alma nahe

Ciné ma Magritte?

In Ciné ma pictat on Noiembrie 22, 2008 at 1:49 PM

magritte_revisited
Ce-a fost mai întâi? Oul sau găina?
Mai întâi a fost neantul.
Mă duc să văd!
Pe Mag îl trezesc, mai întâi, frurnicăturile. Apoi se adună într-un pahar şi începe să plouă. Apoi…apoi nu-i mai văd faţa de mărul lui Adam.
Mă uit în oglindă! Mă uit! Ceafa în care-ţi suflu nu-i a mea. Profit de întuneric ca şi tine de alta.
Azi îmi dau foc la ou şi la cheie. A…şi hârtiei din care-mi decupez himere.
Părul mi-a ajuns în pantof, dar în oglindă nu-i adevărat. Nu mai râvnesc la para din cer. Mi-am astupat gura cu iederă. Dacă pică, nu sunt nătăfleaţa eu.
Dacă nor şi piatră se ciocnesc, iar luna ţine cu amândoi, a cui e vina?
Trompetă arzând, bolovan nerostogolit ce încă mai sunt! Dar tu aştepţi unghiul bun să le (re)compui. Dărâmând, desigur.
Dintr-o grotă, la căldurică, cerul pare mult mai artistic decât credeai că e.
Îţi fur pensula şi mă nasc din lichid colorat încă o dată.
Goală, cu mâna pe-o piatră, înfrunt marea. Stau cu curul la ea.
Na, mareo, ia trandafirul ăsta galben!
Sunt geloasă pe călcâiele-mi care nu te mai simt.
Mi-am acoperit faţa, mi-am luat valiza şi cântecul şi-am plecat din tine.
Noaptea, perversă mic-albastră, îmi urcă păsărica-ntre umeri. Ca să mi-o văd. Ca să mi-o guste.
Ca să cred că-i înger păzitor.
Ia te uită! Lumânarea îmi modelează nasul borcănat într-unul arlechin. Ca să râd.
Ca să înţeleg că şi comedia e o artă?
Pacea îmi vine bine odată cu întorsul feţei la perete. Am nori în barbă, în ochi, în gât. Înghit! N-o să fulger din atâta lucru.
Muşc din păsările ce mi-au populat capul copac ca să-mi devin, încet-încet, lotofagă.. Dacă-mi pun liliac pe faţa pot să-mi uit nunta.
Un pahar şi-o umbrelă. Un echilibru perfect. Tu nu plângi, eu nu te feresc de cioburi.
Lunatici, stăm spate-n spate. Ni-l ferim unul altuia, sau ni-l dăruim? Ne păzim faţa.
Jumătate cer, jumătate pământ. Hai să ne jucăm! Tu mă tai în două. Eu iau cerul. Tu ia-mi pământul de sub picioare.
În cap am un tun, ca să-mi apăr cetăţile-mi din palmă. Ghiuleaua nu m-ascultă.
Mor! Mor! Metaforic vorbind.
De ce sicriele ne ţin întinşi? În poziţia şezut n-ar fi mult mai confortabil? Doar urmează să stăm şi să privim până ne putrezesc ochii. De ce să văd doar cer şi nu pământul din care renasc?
Mi-e de-ajuns să-mi scot mâinile din pământ, ca din sacul lui Moş Crăciun şi să te modelez. N-am nevoie de tine ca model. Lumânare şi lemn mi-e de-ajuns să te ţin în min(t)e. Şi-o să creasc-un copac…
Ştii, n-am ieşit pe uşă! Am spart-o. Am lemn. Pot să-mi fac alta mai trainică!
Acum stau cuminte în farfurie şi mă servesc străinilor drept desert. Mă asortez c-un vin bun. Nu uit de cuţit şi fuculiţă ca să-mi decupez ochiul cu care încă te mai văd. Mă declar oarbă.
Când n-o să mai fiu o să vreau doar o lumânare, un măr, o pasăre, fundiţa, oglinda şi pălăria.
Dacă sunt o doamnă îmi scot pălăria şi mă duc la balamuc.
Iar mi-am pus fundiţa , m-am ascuns după cortină şi-o las pe ea să-mi joace rolul. Sunt propriul meu sufleu(rrrrr).
eu-sunt-un-mar-tu-esti-o-paraHai, zi, după mine, privind în oglindă: Eu sunt un măr, tu eşti o pară…

  1. Esti o floare, esti un crin.
    Eu par_fUMMul cel mai fin. :))

  2. …he,he…roz-noir prin buuuudoar(e)
    azi grip ,
    mâine, poimâine Pistol grip
    mie-mi place (e)pisto(a)lili cu apâ di plouă! 🙂

  3. aaa….care-i răspunsu’ la cine ma magrit?….dou’ fumei cari credeau cî fumau jointure. Ele împreună erau almanahe cu gummă. 😉

  4. vizionare placute! ;)cine m-a magritte? cine m-a iubit!

