se părea că nu cresc destul de repede. Şi asta îl făcea să se frământe tot timpul. Într-o zi i-a venit gândul cel bun. S-a dus îndată la câmp şi s-a apucat să tragă de fiecare plantă, până ce toate au ajuns mult mai sus. Seara, când a ajuns acasă, a spus mândru: “Ei bine, sunt frânt de oboseală, dar a meritat. Orezul acum e mult mai înalt.” Pe fiul lui l-au mirat aceste vorbe. A doua zi, de cum s-a trezit, a dat fuga la câmp, unde a găsit tot orezul veştejit.

    😛

    7.Comentariu la Po-veri de către sssfinxxx
    Comentarii AlmanaheThursday, July 30, 2009 at 12:55 PM

    mai sa fie…. n-am folosit ton si nici limba… inexpresivul de mine 🙂

    golanul urmat de un ras nu a fost o jignire 😉 [a se urmari tonul pe care ochiul tau nu l-a preceput] 😉

    in alta ordine de idei, eu as uda orezul mai mult in caz ca nu e ca in filme cu multa apa 🙂 )))) sau as avea rabdare. eu nu fortez situatia si nu cresc doar orez 😉
    … [restul s-a pierdut]

    8.Comentariu la Po-veri de către sssfinxxx
    Comentarii AlmanaheThursday, July 30, 2009 at 12:56 PM

    pi es- noi nu ne cunoastem sa imi permit “ling” exchange si alte tonuri prietenoase 🙂 )))))

    9.Comentariu la Po-veri de către almanahe
    Comentarii AlmanaheThursday, July 30, 2009 at 8:28 PM

    🙂 ) ai cetit pov-estea, eşti adăugat! 😉 improvizezi şi cucereşti, deci? 😛

    10.Comentariu la Po-veri de către sssfinxxx
    Comentarii AlmanaheThursday, July 30, 2009 at 8:40 PM

    ceva de genul 😉

    11. Comentariu la Po-veri de către i.o.flavius
    Comentarii AlmanaheSaturday, August 1, 2009 at 1:56 AM

    servus…

    potolirea arşiţei, astfel… exceptînd memoria! 🙂

    toate cele bune!

    12.Comentariu la Po-veri de către jocktherock
    Comentarii AlmanaheMonday, August 3, 2009 at 9:56 AM

    au dat zapezili?

    13.Comentariu la Po-veri de către almanahe
    Comentarii AlmanaheMonday, August 3, 2009 at 10:06 AM

    😛

    Flavius, da! Exceptând-o! Unele simţuri le mai păcălim noi, căci ni-i complice, da’ când s-o păcălim şi pe ea simte; are-un nas!!!!

    Toate cele bune şi ţie!

    Jock cel rock, dap! Au dat… s-au topit! De la dragostili tăli, cred! 🙂 Te-am văzut în lăvuri, nu te-am deranjat!;) La tine călduri mari, nu glumă! 😛
    … [restul s-a pierdut]

    14.Comentariu la Po-veri de către Vania
    Comentarii AlmanaheThursday, August 6, 2009 at 11:19 AM

    Provocator şi născător de nostalgii poem, în plină vară, pentru un trăitor în Câmpia de Vest, visând la clima Siberiei…

    15. Comentariu la Po-veri de către almanahe
    Comentarii AlmanaheThursday, August 6, 2009 at 8:09 PM

    eh…mătur deşertul; ca venind din partea ta, Vaniuşka, e măgulitor complimentul. Mulţumesc!

    16.Comentariu la Po-veri de către ora25
    Comentarii AlmanaheFriday, August 28, 2009 at 7:04 PM

    bine, mulţumesc, acum poţi să-l dai mai tare că s-a încălzit prea rău şi dăunăm agriculturii naţionale.

    17.Comentariu la Po-veri de către almanahe
    Comentarii AlmanaheFriday, August 28, 2009 at 7:07 PM

    fermentează strugurii, bem must mai devreme! 😛

    18. Comentariu la Po-veri de către ora25
    Comentarii AlmanaheFriday, August 28, 2009 at 7:10 PM

    must have been love? ce băutură modală … vom musti prematur…

    19. Comentariu la Po-veri de către almanahe
    Comentarii AlmanaheFriday, August 28, 2009 at 7:14 PM

    iară se transformă blogu’almanahăhăhăhăi, măi, măi în wordpressenger 😉 ) must bem for asta! 😛

    20. Comentariu la Po-veri de către ora25
    Comentarii AlmanaheFriday, August 28, 2009 at 7:32 PM

    poi dacă_când eram copil, struguri-auguri pressengeream…must beţi, dară! cea mai bună alegere! 🙂

    21. Comentariu la Po-veri de către ora25
    Comentarii AlmanaheThursday, September 3, 2009 at 9:56 AM

    almabreşule, mai musteşti?

  2. Te-ai recuperat! Ce bine, impovaratico!

almanahiţi, vă rog!