  5. Eu magrittez când vomitez.
    Nu mascundez,
    Nu diacriticez!
    Cinema iubit numma sictirit.
    Ma magritt uşor,
    Ca un o(m)uşor!

  6. Si-acum o poezie vesela sa recitam, de la un Serban cu Fo(a)rtza:

    „Parfumurile unor crinoline par fumurile unor crini; o, line par fumurile unor crinoline.”

  7. O, Crinolin pufos,
    Tu, trage-mă în jos!
    Ca Magritte pe omu’
    Omu’ cu melonu’.
    Râd(em), când comédie
    P(l)âng(em), când tragédie!
    Şerbăni-me-ai pântecele,
    Ummui-me-ai spiritele! 🙂

  8. Cobori in jos, Almanahe bland, sa-ti cotrobai prin foi.

    Stai ca iar ma intrerupe Travka, cica eu ma des-foi, tu te des-faci. Cam des. :))

  9. aici e cenaclu deja, nu mai e vorba de blogosgera!
    nu am mai vazut astfel de texte de la ultima panza a lui picasso 🙂
    fascinant.

  10. pantacruel, 😉 reţeta e simplă: iei un pictor celebru, dai search pe google, îi descoperi „firea”, stai câte 2,3 minute în faţa fiecărui tablou şi gata textul. Cum ar spune Rabelais: “sfărmaţi osul şi vă înfruptaţi din măduva lui” 🙂

  11. Umm, Travka des-foaie, Travka des-face, dar Travka nu între-rupe nimic.
    Travka e doar o notă varsată, la întâmplare, pe gât. Cu care eu mă înnec, acu pe loc, ca tu cu măslina.
    Câmpul se pierde printre maci! 😉 Dragostea stă în aprozar, o întâmplare e un har! 😉

  12. atat de egal, atat de tacut/ montaj la sarut.

  13. da-da, mie reteta imi pare a dada! pana una alta, jos panza, suie alta, ca vine nenea toulouse lautrec, maine-poimaine! (mai degraba maine)

  14. Da,da, Catz! Stai să-mi aranjez Breton-ul, să-mi încalec căluţul de lemn şi printr-o răsfoială browniană să trec de Brauner.[L-AU TRECut în istorie ca demoniac modern cu un singur ochi, deci nu pot să sar (cu) calu’ peste el.](poate poimâine) Mi-e frică de ciclopi…Stai? 🙂

  15. cfi:Din ochi îmi curge un poem. Eu sunt, tu eşti.(te-am văzut, deşi mai târziu) 🙂
    Noi?
    Nu suntem!

  16. Ieri imboldul ierbii, azi, ca desert fazan cu merepere (cred ca e delicios). Doamna, ce-i la fundul tau?

  17. Lasa iarba, femeie! Stiu ca nu te lasa ea pe tine… :))
    Dar totusi..cafeaua aia…se face cam albastra(mucigai)de cand te astept:) Ai dat-o pe merepere, vaz!

  18. intrebarea asta m-a bantuit in copilarie. oul sau gaina? oul sau gaina? a fost femeia! nah. c-am zis-o!
    :* totul e o arta

  19. […] 3.De fapt, de îndată ce mă abordez şi poetic, perspectiva se modifică substanţial, nu mă mai trag din om cu om deloc şi devin pe loc sirenă ori ursoaică, obiceiuri contrare unei fiinţe ce se pregătea cândva  să devină lotofagă. […]

  20. „Goală, cu mâna pe-o piatră, înfrunt marea. Stau cu curul la ea.
    Na, mareo, ia trandafirul ăsta galben!” Nu exista tratament mai bun ca asta! Le-am incercat pe toate: orice „antibiotic” luam periodic, imi asigurau, alternativ, o zi de ris in hohote, o zi de plans in hoho…. si tot asa… Pana sa inteleg ca dintr-un nimic se naste Paradisul.

  21. Da’ de ce i-ai taiat capu’ lu’ Magry? Cum o sa se descurce fara? Crezi ca e dotata suficient si asa, daca mai avea si cap ar fi fost prea din cale-afara? Stii cine e capul femeii, nu? Barbatul… (grozavul! „bun la insamantat si la cautat in oala” n-am zis-o eu, Grigore Vieru – parca – e autorul moral al versului) 🙂

  22. Capetele se taie când nu se-apleacă, nicidecum cele plecate.
    Se va descurca atunci când încurcat nu va mai putea zice:
    nu ştiu unde mi-a fost capul,
    n-am avut cap,
    ce cap sec sunt
    etc.
    Eu stau în cap şi cu spatele doar fiindcă vrea(u) pă unul anume. 🙂

    Aşa-s jocurile, Katia, pe căutări. Noi căutăm în interior, ei în exterior. :))

almanahiţi, vă rog!

